2012-10-07, 14:11
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Du får gilla precis vad du vill.
Men vill du inte ha tjejer som legat runt för att du anser att dom är slampor? Har du själv bara sex när du är i ett förhållande?

Själv brukar jag inte ta reda på hur många sexpartners en kille haft innan, förstår inte varför många ens frågar om sånt.. varför vill man veta det?

Det är OK att du inte förstår. Bara du inte använder ditt oförstående som ursäkt för att ljuga.
Citera
2012-10-07, 14:13
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av up2you
Varför anser man det då? Min teori är att det beror på en rädsla (osäkerhet) att inte räcka till, och därför föredrar att kvinnan inte har något att jämföra med (d.v.s är oskuld).

Nu kan man ju iofs ogilla tanken på att bara vara ännu en i mängden och att ens tjej inte känns särskilt "exklusiv" även utan att för den sakens skull vara osäker, varför skulle det ligga en motsägelse i det? För även om man nu är 100% säker på att man är den bästa sexpartnern och pojkvännen någonsin så är det ju fortfarande ett faktum att man inte är särskilt unik i det avseendet att man "fick" henne på ett eller annat sätt. Mer än så kanske det egentligen inte behövs?

Låt oss dock ponera att mannen är osäker, vad skulle poängen vara? Man skulle lika gärna kunna vända på det och hävda att det är tjejens oattraktiva beteende som skapat den, att osäkerheten är berättigad och att hon av den anledningen inte är något att ha och då är vi tillbaka på ruta ett igen.
Citera
2012-10-07, 14:18
Medlem
Jag vet inte om jag håller med, jag tror att det har blivit bättre under de senaste åren. Värst tror jag att tjejer är mot varandra och att det många gånger är vi själva som kalla varandra för horor.
Det finns många fula ord på oss tjejer; fittor, luder, horor och kärringar. Trist är det.

Den som kallar någon för hora är den som har problem. Man får försöka tänka så.

2012-10-07, 14:19
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Vadå? Beteendet att inte lyckas öppna lås? Vad vore en korrekt beskrivning av läget enligt dig?

Att vilket kön man har inte ska styra om det är ok att ligga runt eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att man ska ligga runt över huvud taget. Könssjukdomar sprids och samhället blir ytligare, inte bra. Men anledningen till att allmänheten mer ser upp till killar som ligger runt är att det generellt är svårare för en kille att göra det.

Det avgör man ju som sagt själv, könssjukdomar kan man skydda sig från om man vill det.

Men på vilket sätt gör det att det är mer ok att kalla tjejer slampor/horor för att dom har lättare för det?

Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det är OK att du inte förstår. Bara du inte använder ditt oförstående som ursäkt för att ljuga.

Schysst av dig.. ljuger gör jag dock inte.
Citera
2012-10-07, 14:24
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Det avgör man ju som sagt själv, könssjukdomar kan man skydda sig från om man vill det.

Men på vilket sätt gör det att det är mer ok att kalla tjejer slampor/horor för att dom har lättare för det?
Klart man kan det, men ändå sprids könssjukdomarna som fan i landet, så många tar inte hänsyn till skydden. Dessutom är skydden inte alltid 100 %-iga.

Jag har inte sagt att det är okej att kalla tjejer för slampor/horor, jag har bara sagt att anledningen till att man ser mer upp till män som ligger runt är att det krävs mer av en man för att få sex än av en kvinna. Det är nästan alltid mannen som tar initiativet. Många kvinnor kan få sex utan att lyfta ett finger, inte alls många män kan det.
Citera
2012-10-07, 14:27
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Klart man kan det, men ändå sprids könssjukdomarna som fan i landet, så många tar inte hänsyn till skydden. Dessutom är skydden inte alltid 100 %-iga.

Jag har inte sagt att det är okej att kalla tjejer för slampor/horor, jag har bara sagt att anledningen till att man ser mer upp till män som ligger runt är att det krävs mer av en man för att få sex än av en kvinna. Det är nästan alltid mannen som tar initiativet. Många kvinnor kan få sex utan att lyfta ett finger, inte alls många män kan det.

Fast det kan vissa killar oxå så det måste ju finnas en bättre anledning till varför det är fult när tjejer ligger runt och inte när killar gör det.
Citera
2012-10-07, 14:28
Medlem
Citat:

Nej du har fel, de här killarna som ligger mest är tjejer väldigt intresserade av. De är killar som inte har svårt att få ligga. De gör det ju ofta också.
Citera
2012-10-07, 14:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Nej du har fel, de här killarna som ligger mest är tjejer väldigt intresserade av. De är killar som inte har svårt att få ligga. De gör det ju ofta också.
Logiskt bör det ju vara så - ja.
Citera
2012-10-07, 14:31
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Du får gilla precis vad du vill.
Men vill du inte ha tjejer som legat runt för att du anser att dom är slampor? Har du själv bara sex när du är i ett förhållande?

Ännu en idiot *suck*. Det finns ingen motsägelse i det här eftersom att utgångspunkten för könenes sexualitet inte är densamma, är det så jävla svårt att fatta?

Citat:
Själv brukar jag inte ta reda på hur många sexpartners en kille haft innan, förstår inte varför många ens frågar om sånt.. varför vill man veta det?

Klart du inte gör: du påverkas inte av svaret. Kvinnor har ingen instinktiv aversion mot runtknullande män i och med att det är ett instinktivt tecken på att han är en duglig hane som lyckats komma till så mycket, hans attraktionsvärde ökar av det. Statistiskt sett är det ändå inte särskilt troligt att en kille du möter skulle vara oskuld och därför behöver du inte bemöda dig med att fråga
Citera
2012-10-07, 14:33
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Dock är det fortfarande killen som kämpar och tar initiativ, i 9 fall av 10. Alltså är det fortfarande tjejen som inte behöver göra något, utan ansvaret ligger hos killen.
Citera
2012-10-07, 14:35
Medlem
Citat:
Dock är det fortfarande killen som kämpar och tar initiativ, i 9 fall av 10. Alltså är det fortfarande tjejen som inte behöver göra något, utan ansvaret ligger hos killen.

Nej då, kvinnorna kastar sig över en, jag kan försäkra dig om det. Tro mig.
Citera
2012-10-07, 14:36
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Fast det kan vissa killar oxå så det måste ju finnas en bättre anledning till varför det är fult när tjejer ligger runt och inte när killar gör det.
Andelen killar som kan det är mycket mycket mindre än andelen tjejer som kan det.

Sedan har vi ju biologin. Kvinnan bär på barnet, och måste alltså välja man med omsorg. Mannen behöver inte vara så noga, eftersom det inte är han som blir sårbar i nio månader. Han kan vara igång igen efter 30 minuter, kvinnan kan bara bära en mans avkomma.
Citat:
Nej då, kvinnorna kastar sig över en, jag kan försäkra dig om det. Tro mig.
Läs ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in