2012-10-06, 18:17
Medlem
xtrims avatar
Avino silver(kanada): har lagt produktion nyligen och kommer processa mer högvärdig malm vilket ska resultera i en vinst på 20 m.cad per år. Börsvärde idag ca: 40 mcad.

Northland Resources: lägger första sprängsalvorna nu i Oktober och påbörjar deras brytning, aktien är totalt utbombad, dock är den börsvärdet ca 2 miljader norska kronor och de tjänar inte en krona ÄN. Man bör ha företag under bevakning, kan hända grejer i framtiden mkt faller med järnmalmspriset vilket är pressat i dagsläget.

Crown Energy: Prospekteringsbolag i Afrika, de ska komma med besked angående prospekteringsborrning i Afrika i slutet av 2012. Kan mkt väl studsa upp en hel del om de träffar rätt!!

Sammanfattning:
Jag orkar inte ge en genomgående analys av varje bolag, utan vill mer ge en liten notis på vad som kan hända i närtid. Jag är ingen långsiktning förvaltare utan hoppar mellan tuva till tuva och vill dela med mig utav det jag kollar på och förhoppningsvis ska andra lyckas med deras trading! Lägg dessa bolag under bevakning kanske till och med hoppa på något om positiva nyheter kommer ut!

mvh
Citera
2012-10-06, 18:24
Medlem
xtrims avatar
Jag har givetvis flera bolag som jag kollar på:

Apple: handlas nära stöd det kan komma en rekyl upp på måndag, de har gått ner nästa 50$ sedan peak på 700. Underköpt på RSI och stöd ligger nära, det är förmodligen bull i Apple på måndag bara för att ta en liten uppgång.

OMX: BEAR OMX tar jag på måndag, väntar mig ett fall de flesta börser runt om i Världen! Faktor varför blankning är akutellt:
Flera stora svenska företag som har vinstvarnat,
Börserna har endast gått upp på ökad likviditet inte pga högre vinster vilket i det långa loppet avgör en börsuppgång.
Statistik från USA i fredags var skit dock hade man trollat med siffrorna, OMX gick upp på värdelösa siffror.
Citera
2012-10-06, 18:49
Medlem
Även om jag mycket väl förstår vad du menar så är riskkapitalister något annat än det som du syftar på.

Lycka till med tradingen!
Citera
2012-10-07, 02:57
Medlem
Foerfattarens avatar
Missar ShaMaran Petroleum Corp, det kanske just nu den mest intressanta aktien för vad du kallar...."Riskkapitalisten."
Citera
2012-10-07, 08:37
Medlem
xtrims avatar
ShaMaran har jag faktiskt koll på, men det är så mycket politiskt risk med det pappret så vågar inte ta i det ÄN... :P
Citera
2012-10-07, 08:39
Medlem
xtrims avatar
Ber om ursäkt för "fel användande av ord" ville väcka lite intresse!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in