2012-10-09, 18:13
Bannlyst
Robert Laul är en jävla mupp. Han kan det väl inte vara någon som tar på allvar? Tyckte han var skithäftig för att Zlatan sagt till honom att han var ful. Det skröt han om i flera veckor. Jävla landsförrädare och pajas är vad han är. Hegerfors och Oldsberg och gubbarna den tiden får vi aldrig tillbaka. Tiden då landet inte kryllade av svartingar.
Citera
2012-10-09, 18:18
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
AIK spelar i SVARTA tröjor. Hallå det är väl ända lite rasistiskt! Tycker vi tar bort ordet svart och använder jätte, jätte, jätte mörkblå i stället...
Citera
2012-10-09, 18:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Faktiskt inte! 100% sanning - fast för ungarna finns det ingen dålig klang i orden.

Fast tänk om varje person som kallades för "Svennehora" skulle få en artikel i aftonbladet om hur kränkta de är - då hade den blaskan varit djävligt tjock.

Slutsatsen är att färgade och andra invandrare får finna sig i att kallas både det ena och det andra tills de själva lärt sig att uttrycka sig vårdat.

Nu är det ju svårt att tro på dig eftersom det finns förskollärare i sammanhanget. barnen bestämmer ju inte sin egen lärmiljö.

När det gäller din slutsats, så kan jag inte annat än skratta. Är det så du uppfostrar dina barn?
Citera
2012-10-09, 18:24
Medlem
vonmansteins avatar
Jag tycker det är märkligt att rasismen i Sverige är så väldigt enkelriktad....

Citat:
Alltid vit -> svart = rasism
Omvänt = inte rasism*

Har själv sent omsider börjat kolla på The Wire.
Man slås ju att antalet "Nigger" som de svarta säger till varandra i varje avsnitt.
Å varför är det ok för vissa att säga så?

*
Citera
2012-10-09, 18:47
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Så lösningen på alla problem är att skylla på andra och svara upp med samma mynt?

Lösningen är definitivt inte att kollektivt kölhala en person för att han har sagt "svarting" och samtidigt tycka det är helt okej att folk kallas "svenne" "gubbe" (i pejorativ betydelse) och vad det nu mer kan finnas. T.o.m. på kultursidorna i våra avisor är slika utttryck vanliga.
Citera
2012-10-09, 18:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Lösningen är definitivt inte att kollektivt kölhala en person för att han har sagt "svarting" och samtidigt tycka det är helt okej att folk kallas "svenne" "gubbe" (i pejorativ betydelse) och vad det nu mer kan finnas. T.o.m. på kultursidorna i våra avisor är slika utttryck vanliga.

Har jag skrivit det? Nej, snarare tvärtom. Fast jag sträcker mig bortom pajkastningen eftersom det finns betydligt allvarligare påhopp som slätas över från PK-företrädarna. Det gör emellertid på intet sätt Bosse Hanssons uttalanden ett uns mer intelligenta eller försvarbara.

Den som orkar läsa Aftonbladet får sedan skylla sig själv.
Citera
2012-10-09, 19:09
Medlem
Tommy Engstrand har levererat en och annan groda men idag slog han huvudet på spiken:
Citat:
Tommy Engstrand, 73
– Håller ni fortfarande på med det här? Jag vill inte kommentera detta.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15575622.ab

Hela den här mediastormen är så urbota jävla patetisk att jag inte vet var man ska börja så jag nöjer mig med Tommys ord ovan, det räcker så...
Citera
2012-10-09, 19:16
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Tommy Engstrand har levererat en och annan groda men idag slog han huvudet på spiken:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15575622.ab

Hela den här mediastormen är så urbota jävla patetisk att jag inte vet var man ska börja så jag nöjer mig med Tommys ord ovan, det räcker så...
Ingen dålig signatur där inte!

Noterade även att Jawo i studio ett var rätt så lugn om man jmf med snubben ifrån afro svenskarnas riksförbund.

Den snubben tycker nog att Chromes webbläsare är rasist för den understryker hans namn med rött (felstavat på svenska.)

ngn som har koll på hur mkt skattepengar detta riksförbund får per år?
Citera
2012-10-09, 19:16
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Faktum är att den gode Bosse följer gamla fina traditioner, redan Putte Kock gjorde en liknande fadäs, då var han faktiskt kommentator. Att Putte också hade sympatier för Solnagänget gör det ännu mer pikant.
http://gyrot.wibrand.se/tipsextra-och-negern

Putte Kock refererar en fotbollsmatch och säger flera gånger i direktsändning att ”negern löper på vänsterkanten”, ”där nickar negern”, ”negern slår ut till inkast” etc. Hemmastudion blir mer och mer förfärad och försöker att till Putte få fram det olämpliga i att säga ”negern”. Eftersom förbindelsen mellan studion i Sverige och Putte på plats inte är den bästa hör dock Putte inte riktigt vad studion säger. De försöker bokstavera: ”Putte, du kan inte säga neger, Niklas Erik Gustav Erik Rudolf, neger.” Varvid Putte replikerar: ”Konstigt, de säger hemifrån att negern skulle heta Niklas Erik Gustav, men det tror jag inte ett ögonblick på.”
Det är en riktig klassiker. Alla spelare nämndes vid namn under referatet utom en som bara kallades negern. Trots påringningen från Stockholm om namnet fortsatte Putte Kock under hela matchen att enbart referera till honom som negern. Hörde det inte själv men fått det återberättat många gånger.
Citera
2012-10-09, 19:35
Medlem
Rascits avatar
https://twitter.com/KenRing

Ken Ring verkar ha väldigt roligt åt hela grejen i alla fall.
Citera
2012-10-09, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
För det första finns det en hel drös homsexuella spelare de spelar i damallsvenskan där majoriteten av lagen har fler lesbiska, bisexuella spelare än hetero.

Enligt HBT förespråkarna själva menar att homosexualitet är genetiskt betingat så finns det en ganska logisk förklaring till att väldigt få manliga homosexuella spelare exsisterar på elitnivå. Likaså som att flator är överrepresenterade i Damallsvenskan då dessa oftast är androgyna och gynnas av detta då de spelar på den sidan av genusbarriären där det genetiskt fysiskt svagare könet spelar. På samma sätt blir det svårt för homosexuella män att lyckas spela i den manliga Allsvenskan då dessa är i många fall närmare kvinnorna något som missgynnar de.

Så de lesbiska överrrepresentation inom fotboll och annan sport på elitnivå är lika logisk

som de homosexuella männens underepresentation inom manliga sporter....

Nu är jag ingen expert på det här ämnet men finns dom inom polisen,militären och alla andra yrken så vore det otroligt egendomligt om det inte fanns representerade på samma sätt inom sporten som i övriga samhället, jag fattar ju att de "fjollorna" spelar ju såklart inte fotboll, men flertalet homo är ju omöjliga att urskilja som Bosse H t.ex om nu ryktena stämmer.
Citera
2012-10-09, 19:47
Medlem
EugeneHutzs avatar
"Tycker alla svartskallar är patetiska. Svär, era hemländer står i lågor men eran energi går till en radioprataren som sa svarting."

- Ken Ring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in