2012-10-05, 19:31
Medlem
Whatsnexts avatar
Citerar användaren Ralf2: Nästan alla barbiturater tillverkas genom att man dialkylerar dietylmalonat med baskatalys av exempelvis natriumetoxid. Sedan reaktion med urea också katalyserat av natriumetoxid.

Men om man kollar igenom samtliga barbiturater i Merck Index så kommer du att hitta ett patent där dom tillverkar en av barbituraterna på ett annat sätt, som är betydligt enklare.

Vilken barbiturat är det han syftar på?
Citera
2012-10-10, 21:56
Medlem
Whatsnexts avatar
Framställningen av barbital mfl finns beskrivet på errowid: http://www.erowid.org/archive/rhodiu...biturates.html

Extrahera barbiturater via urin verkar ju "enkelt" i jämförelse med att syntetisera dom, men vad blir slutprodukten av?: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCIQ FjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.avantormaterials.com%2FW orkArea%2FDownloadAsset.aspx%3Fid%3D4294971723&ei= p9F1ULn-AfT44QT_soDwBQ&usg=AFQjCNF2owsT8Me5EqA7pBFKawHYxru PuA&sig2=eD5SyxPkPCetTi4SG_PZRQ

Om ni skulle framställa en barbiturat, vilken och på vilket sätt skulle ni göra det?
Citera
2012-10-11, 12:42
Här står lite:
http://www.erowid.org/archive/rhodiu...biturates.html
Citera
2012-10-11, 16:05
Medlem
Whatsnexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Här står lite:
http://www.erowid.org/archive/rhodiu...biturates.html

Samma som jag länkade till ovan.
Citera
2012-10-28, 14:09
Medlem
Whatsnexts avatar
Någon som kan ge en hint om hur pass svårt det blir?

Hittar inte den barbiturat som skulle framställas betydligt enklare enligt merck index.
Hur pass svårt skulle ni säga att det är att framställa, menar det är ju över 100 år sen barbital upptäcktes?
Citera
2013-04-03, 18:48
Medlem
bilboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatsnext
Någon som kan ge en hint om hur pass svårt det blir?

Hittar inte den barbiturat som skulle framställas betydligt enklare enligt merck index.
Hur pass svårt skulle ni säga att det är att framställa, menar det är ju över 100 år sen barbital upptäcktes?
gissar på att du menar kloralHydrat ! enkelt som fasen!!

Kloralhydrat bildas genom att klor får reagera med etanol, etanolen oxideras till acetaldehyd, vars metylgrupp sedan successivt substitueras med klor. Den uppkomna trikloracetaldehyden (kloral) är mycket elektronfattig och bildar lätt sitt hydrat i närvaro av vatten, kloralhydrat.

Härmed bumpar jag tråden, för jag har en fundering på om någon känner sig manad att hjälpa mig lite med att få till min "Allobarbital" , för att inte folk som kanske mest skadar eller dödar andra genom framställningen, undrar jag om nån vill ta en liten disskution om detta i pm med mig? eller ta det här om man inte bryr sig om det senare..

när jag har den klara barbitursyran, och tillsätter CH2 och H2c, hur vet jag hur mycket av varje som ger den önskade effekten? hur kan jag därefter mäta STYRKAN i det hela? vad kan vara en måttlig dos att testa, runt 0,02-0,06 för injektionsvätska tänkte jag ?

tack på förhand flashbackbröder!
Citera
2013-04-12, 23:24
Medlem
bilboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilboo

Kloralhydrat bildas genom att klor får reagera med etanol, etanolen oxideras till acetaldehyd, vars metylgrupp sedan successivt substitueras med klor. Den uppkomna trikloracetaldehyden (kloral) är mycket elektronfattig och bildar lätt sitt hydrat i närvaro av vatten, kloralhydrat.

Härmed bumpar jag tråden, för jag har en fundering på om någon känner sig manad att hjälpa mig lite med att få till min "Allobarbital" , för att inte folk som kanske mest skadar eller dödar andra genom framställningen, undrar jag om nån vill ta en liten disskution om detta i pm med mig? eller ta det här om man inte bryr sig om det senare..

när jag har den klara barbitursyran, och tillsätter CH2 och H2c, hur vet jag hur mycket av varje som ger den önskade effekten? hur kan jag därefter mäta STYRKAN i det hela? vad kan vara en måttlig dos att testa, runt 0,02-0,06 för injektionsvätska tänkte jag ?

finns det verkligen INGEN som kan hjälpa?
Citera
2013-04-12, 23:52
Medlem
slitavenburkas avatar
Citat:
finns det verkligen INGEN som kan hjälpa?

Du har PM...
Citera
2013-04-15, 21:02
Medlem
slitavenburkas avatar
http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...obarbital2.svg

där har du formeln
Citera
2013-05-09, 22:00
Medlem
Whatsnexts avatar
Citat:

Nej jag menar inte kloralhydrat. Har läst receptet på det och det är ju enkelt.
Tror det finns på youtube när man framställer det. Har sett när dom tillverkar det.

Det är en barbiturat som tydligen ska vara enkel att framställa jag letar efter.
Som man tillverkar på ett enklare sätt än dom övriga.

Har du lust att skicka pm om det var något matnyttigt slitavenburka skickade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in