2012-10-05, 18:24
Medlem
Av någon anledning så kraschar min dator alltid när jag spelar spel (Wow och minecraft, spelar inget annat). Min dator är en iMac 27" med intel core i5 quad core med 2.7 ghz processor, 8 gb ram och ett AMD Radeon HD 6770M med 512 MB GDDR5-minne.
Det tar mellan 3-15 minuter innan detta händer och hela skärmen blir då grön/blå/beige och börjar flimra.

Har haft datorn i cirka ett år och samma sak började hända med Youtube för cirka ett halvår sedan, men det problemet fixade jag genom att installera Fan Control.
Någon som har någon aning vad jag borde göra?
Citera
2012-10-05, 18:48
Medlem
smurfehs avatar
Vilken version av OS X kör du?

Hur ser temperaturen ut strax innan detta händer?

Du kan ju alltid pröva reseta SMC: http://support.apple.com/kb/HT3964 [ Intel-based Macs: Resetting the System Management Controller (SMC) ]

Då du haft problem tidigare och då använt dig av Fan Control så låter det ju inte helt omöjligt att det kan bero på värme eller dyl.
Citera
2012-10-05, 18:48
Medlem
bondenisses avatar
Virus!

skämt åsido.. Kolla här --> https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
Citera
2012-10-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Vilken version av OS X kör du?

Hur ser temperaturen ut strax innan detta händer?

Du kan ju alltid pröva reseta SMC: http://support.apple.com/kb/HT3964 [ Intel-based Macs: Resetting the System Management Controller (SMC) ]

Då du haft problem tidigare och då använt dig av Fan Control så låter det ju inte helt omöjligt att det kan bero på värme eller dyl.

Kör Lion, temperaturen ligger runt 40-50 (ligger nästan alltid på 42).
Citera
2012-10-05, 19:07
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadupnigga
Kör Lion, temperaturen ligger runt 40-50 (ligger nästan alltid på 42).

Vad står det i logsen i samband med att den kraschar?

Kört alla senaste updates?

Du kan, som bondenisse var inne på, kika lite i tråden till Apples diskussionsforum, finns ett flertal tips du kan prova där..

Reseta SMC kan ju vara värt att prova som sagt.
Citera
2012-10-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Vad står det i logsen i samband med att den kraschar?

Kört alla senaste updates?

Du kan, som bondenisse var inne på, kika lite i tråden till Apples diskussionsforum, finns ett flertal tips du kan prova där..

Reseta SMC kan ju vara värt att prova som sagt.

Har alla updates, kommer inte upp någon logg efter det kraschat heller, startar bara om datorn men inget felrapportering kommer upp.
Prövade SMC men inget hände, får kika runt lite mera på Apples forum!
Citera
2012-10-05, 19:48
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadupnigga
Har alla updates, kommer inte upp någon logg efter det kraschat heller, startar bara om datorn men inget felrapportering kommer upp.
Prövade SMC men inget hände, får kika runt lite mera på Apples forum!

Inget hände?

När du skriver ”kraschar” tar jag det som att datorn dör, men blev osäker nu när du skrev: ”startar bara om datorn”.. Startar DU om den manuellt eller dör den?

Dör den automatiskt så kan du kika i console och se om något dyker upp vid samma tidpunkt som den stängs av.
Senast redigerad av smurfeh 2012-10-05 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in