Avino silver(kanada): har lagt produktion nyligen och kommer processa mer högvärdig malm vilket ska resultera i en vinst på 20 m.cad per år. Börsvärde idag ca: 40 mcad.
Northland Resources: lägger första sprängsalvorna nu i Oktober och påbörjar deras brytning, aktien är totalt utbombad, dock är den börsvärdet ca 2 miljader norska kronor och de tjänar inte en krona ÄN. Man bör ha företag under bevakning, kan hända grejer i framtiden mkt faller med järnmalmspriset vilket är pressat i dagsläget.
Crown Energy: Prospekteringsbolag i Afrika, de ska komma med besked angående prospekteringsborrning i Afrika i slutet av 2012. Kan mkt väl studsa upp en hel del om de träffar rätt!!
Sammanfattning:
Jag orkar inte ge en genomgående analys av varje bolag, utan vill mer ge en liten notis på vad som kan hända i närtid. Jag är ingen långsiktning förvaltare utan hoppar mellan tuva till tuva och vill dela med mig utav det jag kollar på och förhoppningsvis ska andra lyckas med deras trading! Lägg dessa bolag under bevakning kanske till och med hoppa på något om positiva nyheter kommer ut!
mvh