2012-10-07, 21:03
Bannlyst
Sitter o glor på debatten och blir bara mer och mer mörkrädd. Fast Åkesson mestandels är inriktad på invandring så framstår han som ett geni jämfört med de andra idioterna.

Romson måste ju för fan vara skadad på något sätt? Löfven ser ut som en inavlad alkis och pratar som en också.

Sjöstedt ser ut och pratar som någon som har blivit tappad för många gånger som liten.

Reinfeldt o co orkar jag inte ens prata om.

Vad är det frågan om egentligen? Inte konstigt att detta land är på väg åt helvete
Citera
2012-10-07, 21:09
Medlem
SLEnejtacks avatar
De har fått lite för lite Flashback-kunskap!
Citera
2012-10-07, 21:31
Bannlyst
Ja ni, det är inte så konstigt att Sverige ser ut som det gör just nu. Åkesson skulle ju fullständigt dominera som statsminister om man jämför med de andra knallkorkarna...

Björklund är väl vettig men han är muslimkramare vilket är NO THANKS!
Citera
2012-10-07, 22:47
Medlem
Felet med våra politiker är att politiken är till för en liten elit som måste klättra sig upp genom ett partisystem som belönar rövslickeri och att sparka neråt samt straffar all form av självständigt tänkande och moralisk karaktär. Slutprodukten är vad du ser på tv i partiledardebatter.

De mest korrupta, karaktärslösa, moraliskt dekadenta, konformistiska, korkade människor som systemet kunnat skita ut, dessa människor blir partiledare. Det rör sig ofta om en process där de människor som redan är på det här sättet dras till partierna medan systemet sedan fungerar på så sätt att det förstärker dessa redan befintliga tendenser genom bestraffning och belöning.
Citera
2012-10-07, 23:17
Medlem
lousys avatar
Felet mer "era" politiker är att de är politiker. Det är precis lika illa ställt med engelska politiker, som jag har mer koll på nu nuförtiden.
Citera
2012-10-08, 19:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Felet mer "era" politiker är att de är politiker. Det är precis lika illa ställt med engelska politiker, som jag har mer koll på nu nuförtiden.

Engelska toppolitiker har en betydligt bättre utbildning än svenska toppolitiker. Det skrevs för ca. tio år sedan någon/några artiklar om, att svenska regeringsmedlemmar utmärkte sig som de allra sämst (!) utbildade i hela Europa. Det har knappast blivit bättre sedan dess.
Citera
2012-10-08, 19:57
Medlem
JasonVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOTPDOTS
Sitter o glor på debatten och blir bara mer och mer mörkrädd. Fast Åkesson mestandels är inriktad på invandring så framstår han som ett geni jämfört med de andra idioterna.

Romson måste ju för fan vara skadad på något sätt? Löfven ser ut som en inavlad alkis och pratar som en också.

Sjöstedt ser ut och pratar som någon som har blivit tappad för många gånger som liten.

Reinfeldt o co orkar jag inte ens prata om.

Vad är det frågan om egentligen? Inte konstigt att detta land är på väg åt helvete

Bra sammanfattat vad jag och alla i min omgivning tycker.
Citera
2012-10-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Engelska toppolitiker har en betydligt bättre utbildning än svenska toppolitiker. Det skrevs för ca. tio år sedan någon/några artiklar om, att svenska regeringsmedlemmar utmärkte sig som de allra sämst (!) utbildade i hela Europa. Det har knappast blivit bättre sedan dess.

jag tror inte riktigt att man kan ta hur utbildad en person är som måttstock på hur pass lite förståndshandikappad den är - snarare är det att de som är högutbildade får så mycket skit intryckt i huvudet att de inte kan tänka förnuftigt sedan än att de ska bli övermänniskor av det.
Citera
2012-10-08, 21:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gor3
Citat:

jag tror inte riktigt att man kan ta hur utbildad en person är som måttstock på hur pass lite förståndshandikappad den är - snarare är det att de som är högutbildade får så mycket skit intryckt i huvudet att de inte kan tänka förnuftigt sedan än att de ska bli övermänniskor av det.

Du har druckit djupt ur socialdemokratins kunskapsfientliga bägare.
Citera
2012-10-08, 21:32
Medlem
Äsch förstår inte vad folk klagar på det är ju så här politiker blir efter ett antal år och det skulle hända oss också. I annat fall så skulle vi rensas bort rätt så fort som hände med bl a Juholt och han blev ju inte poppis. Likriktning är det Svenska målet.
Citera
2012-10-11, 10:37
Medlem
lousys avatar
Citat:
Engelska toppolitiker har en betydligt bättre utbildning än svenska toppolitiker.

Spelar utbildningen någon roll då? Engelska toppolitiker beter ju sig som svin på bekostnad av skattebetalarna, långt värre än vad som försigår i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in