2017-03-01, 12:59
Medlem
Mclarengbgs avatar
Jag hoppas innerligt att Norén kan få vara frisk och skadefri hela säsongen. Alex förtjänar att få spela stora tävlingar och skulle mycket väl kunna etablera sig på PGA-touren om han bara får chansen. Ett bra steg är dock att få spela några Majors och WGC-tävlingar.
Citera
2017-03-02, 23:59
Medlem
Synnerligen deppig förstadag i Mexico. Stenson bryter och Alex ligger bland de sista...
Citera
2017-03-03, 00:25
Medlem
Tydligen var Stenson magsjuk, hoppas det förklarar det delvis usla spelet.
Citera
2017-03-03, 13:52
Medlem
BjörnHellbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Alex ligger bland de sista...

Tråkig öppning för Alex. Jag såg bara den allra sista långa parputten som han satte. Jag tror dock att det finns en chans att han hittar spelet i kommande rundor.

Som när han vann Nedbank t.ex. Då spelade han 69,67,75,63. +3 på tredje rundan, -9 på fjärde. En otrolig bounce back.

Att det inte är någon cut gör att det finns utrymme för ännu en vändning. Håller tummarna!
Citera
2017-03-06, 09:31
Medlem
Fy fan, DJs eagle på första hålet på tredje rundan. 322y och klipper upp på green med en järnklubba.
Citera
2017-03-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Fy fan, DJs eagle på första hålet på tredje rundan. 322y och klipper upp på green med en järnklubba.

Ja slå kan han. Dock spelade dom på väldigt hög höjd denna vecka så dom tjänade ganska många meter på det
Citera
2017-03-09, 20:30
Medlem
Stenson bättre i kistan, började Valspar Championship med en 64-runda(-7). Inget fel på fältet men många av dom absolut bästa är inte med den här veckan så nog kunde en seger tidigt på säsongen sitta fint för en gångs skull.
Citera
2017-03-12, 07:59
Medlem
Mindre än en månad till US Masters. Enligt mig årets roligaste tävling och trevligaste banan av alla..
Vem tror ni tar hem den gröna kavajen?
Citera
2017-03-12, 09:23
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Mindre än en månad till US Masters. Enligt mig årets roligaste tävling och trevligaste banan av alla..
Vem tror ni tar hem den gröna kavajen?

Känns jättesvårt att sia om. Det kan lika väl bli någon från det yngre gardet som t.ex. Spieth, Thomas, Fowler eller någon äldre spelare (t.ex. Michelson, Stenson, Scott, Garcia).

För egen del hoppas jag givetvis på att Norén eller Stenson under söndagen är med och kämpar om titeln.
Citera
2017-03-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Känns jättesvårt att sia om. Det kan lika väl bli någon från det yngre gardet som t.ex. Spieth, Thomas, Fowler eller någon äldre spelare (t.ex. Michelson, Stenson, Scott, Garcia).

För egen del hoppas jag givetvis på att Norén eller Stenson under söndagen är med och kämpar om titeln.

Klart att vi hoppas på Stenson. Norén verkar vara inne i en svacka.
Jag tror nog att Dustin Johnson blir giftig. Sedan har man som vänster spelare lite fördel just på Augusta. Så Phil Mickelson skall man inte räkna bort.
Citera
2017-03-17, 21:03
Medlem
Stensons långa spel är riktigt långt ifrån toppformen, tre vattenbesök på Bay Hill efter 1½ runda. Behöver trolla för att klara cutten.

Norén och Lingmerth får iaf spela vidare, men ingen tätkänning.
Citera
2017-03-17, 22:11
Medlem
Känns som det var länge sen han var så här långt under isen med det långa spelet. Och vad gjorde han egentligen på hål 11? Hade han två bollar i vattnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in