2012-10-07, 04:28
Medlem
Paijters avatar
Finns ju svenska präster som vill börja könsstympa igen, så visst, finns viljan bara där behöver man inte en tidsmaskin för att komma tillbaks till häxbränning, sadism och ond bråd död. Står i moseboken att våldtagna kvinnor ska dödas med och att en kvinna som griper tag i en annan mans kön ska få handen avhuggen. Kanske detta som är målet? Att helt gå tillbaka till gamla testamentets lära?

Varför man vill påtvinga resten av världen sina perversioner är för mig en gåta.
Citera
2012-10-07, 04:48
Medlem
foliehattvarning i tråden

om TS inte inser att kristna (som jag inte definierar mig som) knappast följer gamla testamentet i någon bokstavlig mening så är han mer än måttligt i avsaknad av vassa knivar i lådan...

ser ju inga citat om att kvinnor med mens som får ( tydligen omskuren) slang i sig mot sin vilja ska stenas på bytorget eller andra högt spännande delar av GT i TS citerade texter. att islam sedan omhuldar den fiktiva karaktären jesus som en profet är helt ointressant - det gör ju knappast gamla testamentet eller tragiska sedvänjor från svettiga getherdar mer aktuella i dagens samhälle -vilket verkar vara det grundläggande feltänket TS gör.

men vad vet jag, allt jag lärt mig kan vara fel inklusive definitionen av "fakta" (citat ur en sagobok är inte fakta enligt de flesta måttstockar). jorden kanske faktiskt är 4000 år gammal och enhörningarna dog för de fick inte plats på en båt.
Citera
2012-10-07, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ag1234
[/b]
Nej, där med jesus omvandla vin finns mer här http://www.answering-christianity.com/que18.htm
Det är inte alkohol läs mer i länken...

Vad menar du lägger inte tyngd?

fler verser om ränta

"Du ska inte ta någon ränta av din broder, varken på pengar eller på livsmedel eller på något annat som man kan ta ränta på" (Bibeln Femte Moseboken 23:19)

"Och skall ni ha tack för att ni lånar åt dem som ni tror kan betala tillbaka? Också syndare lånar åt syndare för att få samma belopp tillbaka." Bibeln (Lukas 6:34)

"…ockrar och tar ränta - skulle då denne få leva? Nej, han skall inte få leva, utan eftersom han bedriver sådana styggelser, skall han straffas med döden. Hans blod skall komma över honom." (Bibeln Hesekiel 18:13)

tämligen övertygad om att varken bibeln eller koranen uppmuntrar skriverier på internetforum så du kan väl göra gud (och mig) en tjänst och sluta skriva ditt jävla ärkenöt. Borde fan ta mig vara förbjudet att läsa och tolka gamla böcker bokstavligt.
Citera
2012-10-07, 07:33
Citat:
Till Alla kristna läs detta.!!!! http://www.islamguiden.com/bibel.shtml#.UHCv801c1lM

Muslimer utför vissa rörelser vid bön. Bönens olika rörelser i Bibeln:

Om Jesus: "Han gick lite längre bort, och kastade sig till marken och bad" (Bibeln Matteus 26:39)

Om Moses: "Då böjde Mose sig med hast ned mot jorden och tillbad" (Bibeln Andra Moseboken 34:8 )

Muslimer hälsar varandra med "Assalamu Alaikum", vilket betyder-"frid vare med dig" - Jesus hälsade på samma sätt:

"Medan de ännu talade, stod han plötsligt mitt ibland dem och hälsade dem: "Frid över er!" (Bibeln Lukas 24:36)

Muslimer använder sig ofta av uttrycket -"Insha-Allah" vilket betyder -"om Gud vill" - även dessa ord finner vi i bibeln:

"Ni vet inte hur ert liv blir imorgon. Ni är en dimma som syns en kort stund och sedan försvinner. Ni borde säga: "Om Herren Vill, får vi leva och göra det eller det." (Bibeln Jakob 4:14-15)

Muslimer tvagar (på arabiska wudo) sig inför bön. Bibeln berättar följande:

"Och Mose och Aron och hans söner tvättade senare sina händer och fötter med vatten ur det. Så ofta de skulle gå in i uppenbarelsetältet eller träda fram till altaret, tvättade de sig, så som Herren hade befallt Mose." (Bibeln Andra Moseboken 40:31-32)

Muslimer fastar månaden Ramadan och uppmuntras till frivillig fasta. Fasta föreskrivs även i Bibeln:

"När han hade fastat i fyrtio dagar och fyrtio nätter, blev han till slut hungrig" (Bibeln Matteus 4:2)

Muslimer äter inte griskött, blod eller självdöda djur. Bibeln förbjuder också det.

"Svinet, ty det har visserligen klövar, men det idisslar inte, det skall gälla för er som orent. Av dessa djurs kött ska ni inte äta, inte heller skall ni röra vid deras döda kroppar" (Bibeln Femte Moseboken 14:8 )

Det är förbjudet för muslimer att dricka alkohol. I Bibeln förklaras tydligt varför.

"Lösaktighet och vin och must tar bort förståndet" (Bibeln Hosea 4:11)

"Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Ingen som lever i otukt eller av avguderi eller hor eller homosexualitet, i tjuvaktighet och själviskhet, ingen som dricker, som är ovettig och utsuger andra- ingen sådan får ärva Guds rike (Bibeln Första Korinthierbrevet 6:9-10)

I Islam är det förbjudet med ränta. Bibeln förbjuder också ränta.

"Lånar du pengar åt någon fattig hos dig bland mitt folk, så skall du inte handla mot honom som en ockrare. Ni skall inte lägga på honom någon ränta" (Bibeln Andra Moseboken 22:25)

Muslimer omskär sig. Jesus och Abraham och samtliga israeliska profeter var omskurna.

"När åtta dagar hade gått och man skulle omskära pojken, fick han namnet Jesus, det som ängeln hade gett honom innan hans mor blev havande" (Bibeln Lukas 2:21)

Polygami (månggifte) finns i Islam. Även i Bibeln finns polygami:

"Tar han sig ännu en hustru, så må han inte göra någon minskning i den förras kost, beklädnad eller äktenskapsrätt." (Bibeln Andra Moseboken 21:10)

Muslimska män uppmanas att bära skägg. Mannen uppmanas även i Bibeln att bära skägg:

"Ni skall inte rundklippa kanten av ert huvudhår, inte heller stympa kanten av ditt skägg." (Bibeln Tredje Moseboken 19:27)

Min fråga till kristna är varför följer ni inte precis som bibeln talar om för?

Säkert påpekat ett antal gånger redan men du vet att bibeln skrevs innan koranen va? Avdelning: "Vem har kopierat vem?" alltså...

Ang. att följa bibeln så följs den väl på lika många olika sätt som muslimer följer koranen? Avdelning: "Vem har rätt att påstå vad som är RÄTT sätt att följa skriften?"
Senast redigerad av se_där... 2012-10-07 kl. 07:39.
Citera
2012-10-07, 08:03
Medlem
Joe-Smiths avatar
I och med att TS bara hänvisar till GT så antar jag han vill påvisa likheter mellan judendomen och islam.. Så ni upprörda kristna kan sitta lungt i kanoten ett tag till.
Citera
2012-10-07, 08:21
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detsamma
Vänta, så det är fel att döda någon som straff, men, det är det ändå? Du börjar förvirra mig...
Eftersom Muhammed började säga emot sig själv på äldre dagar, så hävdar musslorna att en senare vers upphäver en tidigare, om de strider mot varandra!

Praktiskt
Citera
2012-10-07, 08:29
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe-Smith
I och med att TS bara hänvisar till GT så antar jag han vill påvisa likheter mellan judendomen och islam.. Så ni upprörda kristna kan sitta luGNt i kanoten ett tag till.
Äntligen ett inlägg som närmar sig ett bra svar!

Jesus upphävde det gamla och införde sina egna saker.
Vi råkar bara dela vissa skrifter med Judarna (Gamla testamentet).
De kristna ska naturligtvis läsa och följa det Nya testamentet.

Muslimerna kan skrika hur mycket de vill om att Jesus är en stor profet, det ger ingen som helst legitimitet till Mohammeds våldsreligion!
Citera
2012-10-07, 08:44
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Varför följer ni inte er bibel då!

Gud har skapat de tre testamenten, och koranen är den sista testamentet som man måste följa enligt gud.

[2:62] DE SOM tror [på denna Skrift] och de som bekänner den judiska tron och de kristna och sabierna - ja, [alla] som tror på Gud och den Yttersta dagen och som lever ett rättskaffens liv - skall helt visst få sin fulla lön av sin Herre och de skall inte känna fruktan och ingen sorg skall tynga dem.

