2013-09-02, 21:41
Bannlyst
Dessa missbrukare kommer åka dit ändå, hört med en som sagt att det bara en tidsfråga innan dom får käften tystad när dom går och skryter om såna saker. Var bor dom nu i Göteborg och en är på behandlingshem?
Citera
2013-09-03, 08:45
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Absolut, t o m domstolen kan i princip själva anse att det är osannolikt att någon annan varit på plats. Men man får ändå inte döma någon på det, för trots allt finns det en möjlighet att spöket laban eller hemliga morgan varit på plats och tagit livet av BO. Det måste vara utom allt rimligt tvivel. Det faktum att dom varit på plats är inte detsamma som att man tagit livet av BO. Det finns ytterligare en svaghet och det är ju att rättsläkaren inte till 100% kan fastställa dödsorsaken.

För mig är det självklart att dom åtalade är skyldiga. Men jag tror inte att dom kommer dömas.

Det är just det jag menar. Fast att det är helt uppenbart, så kan de inte dömas. Men med ett erkännande som tillägg, döms de. Tycker mig sett de tendenserna vid fler mordfall på senare tid
Citera
2013-09-03, 08:49
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Dessa missbrukare kommer åka dit ändå, hört med en som sagt att det bara en tidsfråga innan dom får käften tystad när dom går och skryter om såna saker. Var bor dom nu i Göteborg och en är på behandlingshem?

En bor tydligen i Trollhättan, den andre vet jag inte, men han har synts på stan i Uddevalla under sommaren, har jag hört. Inte sett honom själv, så oklart om det stämmer.
Citera
2013-09-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
En bor tydligen i Trollhättan, den andre vet jag inte, men han har synts på stan i Uddevalla under sommaren, har jag hört. Inte sett honom själv, så oklart om det stämmer.

DS har sprungit runt i Uddevalla hela sommaren tsm med någon brud.
Citera
2013-09-03, 17:33
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
DS har sprungit runt i Uddevalla hela sommaren tsm med någon brud.
Vet du vem bruden är? Har också hört detta nämligen.
Citera
2013-09-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vet du vem bruden är? Har också hört detta nämligen.

Ja. Vill dock inte droppa namnet här så du får skicka PM om du vill ha namnet. Förnamnet består av två bokstäver.

Btw så avslutades hovrättsförhandlingarna idag.
Citera
2013-09-04, 13:57
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ja. Vill dock inte droppa namnet här så du får skicka PM om du vill ha namnet. Förnamnet består av två bokstäver.

Btw så avslutades hovrättsförhandlingarna idag.
Tack. Jag tänker inte heller skriva ut namnet här, än.

Hittar inget i media om förhandlingen.
Citera
2013-09-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tack. Jag tänker inte heller skriva ut namnet här, än.

Hittar inget i media om förhandlingen.

Förhandlingen avslutades igår och hovrätten skulle igår eftermiddag ta ställning till om DS skulle häktas. Eftersom media inte skrivit något om det förutsätter jag att hovrätten beslutade att inte häkta DS. Om så är fallet indikerar det att det inte blir någon större förändring avseende dom mot tingsrättens. Dom meddelas 20 september.
Citera
2013-09-04, 19:46
Medlem
silbersky007s avatar
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2322596-misstankt-mordare-utpekas-for-fler-brott

En av dem kan fällas redan nästa vecka då han även är misstänkt för att ha jagat en man med kniv i Uddevalla i somras.
Knivhotet ska ha ägt rum utanför Kampenhof i Uddevalla den 12 augusti. Den misstänkte 34-årige mannen ska då ha tagit fram en kniv och viftat framför en annan man och sedan jagat honom med kniven och utdelat knivhugg mot honom i luften. Vid samma tillfälle misstänks 34-åringen även ha gått fram till en kvinna och riktat kniven mot hennes hals.
Citera
2013-09-05, 00:54
Medlem
Metrioids avatar
Jag har hört att han redan satt häktad inför åtalet sedan ett par veckor tillbaks. Han ville väll göra ett gott intryck på åklagaren
Citera
2013-09-05, 11:20
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Jag har hört att han redan satt häktad inför åtalet sedan ett par veckor tillbaks. Han ville väll göra ett gott intryck på åklagaren

Hur mycket ska en person kunna göra innan de döms egentligen? Han har ju så mycket på sig att han borde låsas in för gott. Bara en tidsfråga innan det händer något liknande igen Har så svårt att fatta hur man som tjej kan komma på tanken att "hänga" med någon som honom. Måste vara väldigt trasig.....
Citera
2013-09-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Hur mycket ska en person kunna göra innan de döms egentligen? Han har ju så mycket på sig att han borde låsas in för gott. Bara en tidsfråga innan det händer något liknande igen Har så svårt att fatta hur man som tjej kan komma på tanken att "hänga" med någon som honom. Måste vara väldigt trasig.....
Kvinnorna tror att det är flockledaren de kåtar upp sig på pga att de är farliga och utsätter andra män för ondska. I själva verket är det samhällets botten, parasiterna, de med antisocialt beteende de värmer sängen åt. Jag kan bara tolka det som att de helt enkelt är väldigt korkade och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in