Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Rösta INTE på Åsa-Nisse kommunisterrna = Miljöpartiet!
Grönsakskommunisterna retar upp dig också? Jag känner också till den där metoden "spruta luft istället för vatten" och det har retat mig något fruktansvärt. För läääänge sedan kom det några arbetare till min lägenhet och skulle byta ur grejer, men jag sa att vi hade köpt egen duschslang och ville inte ta bort den. Men jag var ung och det var inte så mycket att göra åt det. Bara att vänta lite längre, precis så som miljöpartiet vill ha samhället: lika dåligt för miljön... bara lite mindre funktionellt.(Oj.. Detta appliceras förövrigt både på deras syn på ekonomi och integration.
Vi har vinterväxthus som drivs av disel för att kunna leverera "ekologiska" tomater året runt.(närodlat - utan tillsatser!)
Vi skövlar regnskog för att odla biobränsle och leka duktiga när miljövinstseffekterna slutligen blir sämre än att köra på bensin(bingo..)
Ett tag importerade Sverige kolkraft ifrån Polen och Danmark för att vi stängde av reaktorer. För kolkraft trumfar ju verkligen kärnkraft ur miljöperspektiv.
Man vill avskaffa bilar och ersätta med kollektivtrafiken som ska vara mer tillgänglig(Jag kan bara relatera till byn min pappa bor i 4.2 km till busshpl - ett par hundra inv.) så antingen kör vi bussar med ett fåtal personer i och sliter mer på miljön eller så gör vi det totalt jävla olidligt att bo på landet. - Personligen stör det mig inte så mycket för att jag bor i Växjö innerstad, men jag tycker det är synnerligen intressant eftersom de vill ha en rik landsbygd -eller nej just det! Det var inte miljöpartiet, det var centern jag blandade ihop det...
Miljöpartiet vill såklart att vi INTE ska ha en landsbygd utan att vi helt ska leva på balkongodlade grödor och Mcdonalds! Man vill införa regleringar för dittan och dattan som gör att istället för att få "dräglig" djurhantering i Sverige så importerar vi torterad skit från runt om i världen och sen vifta med "jag är så duktig"
Miljöpartister för mig är Marie Antoniette fast med dreadlocks och ekologiskt smink - totalt pantade och frånvarande från verkligheten. Sedan kan man gnälla i Schulman anda med likartat perspektiv på de flesta partierna. Men grönskakskommunisterna är verkligen cremé dela crem av självgoda idioter.
--Kritiken i detta inlägg är menat mot miljöpartiet och hänvisar inte till den lilla grupp som kallar sig "miljöpartister" p.g.a de tycker att miljön är viktig men har blivit felinformerade eller disorienterade om verkligheten.--