2012-10-05, 22:57
Medlem
Det r s att jag r en mellanhand fr tjnster. Den som kper tjnsten bor i Sverige och den som sljer den bor i ett lglneland.

Om vi sger att tjnsten kps fr 1000 kr (inkl mom). Personen som utfr tjnsten (via ntet) fr 500 kr. Och jag tar 250 kr. Hur ska jag skatta?

Nu vet jag inte hur det funkar men skatteverket kan vl se fakturor som skickas in av den som vill dra av p momsen antar jag? Fr om skatteverket kan se en sn faktura s str det 1000 kr som belopp inkl moms. Och om jag bara skattar 250 kr lr de tnka var 500 kr tog vgen.

Hur lser man detta p bsta stt?
Citera
2012-10-05, 23:10
Medlem
Skatteverket r blodsugare
Citera
2012-10-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaio
Det r s att jag r en mellanhand fr tjnster. Den som kper tjnsten bor i Sverige och den som sljer den bor i ett lglneland.

Om vi sger att tjnsten kps fr 1000 kr (inkl mom). Personen som utfr tjnsten (via ntet) fr 500 kr. Och jag tar 250 kr. Hur ska jag skatta?

Nu vet jag inte hur det funkar men skatteverket kan vl se fakturor som skickas in av den som vill dra av p momsen antar jag? Fr om skatteverket kan se en sn faktura s str det 1000 kr som belopp inkl moms. Och om jag bara skattar 250 kr lr de tnka var 500 kr tog vgen.

Hur lser man detta p bsta stt?

Jag vet inte om jag frstr frgan rtt? Ser ut som vilket fretag som helst, du kper och sljer tjnster. Det r mellanskillnaden som blir vinst och ligger till grund fr skatt. Har du koll p hur grundlggande skatteteori och bokfring fungerar?
Citera
2012-10-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galofix
Jag vet inte om jag frstr frgan rtt? Ser ut som vilket fretag som helst, du kper och sljer tjnster. Det r mellanskillnaden som blir vinst och ligger till grund fr skatt. Har du koll p hur grundlggande skatteteori och bokfring fungerar?

Fick det frklarat av en annan. Skattar fr mellanskillnaden bara. Resten skiter jag, inte mitt problem.
Citera
2012-10-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYDADISAWHORE
Skatteverket r blodsugare

Om man verksamhet som drar in mycket pengar frstr jag att man tycker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in