2005-04-05, 20:34
Medlem
Costanzas avatar
Parneviks konstiga förehavaden

Jag läste en intervju med Parnevik där han berättade att en kompis (i Sverige) hade ett blodprov med Jespers blod som han ibland skakade till på. Tydligen var det bra för vissa energier.

Till Jespers försvar så verkade han inte vara direkt förblindad av denna energiöverföring. Dock kan man konstatera att han inte bangar för att testa det ena eller det andra.

Funderar förövrigt på att betta på Garcia. Kan funka, borde vara relativt höga odds.
Citera
2005-04-05, 20:44
Medlem
Här är några odds på vinnare från Ladbrokes:
T Woods 6.00
P Mickelson 7.00
E Els 9.00
V Singh 10.00
R Goosen 17.00
S Garcia 34.00
.
.
.
J M Olazabal 51.00
M Weir 51.00
.
.
.
F Jacobson 126.00
J Daly 151.00
J Parnevik 151.00
J Haeggman 251.00

51 gånger pengarna på Olazabal och Weir är tagna alla dar i veckan. Att Parnevik står i samma kurs som Daily säger en del om hans förmodade chanser.

Är det någon som vet hur tv-sändningarna ser ut? Svt 24 eller Viasat?
Även jag är grymt sugen på att höra en genomgående analys av banan från M2k
Citera
2005-04-05, 21:00
Medlem
Costanzas avatar
Daily vann för ett halvår sen

SÅ,

han kan slå till (HA HA). Han kommer sannolikt inte att hålla 4 ronder.

Var det US Open som han mer eller mindre bröt samman?

Vill minnas att Parnevik har slutat med uppvikta kepsen nu, har någon sett något annat?
Citera
2005-04-05, 21:16
Medlem
Robert_Goatses avatar
Tv-tider

Så här sänds Masters:
Citat:
SVT sänder direkt under alla tävlingsdagar.

Torsdag 7/4 22.05. Direktsändning dag 1 SVT24.

Fredag 8/4 14.00. Sammandrag från första dagen, SVT1.
00.05. Direktsändning dag 2 SVT24.

Lördag 9/4 8.15. Sammandrag från andra dagens spel, SVT2. 22.15. Direktsändning dag 3 SVT1.

Söndag 10/4 8.15. Sammandrag från tredje dagens spel, SVT1. 20.30. Direktsändning dag 4 SVT24. 22.20. Direktsändning dag 4 SVT2

Måndag 11/4 15.10. Sammandrag från fjärde dagens spel, SVT2.
Citera
2005-04-05, 21:16
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Montgomerie är inte med, han missade "tåget" förra veckan.

Man hoppas ju såklart på Parnevik eller Haegman som verkar vara en skön lirare efter att ha sett intervjuen i Sportspegeln i söndags.
Fast troligare är väl att Els, Woods eller nån annan "big shot" tar hem det och får dra på sig den gröna kavajen.

Haeggman, en skön lirare? Större tönt och pucko har väl aldrig gått på en golfbana.

Jag tror på Singh i första hand, i andra hand Els.

Liksom Petersen skulle jag bli mycket glad om Coiln vann. Vore en knäpp på nosen åt amerikanarna. Mycket synd att han inte fick plats. Tror tyvärr aldrig att han kommer att vinna någon major.
Citera
2005-04-05, 21:19
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
http://www.masters.org/en_US/index.html

Lite om Bobby Jones:

http://www.masters.org/en_US/history/jacket/jones.html

Banan:

http://www.masters.org/en_US/course/index.html

Amen corner:

http://www.masters.org/en_US/course/index.html

M2k har ju spelat banan och nu vill vi ha lite intryck och betyg samt en redogörelse över banan här!!
Lyckades fixa entrè till turneringen 1987, året då Larry Mize chippade i på elfte från ca 15 meter utanför green, och Greg Norman torskade i playoffet. Grymt, den 'eviga' tvåans öde. Spelade inte banan, det är i stort sett omöjligt, det var nästan lika omöjligt att komma in på klubben o Masters, fick jobba på det i flera år och hittade till slut vägen in via affärsbekanta.

Det tar för mycket utrymme att beskriva, men jag kanske droppar lite då och då löpande. Det är för det första en enorm disciplin runt omkring hela arrangemanget. Du får inte ta med dig kamera, mobiltel, eller annat potentiellt störande grejer, dom lämnar man in i särskilda effektförvaringar. Den som skulle drulla sig och smyga till sig ett foto, gör det vid risken att strykas från framtida biljettilldelning, vilket ingen riskerar. Däremot är fotograferingen tillåten i tisdagens par-3-tävling, som går i lättsamhetens tecken. Därifrån har jag en hel binge färgkort, samt dessutom några tagna runt entrén, infarten till Augusta m fl. Man får vid entré en s k badge, som skall bärs synligt, och det finns inga biljetter att köpa, life-time-tilldelade enda som kommer in. Följaktligen är det en något åldersstigen publik, blåhåriga tanter och deras äkta hälft i cardigan, keps och silverkrycka ingen ovanlig syn.

