2012-10-09, 12:41
Medlem
Ett ständigt återkommande fenomen på facebook, är ju när man kikar igenom någons "likes", och ser att personen är fan utav, "Vi gillar olika", "Kan XXX få mer fans är SD?" etc etc. Ibland kan det vara upp till 10st olika grupper o skit, som handlar om exakt samma sak.

Jag har extremt svårt att respektera dessa personer. Jag anser mig inte vara en SD'are, anser mig inte tillhöra något parti öht, MEN, detta ser jag som oerhört smaklöst. Dessa personer som skriker rasist så fort någon ens nämner invandringen. Det är ofta dessa personer som knappt har en enda invandrare till vän, de som växt upp i rikemansområden och har noll verklighetsuppfattning.

Om nu SD har så fel, varför inte visa det med ORD, snarare än att skrika "NI HAR FEL!!!!"? "The pen is stronger than the knife", vad hände med det? Samma personer är ofta också "Carpie Diem"-folk, om ni förstår vad jag menar. Ett uttryck som har ett bra budskap i grund och botten, men det blir så fruktansvärt fel när den här typen av människor använder sig utav det.

Någon som känner igen detta? Någon som kanske här kan förklara varför 80% av h*ns likes måste vara "anti-sd"?

Peace
Citera
2012-10-09, 12:56
Medlem
White Christmass avatar
Det är ett flockbeteende, osäkra människor är rädda att inte passa in, att inte bli accepterade. Blir lätt så när etablissemanget brännmärker eller avskedar människor som inte tycker som dom har bestämt att man ska tycka.

Om några år när det blåser ännu starkare nationalistiska vindar över Sverige och Europa då kommer stor del av dessa individer istället vara med i grupper som:

"Värna om din kultur" "Bevara vårt kulturarv" mm

Det är inte åsikten i sig som är det viktigaste det viktigaste är att små människor känner att de blir sedda och är en del av något som är mycket större än vad de själva är.
Citera
2012-10-09, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Ett ständigt återkommande fenomen på facebook, är ju när man kikar igenom någons "likes", och ser att personen är fan utav, "Vi gillar olika", "Kan XXX få mer fans är SD?" etc etc. Ibland kan det vara upp till 10st olika grupper o skit, som handlar om exakt samma sak.

Jag har extremt svårt att respektera dessa personer. Jag anser mig inte vara en SD'are, anser mig inte tillhöra något parti öht, MEN, detta ser jag som oerhört smaklöst. Dessa personer som skriker rasist så fort någon ens nämner invandringen. Det är ofta dessa personer som knappt har en enda invandrare till vän, de som växt upp i rikemansområden och har noll verklighetsuppfattning.

Om nu SD har så fel, varför inte visa det med ORD, snarare än att skrika "NI HAR FEL!!!!"? "The pen is stronger than the knife", vad hände med det? Samma personer är ofta också "Carpie Diem"-folk, om ni förstår vad jag menar. Ett uttryck som har ett bra budskap i grund och botten, men det blir så fruktansvärt fel när den här typen av människor använder sig utav det.

Någon som känner igen detta? Någon som kanske här kan förklara varför 80% av h*ns likes måste vara "anti-sd"?

Peace

Det är en mainstream att vara anti-SD för annars är man inte som alla andra. Risken att bli utfryst är enormt farligt enligt Svensson.

Ta en titt på Svensken. Direkt när någon har köpt en ny fjällräven jacka så köper alla andra den. Man utgår efter vad andra tycker för man är själv osäker.
Minns du när Svensken fick höra ordet "latte"? Blev en trend att sitta på fiket varje dag efter det

Detta är MYCKET farligt fenomen då det utnyttjas av media. Svagt och klent folk kan man tillverka vilken armé som helst av. "Vi gillar olika" är inte en grupp eller samling, det är ett test hur Svenska folket beter sig. Det har visat sig positivt att Svenska folket är rädd och kan inte tänka själv. Risken att tycka olika är helt fel, enligt media.

Fascismen har tagit plats i Sverige.....
TS....du ska INTE acceptera "Vi gillar olika". Du ska kritisera den.

/ Winston D Thackeray
Senast redigerad av The-Wise-Gentleman 2012-10-09 kl. 13:05.
Citera
2012-10-09, 13:57
Medlem
T-Rexens avatar
Det absolut roligaste med hela "Vi gillar olika"-kampanjen är ju att det är dessa jävla blockmongon som betonar att VI ÄR OLIKA. Om dom nu vill rentvå sitt samvete eller vad fan nu syftet är, borde det ju heta "Vi gillar lika". Vilket betonar att vi alla är människor med likadana känslor, bla, bla hit och dit.

