Citat:
Ursprungligen postat av Whatsnext
Någon som kan ge en hint om hur pass svårt det blir?
Hittar inte den barbiturat som skulle framställas betydligt enklare enligt merck index.
Hur pass svårt skulle ni säga att det är att framställa, menar det är ju över 100 år sen barbital upptäcktes?
gissar på att du menar kloralHydrat !

enkelt som fasen!!
Kloralhydrat bildas genom att klor får reagera med etanol, etanolen oxideras till acetaldehyd, vars metylgrupp sedan successivt substitueras med klor. Den uppkomna trikloracetaldehyden (kloral) är mycket elektronfattig och bildar lätt sitt hydrat i närvaro av vatten, kloralhydrat.
Härmed bumpar jag tråden, för jag har en fundering på om någon känner sig manad att hjälpa mig lite med att få till min "Allobarbital" , för att inte folk som kanske mest skadar eller dödar andra genom framställningen, undrar jag om nån vill ta en liten disskution om detta i pm med mig? eller ta det här om man inte bryr sig om det senare..
när jag har den klara barbitursyran, och tillsätter CH2 och H2c, hur vet jag hur mycket av varje som ger den önskade effekten? hur kan jag därefter mäta STYRKAN i det hela? vad kan vara en måttlig dos att testa, runt 0,02-0,06 för injektionsvätska tänkte jag ?
tack på förhand flashbackbröder!