2012-10-08, 06:08
Medlem
claymanns avatar
Har lite tankar som flyger runt i huvudet som skapar irritation.

Varför skall Sverige vara ett land som inte är som dom andra vettiga västerländska länder?
Varför skall vi ta in invandrare bara för att man tycker synd om dem?
Varför kan man inte ta in dem som visar sig bidra med något till landet? Till exempel ge ett visa där man får jobba och har man sedan referenser som visar att man bidrar till det stora hela, ja då får man stanna? Så som andra länder.
Hur kan en invandrare få komma hit, leva på bidrag, dessutom skaffa massa barn och få ännu mer bidrag och större lägenhet? Utan planer på jobb och lära sig språket. Hur kan detta tillåtas?
Nu får jag säkert påhopp om att inte alla invandrare är så, det är inte det jag säger utan det är hur det kan tillåtas.
Dessutom är det EXTREMT många som går på bidrag, och det länge. Då säger ni säkert, ja men det finns inte jobb till dom? Nä, uppenbarligen behöver vi dom ju inte då! Innan man tar invandrare får man ha ett behov, tillgängliga jobb och mycket bostäder. Just nu är det brist på båda, men ändå är gränserna är vidöppna?

Förövrigt tycker jag att inte någon skall få bidrag bara hur som helst. Särskilt inte till en fullt frisk människa. Kan man jobba så ska man jobba. Men om det inte finns jobb till dessa då? Ja då skapar man ett jobb. Dem kan väl rensa skräp längs vägarna och på det viset få bidrag. Bara man gör någonting och inte sitter hemma.

Varför skall vi betala extremt höga skatter på bensin, fordon och kollektivtrafik?
Varför skall vi göra vårt liv sämre genom att ställa bilen?
Okej det må förstöra miljön genom att alla människor skall köra bil. Men titta på resten av världen.
Många länder är byggda för att alla människor skall ha bil, kollektivtrafik existerar knappt, endast ytterst lite i storstäder. Ni vet vilka länder jag talar om.

Dem flesta länder skiter fullständigt i detta. Vad hjälper det då om vi i detta lilla land skall ställa bilen i våra storstäder? Ingenting skulle jag säga, det lilla det hjälper tror jag är mätbart, men verkligen inte märkbart.
Eftersom dom andra skiter i det, kan vi väl med göra det?

Hur mycket vi än i världen försöker köra mindre kommer det ändå aldrig räcka långsiktigt, det enda som behövs är nya tekniker.
Senast redigerad av claymann 2012-10-08 kl. 06:36.
Citera
2012-10-08, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claymann

Hur kan en invandrare få komma hit, leva på bidrag, dessutom skaffa massa barn och få ännu mer bidrag och större lägenhet? Utan planer på jobb och lära sig språket. Hur kan detta tillåtas?
Nu får jag säkert påhopp om att inte alla invandrare är så, det är inte det jag säger utan det är hur det kan tillåtas.
Dessutom är det EXTREMT många som går på bidrag, och det länge. Då säger ni säkert, ja men det finns inte jobb till dom? Nä, uppenbarligen behöver vi dom ju inte då! Innan man tar invandrare får man ha ett behov, tillgängliga jobb och mycket bostäder. Just nu är det brist på båda, men ändå är gränserna är vidöppna?

Hur ska vi kunna förflytta makten från staten till företagen om inte folk blir desperata nog att gå med på vilken lön och vilka villkor som helst hade du tänkt? Desperationen bland folket som det innebär att fler söker arbete och bostad gör att de som bestämmer och med tillgångar, som i ditt exempel, arbete och bostäder kan kräva mer utav de som vill åt det. Varför skulle Reinfeldt bry sig om hur många som går på bidrag när han förespråkar en politik som gör att en allt mindre procent av befolkningen tar del av allt som omsätts i Sverige?
Citera
2012-10-08, 07:45
Medlem
Det kommer fortsätta så länge det går att tjäna grova pengar på asylboenden mm. Samma dag pengarna verkligen är slut vilket inte är långt borta så kommer invandringen att minska. Men innan dess så kommer det att skäras rejält i A-kassa, sjukpenning, Pensioner mm. Svenska skattebetalare kommer verkligen få ta del av massinvandringens baksida innan det händer något.

Det sista dom skär ned på är invandrarnas bidrag men den dagen det händer då kommer Sverige kollapsa totalt när alla asylare löper amok på gatorna och bränner bilar i protest för att dom blir fel behandlade och inte får dom pengar dom blivit lovade. Det kommer, tro mig.
Citera
2012-10-08, 08:08
Medlem
birgerburgers avatar
Så länge svenska folket knyter näven i byxfickan kommer det inte att hända ett skit. Det är dags att svennarna tar upp nävarna och går i strid mot de politiskt korrekta.
Citera
2012-10-08, 10:00
Medlem
Nifelhels avatar
Hela den politiska scenen är en ända stor popularitetstävling där man i demokratins namn redan har målat in sig i ett hörn, i enligt mig nästan alla frågor och de flesta debatterna stagnerar innan de ens har tagit fart.

Jag är ganska säker på att alla politiker är väl medvetna om problemen i vårat samhälle/världen. Dock är det metoderna som skiftar och som i det politiska klimatet skapar någon sorts dualism. Där det alltid känns som när man lyckats ta ett steg fram i en fråga, tar man två steg bakåt när nästa val är på ingång. Resultatet av detta är tyvärr att alla processer blir mer eller mindre väldigt långsamma när det gäller förändring inom det vi kallar en 'demokrati' - eftersom alla utgår från ideologier (mycket gamla sådana dessutom). Därmed blir det en omöjlighet att försöka ta itu med problemen på ett objektivt och globalt sätt, samt hitta de kausala mekanismerna förknippade med diverse problematik.

