2012-10-07, 13:07
Medlem
up2yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Är kvinnorna i denna tråd också "osäkra"? För enligt dem så är det lika illa om en kille ligger runt.

Ja. Vad skulle anledningen annars vara (om vi bortser från religion)?
Citera
2012-10-07, 13:11
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av up2you
Ja. Vad skulle anledningen annars vara (om vi bortser från religion)?
Att man anser att man bör hålla sig till en person, alltså monogami, som hela vårt samhälle bygger på? Det måste inte ha med osäkerhet att göra, lika lite som det har med osäkerhet att göra att man föredrar smala personer framför tjocka.
Citera
2012-10-07, 13:19
Medlem
SaftMajas avatar
Försöker komma på en bra liknelse med lås och nyckel, vet att jag hört den någon gång, men nu är den som bortblåst ur mitt minne...

Citera
2012-10-07, 13:20
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Att man anser att man bör hålla sig till en person, alltså monogami, som hela vårt samhälle bygger på? Det måste inte ha med osäkerhet att göra, lika lite som det har med osäkerhet att göra att man föredrar smala personer framför tjocka.

Nja, seriell monogami är inte en samhällsbärande kompromiss, utan kvinnors föredragna form av promiskuitet. För att det ska bli en kompromiss som bygger upp samhället och som män är intresserade av krävs följande:

Being the legally and socially recognized head of the household.
An expectation of regular sex.
Legal rights to children.
Lifetime commitment.

Seriell monogami behöver inte innehålla något av dessa element och är således inte mer samhällsbärande än mäns föredragna form av promiskuitet, det vill säga inte alls.
Citera
2012-10-07, 13:24
Medlem
Som man är man självklart rädd att ens partner ska lämna en och är hon en som tar initiativ så väcks den rädslan lättare. Samma sak om hon är lättövertalad. Därför föredrar man en tjej som inte tar sexuella initiativ och inte heller lätt går med på sex. Många tjejer är inte såna men spelar såna för att de vet vad vi män vill ha. Så man blir förmodligen lurad men man behöver det för sitt ego.
Citera
2012-10-07, 13:31
Medlem
up2yous avatar
Citat:

Varför anser man det då? Min teori är att det beror på en rädsla (osäkerhet) att inte räcka till, och därför föredrar att kvinnan inte har något att jämföra med (d.v.s är oskuld).
Citera
2012-10-07, 13:52
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Varför anser man det då? Min teori är att det beror på en rädsla (osäkerhet) att inte räcka till, och därför föredrar att kvinnan inte har något att jämföra med (d.v.s är oskuld).
Eller så föredrar man bara folk som inte legat runt? Det behöver inte vara mer komplicerat än så. Man kan väl inte hjälpa vad man attraheras av?
Citera
2012-10-07, 14:03
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersnas
Nej nej nej och åter nej! Du pratar i nattmössan. Det beror på texten nedan:

En nyckel som passar i alla lås är en bra nyckel. Ett lås som alla nycklar passar i är ett dåligt lås.

Det där är ju bara dumheter män har kommit på för att försvara sitt beteende.
Citera
2012-10-07, 14:06
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Ja, all preferens för välmående, bekvämlighet, kvalitet, säkerhet etc. kan beskrivas som en rädsla för obehag och osäkerhet och en oförmåga att vända svåra situationer till sin fördel. Tycker du verkligen att det är ett bra argument? Vilka av dina preferenser vill du tillskriva din osäkerhet och oförmåga? Anser du att dessa preferenser på något sätt är mindre värda för att de beror på rädsla och oförmåga?
Citera
2012-10-07, 14:07
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Eller så föredrar man bara folk som inte legat runt? Det behöver inte vara mer komplicerat än så. Man kan väl inte hjälpa vad man attraheras av?

Du får gilla precis vad du vill.
Men vill du inte ha tjejer som legat runt för att du anser att dom är slampor? Har du själv bara sex när du är i ett förhållande?

Själv brukar jag inte ta reda på hur många sexpartners en kille haft innan, förstår inte varför många ens frågar om sånt.. varför vill man veta det?
Citera
2012-10-07, 14:09
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Det där är ju bara dumheter män har kommit på för att försvara sitt beteende.

Vadå? Beteendet att inte lyckas öppna lås? Vad vore en korrekt beskrivning av läget enligt dig?
Citera
2012-10-07, 14:10
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Du får gilla precis vad du vill.
Men vill du inte ha tjejer som legat runt för att du anser att dom är slampor? Har du själv bara sex när du är i ett förhållande?

Själv brukar jag inte ta reda på hur många sexpartners en kille haft innan, förstår inte varför många ens frågar om sånt.. varför vill man veta det?
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att man ska ligga runt över huvud taget. Könssjukdomar sprids och samhället blir ytligare, inte bra. Men anledningen till att allmänheten mer ser upp till killar som ligger runt är att det generellt är svårare för en kille att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in