Dessa veteraner parkerar sig vid sina favoritplatser vid olika hål, på medhavda campingstolar och sittdon, och rör sig i princip inte därifrån, utan låter hela startfältet passera revy. Stod bakom ett sådan't åldrat sällskap i doglegen på 13:e, tredje hålet i Amens corner, och lyssnade på deras interna kommentarer, var faktiskt ett nöje i sig när dom jämförde olika slag med Snead, Nelson m fl gamla favvisar. Favoritplatser är hål 12, 13, 15, 16 och 18, vid övriga hål roterar publiken lite mer.

Man får också en banguide med fantastiskt bra information, avstånd, rekommenderade bra publikplatser, slingor att följa, samt en invitiation, skriven av Bobby Jones, om vilken respekt man skall visa spelarna, hur man skall uppträda vid sitt besök (inte springa, inte skräpa ned, iaktta tystnad i vissa lägen, applådera goda prestationer mm), och texten lär vara oförändrad sedan han skrev detta 'gentlemen's conduct at Augusta National' anno dazumal.

Framför klubbhuset ligger puttinggreener, stora leaderborden givetvis, det officiella tiduret, stort som en p-skylt, samt ettans tee. Dessutom en glasmonter med pristroféer, och historik. Drivingrangen ligger bakom klubbhuset, lite anonymt.

När det är dags kliver startern fram och ropar i högtalare upp aktuellt par, med tidigare antal starter och lite annat. Alla funktionärer i den gröna kavajen givetvis. Please tee off, gentlemen, och så svish.. bär det iväg. Grönt förresten, allt går i grönt. Alla muggar, papper, servetter etc, grönt gäller. Dock var hamburgare och hot dogs ej grönfärgade...

Anm. En som har spelat banan är SVT:s Christer Ulfbåge. Ackrediterade journalister deltar i en 'eftertävling' dagen efter Masters avslutats. Ulfbåge lär ha ett svårslaget rekord... han kom dragandes med en Kinbag, på Augusta National G.C.!!!

to be continued...
Citera
2005-04-05, 22:32
Bannlyst
Härligt M2k. Fyll på bara. Härlig läsning!!

Ulfbåge den sopan har jag faktiskt gått några hål med då han var greenfee-gäst på Ullna. Jag och kompisen gick ifatt Ostbåge och hans partner på 16 tror jag och spelade tre hål in med honom.

Minns jag inte fel var han en extrem slicare och höghandicappare vid tillfället och svor som en borstbindare gjorde han också.
Citera
2005-04-05, 22:54
Medlem
Costanzas avatar
Bevakningen

Är det samma gäng som förr (Ulfbåge, Sellberg & Cricken) som bevakar?

Vad nu Ulfbbåge har där att göra? De borde lyfta in Mats Hallberg från Viasat som är bättre än de flesta. Även nestorn Zacke är bättre.

Det är illa att vi inte har någon bra kommentator. Inte heller finns det tillgång till någon bra utländsk sådan (vad jag vet). Skulle betala bra för att få ha tillgång till McCord och Feherty. Den sistnämde skriver dessutom kul böcker
Citera
2005-04-05, 22:59
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza

Vad nu Ulfbbåge har där att göra? De borde lyfta in Mats Hallberg från Viasat som är bättre än de flesta. Även nestorn Zacke är bättre.

Det är illa att vi inte har någon bra kommentator. Inte heller finns det tillgång till någon bra utländsk sådan (vad jag vet). Skulle betala bra för att få ha tillgång till McCord och Feherty. Den sistnämde skriver dessutom kul böcker

Christer Ulfbåge, Ove Sellberg och Fredrik Nilsmark kommenterar Masters.

Citat:
Även nestorn Zacke är bättre.

Zacke är ju kung, jag hoppas att det var det du menade.
Citera
2005-04-05, 23:08
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Härligt M2k. Fyll på bara. Härlig läsning!!

Ulfbåge den sopan har jag faktiskt gått några hål med då han var greenfee-gäst på Ullna. Jag och kompisen gick ifatt Ostbåge och hans partner på 16 tror jag och spelade tre hål in med honom.

Minns jag inte fel var han en extrem slicare och höghandicappare vid tillfället och svor som en borstbindare gjorde han också.
Att släppa in Ulfbåge (Slicebåge?) på Augusta är ungefär lika stort etikettsbrott som att släppa in uph-man i kardinalomröstningen om ny påve.
Citera
2005-04-05, 23:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Tycker också Hallberg är bäst, Zacke är lite väl gaggig. Nilsmark är väl bra men mest på att få bollar i huve't på bandy och att vara gift.

Minns med rysningar en villt stirrande Sellberg med dataproblem och en permanent fel ute Ostbåge för några sedan. De tvingades dessutom in i bild så fort det var reklambreak, vilket ju är ganska ofta. Hade det inte varit så viktigt hade det varit stor komik. Rys.
Citera
2005-04-06, 06:23
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Haeggman, en skön lirare? Större tönt och pucko har väl aldrig gått på en golfbana.

Jag har ju bara sett honom i Sportspegeln 5 minuter....kan ju få en något annan uppfattning om man spelar med honom, som du gör?

Men han måste väl ha rätt i att amerikanarna är något inskränkta som bjuder in hela 40 amerikaner och bara 10? europeér till Masters trots att dem har blivit utspelade i Ryder Cup ett flertal gånger på raken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in