• 9
  • 10
2012-10-09, 10:15
Medlem
X-ray-flares avatar
Foliet är till för att "smöret" inte skall torka vilket man märker när det ändrar färg en aning, de som har kvar foliet märker det i att smöret/bordsmargarinet är ljusare där man precis dragit bort foliet en bit, det känns nytt och fräscht igen på något sätt.
Citera
2012-10-11, 12:51
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PseudonymouZ
Jag hatar sådant beteende. Hur många jävla plastlådor skall det sparas för att "ha kakor i" egentligen???

Jag hatar att ha äckliga plastlådor överallt. Att spara ett sunkigt smörpaket är fan under all kritik, det skall återvinnas, inte sparas. Jävla kärring.

du verkar vara jävligt nöjd med livet.
testa hur mycket smör en människa kan äta tills han dör.
Citera
2012-10-14, 06:00
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
Så du kladdar hellre ner hela locket? :/

Nej, läs mitt inlägg igen.
Citera
2012-10-30, 00:41
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Foliet är till för att "smöret" inte skall torka vilket man märker när det ändrar färg en aning, de som har kvar foliet märker det i att smöret/bordsmargarinet är ljusare där man precis dragit bort foliet en bit, det känns nytt och fräscht igen på något sätt.
Fast locket skyddar väl tillräckligt? Om foliet en gång är öppnat kommer smöret långsamt att bli mindre fräscht för var dag som går. Dessutom är det bara ytan som ser fräsch ut.

Själv tänker jag ändra beteende iom denna tråd. Jag kan ärligt talat inte förstå varför jag låtit folien sitta kvar. Det är nog en vana som ända tills nu stått oemotsagd.
Citera
2012-10-30, 19:09
Medlem
Att låta foliet sitta kvar gör att jag bara behöver öppna sop-skåpet och slänga en ateralj - och detta är vanligen när paketet är tomt.
Samma grundtanke ger att inte klippa av hela "snibben" på en gräddfil.
Annan besparande åtgärd är att inte klippa av hela "hörnan" på din dippåse till fredagschipsen.
Har du dip och inte klipper av hela fliken på filen samt dip-pulvrets förpackning så slänger du bara 2 detaljer i stället för 4.

Med denna enkla modell minskar vi sopberget med 50% vad gäller kasserade detaljer.

Ja - jag är komunal tjänsteman inom "waste management" - och Ja - denna process är idéskyddad!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in