Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det är ett flockbeteende, osäkra människor är rädda att inte passa in, att inte bli accepterade. Blir lätt så när etablissemanget brännmärker eller avskedar människor som inte tycker som dom har bestämt att man ska tycka.
Om några år när det blåser ännu starkare nationalistiska vindar över Sverige och Europa då kommer stor del av dessa individer istället vara med i grupper som:
"Värna om din kultur" "Bevara vårt kulturarv" mm
Det är inte åsikten i sig som är det viktigaste det viktigaste är att små människor känner att de blir sedda och är en del av något som är mycket större än vad de själva är.
Ja så är det förmodligen. Den stora massan blir glatt matad av det som serveras i media och av etablissemanget, så är det tyvärr. För 70 år sedan var det precis samma typ av människor som stod och heilade i Tyskland.
Men jag tror som du att de nationalistiska eller kanske snarare "etniskt europeiska" strömningarna kommer bli allt starkare i Europa. Jag menar det kommer nog inte vara så att det blir spänningar mellan europeiska länder, utan snarare lär ursprungsbefolkningen (vita) i högre grad relatera till ursprungsbefolkningen i andra europeiska länder som lider av samma problem.
Det är resterna av 68-vänstern och dess tokiga politik som kommer nå ett slut när verkligheten förändrats radikalt. Risken är förstås bara att det som vanligt går till överdrift, eftersom man aldrig tycks kunna föra en rimlig och balanserad politik. Det vore ju synd om välintegrerade akademiker av utländsk bakgrund som faktiskt bidrar till samhället skulle börja känna sig obekväma, bara för att Europa på något sätt måste göra upp med konsekvenserna av en vansinnig politik.
Men jag skulle inte alls bli förvånad om vi i framtiden kommer se ganska mycket återflyttningsidéer och dylikt till tredje världen. Det var ju trots allt det som var tanken från början med invandringen, inte att den skulle bli permanent.