2002-04-13, 00:03
äldre konto (old)
Ej medlem
insåg att det man normalt anser vara kvalitetsfilm inte alltid är speciellt givande att kolla på. rödvinssmarta liknelselekar indränkta i intelligens böjar bli långtråkigt. lyckades låna en dvd med en filmgenre som var helt ny för mig. troma. filmen hette "cannibal the musical" och var regisserad av trey parker. delar av den var dåliga men på det hela taget var det hela den friskaste fläkten jag råkat ut för på jäkligt länge.

jag undrar om någon med lite bredare filmintresse kan tipsa om vad för andra tromafilmer som är värda att se. om någon känner till andra liknande filmbrancher som verkar halvt i det fördolda så är det också fritt fram att skrika ut.
Citera
2002-04-13, 03:22
äldre konto (old)
Ej medlem
T.A

Toxic avenger är en riktig tromaklassiker
Citera
2002-04-13, 05:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Om du gillade filmen kan du kika på ett av Trey Parker/Matt Stones andra verk Orgazmo http://us.imdb.com/Title?0124819 en aningen vrickad komedi.
Cannibal the Musical är väl ingen "Troma film" i sig.
Utan de var de enda filmbolagen som ville satsa pengar på idén vad jag hört
Citera
2002-04-13, 10:55
Medlem
Klaus Meines avatar
Ja Orgazmo är helskoj om man är på det humöret!
Citera
2002-04-13, 15:35
Medlem
Här är ett par troma filmer som är sevärda..

Bloodsucking freaks
Redneck zombies
Class of nuke'em high
Blood hook
Demented death farm massacre
Evil clutch
Mothers day

Det är dom som jag rekomenderar, men följande filmer är verkligen inte mycket att ha.

Zombie island massacre
Toxic avenger 2+3
Igor and the lunatics
Christmas evil
Combat shock
Citera
2002-04-13, 15:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Rättelse: Troma är inte namnet på en filmgenre utan på det filmbolag som gjort cannibal the musical, toxic avenger osv
Citera
2002-04-14, 12:20
Medlem
å andra sidan har väl troma en så pass distinkt nisch att det mer eller mindre kan klassas som en genre? om man kallar en film för "typ troma" så förstår ju folk vad man menar.
Citera
2002-04-18, 12:24
Medlem
TheKlowns avatar
varför inte kolla in sidan officiella troma studios hemsida och se vad för filmer dem gjort.
http://www.troma.com
:twisted:
Citera
2002-04-18, 22:29
Medlem
Upplysning

Hur skulle ni beskriva genren för en mindre vetande?
Citera
2002-04-21, 12:33
Medlem
splatter, sex och komedi, tillskillnad från det mesta andra som görs idag är det heller ingen moral och allt är ok...
Citera
2002-04-21, 13:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Någon som kolat in Trey Parker/Matt Stones presidentsatir That's my Bush på Canal+?

Håller inte så hög klass ännu men jag har å andra sidan bara sett två avsnitt ännu...nån som sett fler?

[/b]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in