2005-04-04, 18:50
Medlem
När man deltar i en tråd kan man aldrig veta om den/de moderatorer som gör inlägg modererar forumet ifråga, eller bara deltar som debattör.

Jag vet att detta varit uppe tidigare och svaret har blivit det inte skall ha nån betydelse i vilken roll moderatorn gör inlägg. Men det har det ju.
Vissa moderatorer kör med egna tricks, som att ha rödfärgad text för modererande inlägg. Men det är ju ingen regel.

Jag skulle vilja se direkt i inlägget om moderatorn inte tillhör moderatorerna för forumet ifråga. Vad hindrar detta?
Citera
2005-04-04, 18:52
Medlem
LadyTieras avatar
Det är oerhört tydligt om det är en moderatoråtgärd som moddeni fråga gör. ananrs är det abar en användare oavsett i vilket forum han/hon postar och även om han/hon är modd i det forumet.
Citera
2005-04-04, 18:56
Medlem
hagge3s avatar
För att göra det lättare.
Alla moderatorer bör använda röd text när det är ett moderatormeddelande.
En del gör det, men inte alla.
Citera
2005-04-04, 18:57
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
För att göra det lättare.
Alla moderatorer bör använda röd text när det är ett moderatormeddelande.
En del gör det, men inte alla.
det har inkommit klagomål på att den röda texten anses vara aggresiv, så jag har slutat med det.
Citera
2005-04-04, 19:02
Medlem
jrosens avatar
Jag har iofs mina forum i signaturen men jag brukar även avsluta med

/MODERATOR

när jag skriver ngt i egenskap av moderator..

/jrosen
Citera
2005-04-04, 19:05
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag tror vi har diskuterat det tidigare i moderatorkåren, och om jag inte minns helt fel så slutade det med någon sorts allmän frivillig uppslutning kring detta problem. Men eftersom "tvång" och "flashback" är två ord som går dåligt ihop förutom i diskussioner om bondage, så tror jag inte man kan tvinga fram en sådan uppslutning.
Citera
2005-04-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Det är oerhört tydligt om det är en moderatoråtgärd som moddeni fråga gör. ananrs är det abar en användare oavsett i vilket forum han/hon postar och även om han/hon är modd i det forumet.
Det är inte tydligt för mej.
Citera
2005-04-04, 19:10
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Det är inte tydligt för mej.
hur då? ger en mod någon en tillsägelse är det alltid i form av moderator, likas å om man låser, raderar eller på annat sätt editerar trådar.
Citera
2005-04-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
hur då? ger en mod någon en tillsägelse är det alltid i form av moderator, likas å om man låser, raderar eller på annat sätt editerar trådar.
Det är helt enkelt inte tydligt för mej. Ett inlägg med en skarpt uttryckt åsikt är ganska likt en moderarande moderator som börjar bli irriterad.
Effekten av att det är så luddigt är att man (jag) slutar skriva i trådar när man blir tveksam.

Varför är det så hemskt att ha sina forum i signaturen?
Citera
2005-04-04, 19:22
Medlem
Scrambles avatar
Om det enda som gäller är att vi har forumen i vår signatur så löser det ju inte problemet ifall vi gör inlägg i egenskap som mod eller inte, jag gör absolut ingen majoritet av mina inlägg i sport i egenskap av mod trots att jag modererar det forumet. Förstår inte hur du resonerar där Kickan, faktiskt inte.

Jag personligen avslutar alltid mina inlägg i egenskap av moderator(i mina egna forum, i flashbackforumet brukar jag inte bry mig om det)med ett enkelt //Moderator. Skriver jag ett halvt inlägg som användare och resten som moderator så avslutar jag första delen med //Scramble och andra med //Moderator.

Jag har aldrig vad jag vet blivit missuppfattad vad jag vet.

Röd text hade vi ju ett tag men det togs inte mot med öppna armar den gången och det tror jag inte heller det skulle göra nu. Men om alla blir bättre på att skriva ett enkelt //Mod efter våra åtgärder så borde väl problemet rimligtvis vara ur världen, eller?
Citera
2005-04-04, 19:24
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Det är helt enkelt inte tydligt för mej. Ett inlägg med en skarpt uttryckt åsikt är ganska likt en moderarande moderator som börjar bli irriterad.
Effekten av att det är så luddigt är att man (jag) slutar skriva i trådar när man blir tveksam.

det är tydligt, en mod får inte varna för att han/hon blir irriterade eller för att motståndaren i debatten gör henne/honom arg, om jag blir tokig på dig i en aborttråd betyder det inte att jag varnar dig oavsett om jag är modd där eller inte, om personen i fråga är modd i forumet spelar alltså ingen roll i samanhanget då vi är tillåtna att debatera och vara "skarpa" i debatten, precis som vilken användare som helst.
Citera
2005-04-04, 19:45
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
För att det är redan nu för mycket regler att hålla reda på! Ytterligare en blir ju skitjobbigt! Nej, skämt åsido! Jag har lagt in "mina" forum i signaturen sedan lång tid tillbaka, jag har fått både beröm och skit för det. Det finns folk som tror att vi som har dem i signaturen gjort det för att vara märkvärdiga men så är ju inte fallet. De ligger där för att någon/några användare efterlyste det och bl.a. jag tycker att det är en bra ide.

Att sen, för övriga användare, skilja på när jag modererar och när jag debatterar är inte det minsta svårt, borde inte vara det i alla fall. När jag postar ett inlägg i egenskap av moderator så är det (oftast) uppenbart iom att jag nästan alltid, iaf numera, inleder posten med rubriken "Moderatormeddelande" och avslutar densamma med "// Moderatorn". Jag har aldrig råkat ut för att någon missuppfattat när jag agerar som moderator och när jag skriver som användare. Jag tror som sagt att "tvinga" oss att ha våra forum i signaturen inte löser det problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in