2012-10-07, 14:26
Medlem
Alltid när jag startar en tråd så tar det flera timmar innan tråden visar att någon besökt den. Vad innebär det?

Min konspiratoriska sida säger att det betyder att den inte kan komma in på heta ämnen. Är detta en komplott?
Citera
2012-10-07, 14:35
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Alltid när jag startar en tråd så tar det flera timmar innan tråden visar att någon besökt den. Vad innebär det?

Min konspiratoriska sida säger att det betyder att den inte kan komma in på heta ämnen. Är detta en komplott?
Denna tråden tycks i allafall visa direkt, min öppning visades omgående.
Citera
2012-10-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Denna tråden tycks i allafall visa direkt, min öppning visades omgående.

Så fort ett inlägg postas i tråden så visas en besökssiffra. Inte annars. Varför?

Exempelvis den tråd jag postade här tidigare idag:

https://www.flashback.org/f134
Citera
2012-10-07, 16:21
Moderator
evilhoneys avatar
Jag har för mig att visningar inte uppdateras i realtid.
Citera
2012-10-07, 18:34
Medlem
Combots avatar
Ts det verkar stämma, jag upplever samma sak.
Citera
2012-10-08, 18:51
Medlem
Germanias avatar
ja, det är för att minska belstningen på databasen. alla visningar räknas dock.
Citera
2012-10-08, 20:52
Medlem
crillecrilles avatar
Nu blir jag lite förvirrad. Om man kollar Nya Ämnen så ser man ju att visningsräknaren fungerar rätt bra. Hur ofta uppdateras den? Jag är inte inne på några konspirationer utan är mer intresserad av det tekniska.
Citera
2012-10-08, 21:02
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Sedan får vi inte glömma korrelationen mellan bra trådstart/intressant ämne vs. dålig trådstat/ointressant ämne. Påverkar en hel del.
Citera
2012-10-08, 22:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Sedan får vi inte glömma korrelationen mellan bra trådstart/intressant ämne vs. dålig trådstat/ointressant ämne. Påverkar en hel del.
Det är ungefär det jag menar med att räknaren verkar fungera. Brukar kolla Nya Ämnen rätt ofta och har som sagt inte lagt märke till att något skulle vara konstigt.
Citera
2012-10-08, 23:41
Medlem
vivalarevolucions avatar
Siffrorna verkar olika beroende på var man tittar. "Mina startade ämnen" brukar ligga efter ganska rejält medans "Nya ämnen" eller "Nya inlägg" uppdateras titt som tätt.
Citera
2012-10-09, 08:10
Medlem
salsakattens avatar
är det inte bara så att användare på forumet inte tycker att tråden är intressant nog att skriva i?
Med vänlig hälsning,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in