Men sen Säger Allah!

[3:85] Om någon vill anta någon annan religion än Islam kommer detta att vägras honom, och i nästa liv skall han stå bland förlorarna.

Trotts det dricker kristna alkohol, köper med ränta osv. !!!

Gud har varken skapat en bibel eller koran. Dessa två är skapade av män varav den senare är ett plagiat av Bibeln, torahn och äldre kulturer.
Så varför följa något dravel innehållandes massa omoralisk dynga?
Citera
2012-10-07, 09:41
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Men nu ska jag sova, hare gott min vän. Hoppas att du har fått en tankeställare!
Det du skriver är ingen tankeställare. Trogna muslimer följer Koranen slaviskt som en lagbok och befinner sig därför andligen och ideologiskt på ett ytterst underutvecklat medeltida plan, därför kan man också anamma sharia vilket är fullkomligt sjukt.

Kristna följer inte Bibeln, den används inte på det sättet fullt logiskt. Gamla testamentet beskriver det hebreiska folkets historia och Moseböckerna israeliternas lagsamling....som ägde rum för tusentals år sedan. Vid den tiden..då...kunde man stena människor eller idka dödsstraff om man som kvinna varit otrogen.

Vi finns i 2000-talet i det protestantiska och kristna Europa. Upplysningstiden hade vi redan på 16-1700-talet. Du/ni med Koranen som blodigt slagträ har inte rört er en meter framåt.

Som kristen räcker det med att följa dom 10 budorden och andligen följa "den väg som Jesus vandrade" där huvudtesen är godhet. Detta är Koranen mycket fjärran ifrån.
Citera
2012-10-07, 09:54
Medlem
Uriah.Heeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Gud har varken skapat en bibel eller koran. Dessa två är skapade av män varav den senare är ett plagiat av Bibeln, torahn och äldre kulturer.
Så varför följa något dravel innehållandes massa omoralisk dynga?

Helt rätt !

Till TS som svar på frågan varför vi inte följer bibeln. Sverige är ett sekulariserat, modernt samhälle. Svenska lagstiftare eller domstolar konsulterar inte bibeln när de skapar nya lagar eller ska döma/fria människor i domstolen. Jag är uppvuxen i ett hem med djupt troende föräldrar där kristendomen genomsyrade allt. Jag vill inte leva i en stat där allt styrs av religionen.
Citera
2012-10-07, 10:04
Medlem
snivlems avatar
bibeln är inga faktabok....sagobok däremot. ditt jävla våp
Citera
2012-10-07, 10:05
Medlem
Citat:
Till Alla kristna läs detta.!!!! http://www.islamguiden.com/bibel.shtml#.UHCv801c1lM

Oj! Fantastiskt!! Du har upptäckt att både kristendomen och islam kommer från samma område och influerats av judendomen!! Det har säkert ingen känt till förrut!

Jag förstår inte den plötsliga invasionen på forumet av några grymt okunniga muslimer. De verkar sakna exakt all kunskap om både religion och omvärlden, som om de aldrig gått i skola eller fått lära sig något. Jag vill inte påstå att det gäller alla muslimer, här på forumet finns en del muslimer som brukar argumentera ganska bra. Men de nya användarna Ag1234 och Kamora ger tyvärr ett direkt pinsamt intryck med sin nästan gigantiska okunnighet om religion och religionsvetenskap.

För att besvara Ag1234 påståenden:

Ja, kristendomen uppstod i en semitisk kulturkrets i Mellanöstern, influerad av judendomen.
Ja, islam uppstod i en semitisk kulturkrets i Mellanöstern, influerad av judendomen.

Tror du att det här är något som kristna inte känner till?

Sedan finns det vissa bestämmelser som Bibeln klart och tydligt säger att inte är förbjudna. Att kristna äter griskött eller dricker alkohol är helt i enlighet med Bibeln.

Och tror du att det är något unikt muslimskt med att säga "Frid vare med er" eller med att säga "Om Gud vill"? Än en gång, din okunskap om religion är närmast komisk.

Så för att sammanfatta: tråden ger ett lätt löjligt intryck och trådstartaren bidrar inte med något annat än att bekräfta fördomen(?) om att muslimer ofta är obildade och helt saknar kunskap om andra religioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in