Om man i framtiden skulle komma över hela bajs-ätar-tävlings-konceptet och sluta uppföra sig som barn inom politiken. Skulle vi vara steget närmare till en mycket bättre politisk sfär där logik och grundad reson är kung. Inte känsloargument, lobbyism och pajkastning.

Är förövrigt nyvaken och beklagar eventuella gramatikfel, stavningsfel eller/och kryptiska resonemang.
Senast redigerad av Nifelhel 2012-10-08 kl. 10:02.
Citera
2012-10-08, 10:46
Medlem
Citat:

Varför skall Sverige vara ett land som inte är som dom andra vettiga västerländska länder?
Varför är Sverige ett land som ständigt hamnar i topp (över andra vettiga västerländska länder) pa listor över bästa land att bo i?

Citat:
Det gör vi inte, det räcker med att kolla pa antalet asylsökande som nekas och utvisas.

Citat:
Varför kan man inte ta in dem som visar sig bidra med något till landet? Till exempel ge ett visa där man får jobba och har man sedan referenser som visar att man bidrar till det stora hela, ja då får man stanna? Så som andra länder.
Kan du nämna nagra länder som fungerar pa det sättet?

Citat:
En bättre fraga, enligt mig, är hur vi som svenska medborgare kan tillata svenska regeringen att inte tillata invandrare att lära sig spraket tillräckligt bra för att kunna [vidare]utbilda sig. Invandrare blir utslängda ur SFI när de natt en lägsta-niva, och sätts pa kurser som de inte förstar nagonting alls av. Jag är övertygad om att andelen invandrare som pa grund av värdelös svensk integrationspolitik hamnar i en negativ spiral är större än andelen invandrare som sitter och skrattar at svenskarna och trivs med att vara bidragstagare.

Citat:
Gränserna är inte vidöppna, och det handlar inte om att ta, utan om att ge ocksa. Empati, kallas det.

Citat:
Förövrigt tycker jag att inte någon skall få bidrag bara hur som helst. Särskilt inte till en fullt frisk människa. Kan man jobba så ska man jobba. Men om det inte finns jobb till dessa då? Ja då skapar man ett jobb. Dem kan väl rensa skräp längs vägarna och på det viset få bidrag. Bara man gör någonting och inte sitter hemma.
Hur ska de ha tid att söka jobb om de jobbar, och varför ska man tvinga folk att jobba utan att ge dem lön för vad de gör?

Citat:
Varför skall vi betala extremt höga skatter på bensin, fordon och kollektivtrafik?
Vad är det för skatter pa kollektivtrafik?

Citat:
Om fler som bor nära bra kommunikationer använder lokaltrafiken i större utsträckning förenklas livet för dem (inga bilköer, billigare resa till och fran arbete, man kan vila sig under tiden) och för andra (yrkeschaufförer kommer fram snabbare vilket ökar produktiviteten i samhället, och de som inte bor i närheten av bra kommunikationer slipper sitta i köer).

Dessutom är det bra för kropp och själ att röra pa sig, kanske kan man ga eller ta cykeln i stället för att aldrig ga längre än till och fran bilen?

Citat:
Okej det må förstöra miljön genom att alla människor skall köra bil. Men titta på resten av världen.
Många länder är byggda för att alla människor skall ha bil, kollektivtrafik existerar knappt, endast ytterst lite i storstäder. Ni vet vilka länder jag talar om.

Ja, och det är lika jävla jobbigt varenda gang man besöker en sadan plats.

Citat:
Dem flesta länder skiter fullständigt i detta. Vad hjälper det då om vi i detta lilla land skall ställa bilen i våra storstäder? Ingenting skulle jag säga, det lilla det hjälper tror jag är mätbart, men verkligen inte märkbart.
Ja, vad är det för mening med att bete sig när ingen annan gör det? Jag tror att jag ska ga ut och sno en cykel i stället för att köpa en ny. Det är ju sa manga andra som gör det, varför kan inte jag ocksa göra det? Eller slänga allt mitt skräp i diket, arbetslösa kan ta upp det sa att de förtjänar sina bidrag...

Det där var ironiskt, för övrigt.

Citat:
Hur mycket vi än i världen försöker köra mindre kommer det ändå aldrig räcka långsiktigt, det enda som behövs är nya tekniker.
Skynda att ta slut pa all olja, för det kommer ända inte räcka langsiktigt? Vilket korkat jävla argument. Bränner du hela lönen första veckan om du är orolig att den inte kommer räcka till nästa lön?
Citera
2012-10-08, 20:55
Medlem
Tammers avatar
Citat:

Lite Keynes skulle säker hjälpa, så brukade socialdemokratin rädda Sverige ut lågkonjunkturer. Tyvärr gäller inflationsbekämpning före låg arbetslöshet, vi skall svälta oss ur krisen istället för att konsumera oss ur den.
Den generösa flyktingpolitiken är ett elände. Tyvärr ska Sverige alltid vara "världsbäst" på allting, så vi tar naturligtvis emot flest flyktingar. Det ryktet har spridits över världen, så varför chansa på ett annat land när man vet att man får stanna om man åker till Sverige. Alltså kommer ännu fler flyktingar hit.
Citat:

Tyvärr är vi världsbäst även här, Sverige skall vara ledande när det gäller miljön. Med så stor yta och liten befolkning kan ju inte avgasproblemen vara så stora här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in