2016-07-17, 19:36
Medlem
Detta har man väntat på länge. Kan detta innebära att majorspöket förvunnit och det kan bli ett par till segrar i majors för svensk del?
Citera
2016-07-17, 19:59
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vilket jävla drabbning vi fick vara med om?!
Jisses!

Stenson skjuter alltså 63 idag, med TVÅ boogies, och koppsnurr på 17:e.
Jaa, det funkar väl

Ruskigt imponerande, och jag är galet jävla glad för Henkes skull!
Citera
2016-07-17, 20:28
Medlem
Som liten pilt kom jag att förstå att det skulle bli tennis på TV lite oförhappandes 1976.
Björn Borg skulle spela Wimbledonfinal emot Illie Nastase.Utan att helt förstå det unika i situationen så var jag helt säker på att Borg skulle slå Nastase som var en gammal gubbe i mina barnögon.

Jag var som medelålders gubbe idag inte alls säker på att HENRIK STENSON skulle kunna skaka av sig Phil Mickelson.Det blir väl så när man blir äldre..reflektionerna blir lite djupare och tvivlet lite större..särskilt som man såg Parnevik på Turnberry emot Nick Price.

Hursomhelst,känslan efteråt är likadan.Något unikt har inträffat och den gode Guden har varit så god att han tillåtit en att titta på.

Bragdguldet är hemma.Jerringpriset likaså.Allt annat är diskussionslöst fel.

Jag är glad att jag fick uppleva detta.
Tack Björn Borg.
Tack Henrik Stenson.
Senast redigerad av Lookalike 2016-07-17 kl. 20:43.
Citera
2016-07-17, 21:06
Medlem
Ace Venturas avatar
Helt fantastiskt! Och på det sätt han vann också. Galet snyggt gjort med en 63a och -20 totalt, på Troon!? Kommentatorerna på Sky Sports (inkl Colin Montgomery) verkligen tävlade om att ösa beröm över Stenson (och Phil M) för den här avslutande dagen. Kanske en av de största drabbningarna i en finalrunda någonsin!
Citera
2016-07-17, 21:15
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Helt fantastiskt! Och på det sätt han vann också. Galet snyggt gjort med en 63a och -20 totalt, på Troon!? Kommentatorerna på Sky Sports (inkl Colin Montgomery) verkligen tävlade om att ösa beröm över Stenson (och Phil M) för den här avslutande dagen. Kanske en av de största drabbningarna i en finalrunda någonsin!

Att høra førsiktiga och diplomatiska britter i SKY kommentera turneringen och inte minst sista dagen med:

"The greatest achievemt ever in golf, this will never be matched."

Det är stort.
Citera
2016-07-17, 23:29
Medlem
tcfmogs avatar
Ja, detta är stort. Skönt också att det var just Mickelson han slog. Sistarundan bjöd på fantastiskt spel från båda spelarna.
Citera
2016-07-17, 23:44
Medlem
Bland det sjukaste jag sett i golf. Vilken match!

Tycker faktiskt synd om Phil som spelar så jäkla bra men endå hamnar 3 slag efter. Lästa att hans score hade vunnit de senaste 140 av 144 The Open Championship.

Önskar att Phil kunde få vinna en US Open, den mannen är verkligen värd det.
Citera
2016-07-18, 00:08
Medlem
Segern är så skön på så många sätt. Verkligen ingen bluffseger. Inte på bekostnad av någon Van de Velde eller liknande. Ren och skär klass. En perfekt seger med perfekta nyanser där han även var i konflikt med psyket ett flertal gånger (också i kritiska lägen) och vände på det.

Mickelsons ord efteråt när han analyserar sig själv förklarar det bra. "Jag har aldrig spelat så bra golf och INTE vunnit". Och då är det inte någon dussinspelare som säger det. Det i kombination med rekordscoren, i kombination med att resten av fältet är mil efter förklarar att det var en utmärkt prestation. Om man då inte bara såg med egna ögon, för det går att förstå den vägen också om man är insatt i spelet

http://www.skysports.com/golf/the-open/news/14866/10504769/phil-mickelson-congratulates-henrik-stenson-on-winning-the-open-at-royal-troon
Senast redigerad av MacReady 2016-07-18 kl. 00:12.
Citera
2016-07-21, 12:01
Medlem
Lätt fascinerande med prisutdelningen efteråt där idrottsmännen presenteras
med bara förnamn och efternamn. Inga nationsnamn ! Ingen nationalsång.
Och ingen som sveper in sig i stora flaggor och springer ett ärevarv ! I

Någon får tala om för Stensson att det är så han skall göra i OS ...

F ö tror jag att golfarna med tiden kommer att vilja vara med i OS. Tennisen
hade det inte heller så lätt att få med stjärnorna i början, typ 1988.

F ö hade SvT textTV till alldeles nyligen glömt bort golfen i de sidor som man
reserverat för RIOrapportering. Nu får golf (liksom tennis) behålla sina vanliga
sidor på 530 och framåt ...
Senast redigerad av Fastbuckfreddie 2016-07-21 kl. 12:17.
Citera
2016-07-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Lätt fascinerande med prisutdelningen efteråt där idrottsmännen presenteras
med bara förnamn och efternamn. Inga nationsnamn ! Ingen nationalsång.
Och ingen som sveper in sig i stora flaggor och springer ett ärevarv ! I

Någon får tala om för Stensson att det är så han skall göra i OS ...

F ö tror jag att golfarna med tiden kommer att vilja vara med i OS. Tennisen
hade det inte heller så lätt att få med stjärnorna i början, typ 1988.

F ö hade SvT textTV till alldeles nyligen glömt bort golfen i de sidor som man
reserverat för RIOrapportering. Nu får golf (liksom tennis) behålla sina vanliga
sidor på 530 och framåt ...

Nja, det är ju inte statusen på OS som är problemet utan spelarna är rädda för Zika-viruset som härjar nere i Brasilien för tillfället, det är därför så många spelare har tackat nej!
Citera
2016-07-21, 21:38
Medlem
zapios avatar
Nja, Zika viruset är bara en ganska dålig ursäkt från vissa... Det är inte hela orsaken till deras avhopp alltså. Just det här året är väldigt tufft schemamässigt bland annat Ryder Cup.. Dessa spelare vill passa på få lite vila inför slutspelet och Ryder Cup i höst. OS står i vägen för dom liksom...
Citera
2016-07-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Nja, Zika viruset är bara en ganska dålig ursäkt från vissa... Det är inte hela orsaken till deras avhopp alltså. Just det här året är väldigt tufft schemamässigt bland annat Ryder Cup.. Dessa spelare vill passa på få lite vila inför slutspelet och Ryder Cup i höst. OS står i vägen för dom liksom...

Men 2 majortävlingar nästan på rad och månaden före OS ! Fast sporten kanske
bara är så där lagom ansträngande.

Blir f ö intressant att se de sämsta scorerna i OS, med tanke på avhoppen och att
antalet spelare per nation är så begränsat ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in