Nått jag vart och tänka på i äggväg det var när jag kläckte ett ägg och det var två gulor i ägget... Dessa kom från sprätthönns som levde lyckliga i alla sina dagar. Men vad skulle hända om dom vart befruktade? Hade det blivit tvillinghöns? Och isf, hur fan skulle dem få plats i det lilla pytteägget..?!
För ett antal år sedan (8-10år) så skulle jag och min kära bror göra en omelett eller något i den stilen. När han kläckte ägget så ploppar det ut ett underutvecklat foster. Så visst händer det. Jag har iof ingen aning om var äggen kom ifrån.
Men det är ju klart att det måste varit en tupp med på något hörn annars hade de ju inte varit till så mycket nytta.
Hönor värper ägg även om inte de blivit befruktade om inte mina biologilärare varit helt tappade bakom flötet!
Jag har också ett minne från min barndom då vi skulle göra en sockerkaka. När vi knäckte äggen så pluppade det ut ett litet foster, duktigt äckligt.. Jag gjorde ingen sockerkaka den dagen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!