Sug på den tanken flashback!
Citera
2012-10-09, 14:43
Medlem
Mr.Goats avatar
Många av de du snackar om, förutom de absolut mest fanatiska då, är sådana som kommer vända kappan så fort vinden vänder ändå så.
De gäller bara att tillräckligt många börjar blåsa i seglen så att vinden snart vänder.
Citera
2012-10-09, 15:23
Medlem
Perfectkirbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Många av de du snackar om, förutom de absolut mest fanatiska då, är sådana som kommer vända kappan så fort vinden vänder ändå så.
De gäller bara att tillräckligt många börjar blåsa i seglen så att vinden snart vänder.

Vem vill ha såna idioter på sin sida då? Jag skulle inte vilja att någon höll med mig enbart för att andra gör det - det är inte värt en majoritet.
Citera
2012-10-09, 15:28
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det är ett flockbeteende, osäkra människor är rädda att inte passa in, att inte bli accepterade. Blir lätt så när etablissemanget brännmärker eller avskedar människor som inte tycker som dom har bestämt att man ska tycka.

Om några år när det blåser ännu starkare nationalistiska vindar över Sverige och Europa då kommer stor del av dessa individer istället vara med i grupper som:

"Värna om din kultur" "Bevara vårt kulturarv" mm

Det är inte åsikten i sig som är det viktigaste det viktigaste är att små människor känner att de blir sedda och är en del av något som är mycket större än vad de själva är.

Ja så är det förmodligen. Den stora massan blir glatt matad av det som serveras i media och av etablissemanget, så är det tyvärr. För 70 år sedan var det precis samma typ av människor som stod och heilade i Tyskland.

Men jag tror som du att de nationalistiska eller kanske snarare "etniskt europeiska" strömningarna kommer bli allt starkare i Europa. Jag menar det kommer nog inte vara så att det blir spänningar mellan europeiska länder, utan snarare lär ursprungsbefolkningen (vita) i högre grad relatera till ursprungsbefolkningen i andra europeiska länder som lider av samma problem.

Det är resterna av 68-vänstern och dess tokiga politik som kommer nå ett slut när verkligheten förändrats radikalt. Risken är förstås bara att det som vanligt går till överdrift, eftersom man aldrig tycks kunna föra en rimlig och balanserad politik. Det vore ju synd om välintegrerade akademiker av utländsk bakgrund som faktiskt bidrar till samhället skulle börja känna sig obekväma, bara för att Europa på något sätt måste göra upp med konsekvenserna av en vansinnig politik.

Men jag skulle inte alls bli förvånad om vi i framtiden kommer se ganska mycket återflyttningsidéer och dylikt till tredje världen. Det var ju trots allt det som var tanken från början med invandringen, inte att den skulle bli permanent.
Citera
2012-10-09, 15:30
Medlem
"Vi gillar olika" är ett väldigt lätt sätt att veta vilka som är totala idioter och vilka som inte är det.
Klart man inte kan respektera idioter som använder sig av det uttrycket. Hjärntvättade svagsinta människor.
Citera
2012-10-09, 15:36
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Det har varit väldigt lätt för makten att sälja in hela paketet till breda folklager eftersom det oftast känns bättre och mer "rätt" att inkludera än att exkludera. Exkludering föregås av svåra beslut där någon ofta hamnar i kläm. Det är dessa psykologiska mekanismer som invandringskritiker har haft som främsta motståndare under lång tid. Speciellt kvinnor är av naturen mer benägna att alltid välja det inkluderande alternativet eftersom det är så de fungerar rent biologiskt.

En mor som inte ömmar för svaga och utsatta känns inte riktigt rätt.
Citera
2012-10-09, 15:50
Bannlyst
"vi gillar olika" gäller väl lika mycket olika ståndpunkter politiskt eller? annars är företrädarna dumma i huvudet.
Citera
2012-10-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Rexen
Det absolut roligaste med hela "Vi gillar olika"-kampanjen är ju att det är dessa jävla blockmongon som betonar att VI ÄR OLIKA. Om dom nu vill rentvå sitt samvete eller vad fan nu syftet är, borde det ju heta "Vi gillar lika". Vilket betonar att vi alla är människor med likadana känslor, bla, bla hit och dit.

Sug på den tanken flashback!
Har tänkt samma sak, första veckan den "kom" hade jag fortfarande inte avgjort om det var för eller emot SD. Eller rasism som "alla" säger..
Citera
2012-10-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
"Vi gillar olika" är ett väldigt lätt sätt att veta vilka som är totala idioter och vilka som inte är det.
Klart man inte kan respektera idioter som använder sig av det uttrycket. Hjärntvättade svagsinta människor.

Här är trådens facit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in