Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-05, 05:22
  #1
Medlem
Det känns som jag lever för att jobba.
Och det tycker jag inte är okej.

Vi snackar så mycket i skolan om att Sverige är ett välfärdsland.
Men enligt mig är det inte.

8 h jobb och sen 45 min rast, sen har jag ingen ork till att göra något efter jobb.
Vad är det för liv ?

Känns som man är handfängslad av systemets rutiner.
Citera
2012-10-05, 07:20
  #2
Medlem
Wesstroms avatar
Välkommen till verkligheten.
Citera
2012-10-05, 08:56
  #3
Medlem
Det är ju i grund och botten dina egna prioriteringar som har satt dig där du är idag.
Överväg att försöka byta jobb om du inte är nöjd.
Citera
2012-10-05, 09:05
  #4
Medlem
lfhs avatar
Om du blir helt slut efter 8h jobb skulle jag föreslå att du ser över dina matvanor/börjar träna. Du blir piggare och orkar mycket mer! Alternativt vidar-utbildar du dig till ett jobb du verkligen älskar. För om du gillar ditt jobb är det ju helt okej att leva för det
Citera
2012-10-05, 14:21
  #5
Medlem
LGDs avatar
Det där löser du med lite amfetamin så är saken en baggis. Nae, skämt åsido så håller jag med dig i det du skriver TS. Men man kan ju också vända på det hela och jobba för att leva. Visst kan det låta jobbigt men det kan säkert vara värt det i slutändan. Jobba så in i helvetes jävla mycket, ta några veckor i Norge och tjäna kosing, lägg pengarna på hög. Efter något år så kanske du tjänat in bra med stålar, ifall du lever skapligt snålt vill säga. Ta pengarna och res runt i världen så länge pengarna räcker till. Ta din tid att leva ut det du jobbat och lev som du förtjänar. Men ska man vända på det hela och göra det till något negativt så kan det ju bli till ett ekorrhjul. För förr eller senare så kommer du bli tvungen att genomgå samma procedur en gång till. Jobba ett år, tjäna tillräckligt med stålar, resa utomlands, komma tillbaka och så vidare. Sen kan det ju kännas lite rötet att vara i behov av pengar hela jävla tiden. Men ja, det är vår tids nya Gud. Själv funderar jag på att någon gång testa livet i något kollektiv, men känner mig lite avskräckt ifrån filmen 'The Beach'.
Citera
2017-05-14, 11:29
  #6
Medlem
arereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densistafilosofen
Det känns som jag lever för att jobba.
Och det tycker jag inte är okej.

Vi snackar så mycket i skolan om att Sverige är ett välfärdsland.
Men enligt mig är det inte.

8 h jobb och sen 45 min rast, sen har jag ingen ork till att göra något efter jobb.
Vad är det för liv ?

Känns som man är handfängslad av systemets rutiner.


Det är ett välfärdsland. Det finns väldigt många personer bosatta i detta land som bara lever gott på bidrag, men det är du och många andra som är slavarna som betalar för deras lyxliv.
Citera
2017-05-14, 15:25
  #7
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densistafilosofen
Det känns som jag lever för att jobba.
Och det tycker jag inte är okej.

Vi snackar så mycket i skolan om att Sverige är ett välfärdsland.
Men enligt mig är det inte.

8 h jobb och sen 45 min rast, sen har jag ingen ork till att göra något efter jobb.
Vad är det för liv ?

Känns som man är handfängslad av systemets rutiner.
Om du var rik och inte behövde jobba så skulle du tröttna på det också.
Att resa hit och dit och köpa ditt och datt osv tröttnar man också på.
Och att inte göra någonting är en onaturlig tillvaro som leder till tristess.
Ingen är nöjd med sitt arbete och sin tillvaro hela tiden.
Så det gäller att hitta ett ok arbete med en ok lön,
och en fritid som man är nöjd med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback