2005-04-04, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Hur tragisk är du? Om det är så att du inte hade bältet på dig så är du otroligt tragisk. Självklart kan man inte bara lägga ner fallet för att folk inte erkänner. Det skulle knappast bli många erkännanden då.
Om du faktiskt hade bältet på dig hela tiden (vilket jag tvivlar på) så gör du naturligtvis rätt.

Hoppsan Hoppsan, blev det lite känsligt nu? Eller är detta den vanliga vi-svenska-poliser-är-klanderfria-och-en-massa-annan-skitsnack?

Detta ovan har hänt mig två gånger och båda gångerna man har börjat diskutera med dessa tjänstemän har situationen blivit helt hopplös. En kurs i vett och etikett kanske vore något på dagordningen? Ibland verkar det som en hel del (dock inte alla!) poliser tar sig en rejäl klunk av "Superdricka" innan dom ger sig ut. Skulle kunna rabbla upp en hel del irriterande historier men jag tror att det räcker gott och väl med Kuracs historia.

Kurac: Du kan ta det lugnt, tror knappast det blir något av det.
Citera
2005-04-04, 19:10
Medlem
kuracs avatar
Citat:
Om du faktiskt hade bältet på dig hela tiden (vilket jag tvivlar på) så gör du naturligtvis rätt.
Gulligt...

Ifall du är en av dem poliserna som jag träffade på idag tycker jag synd om dig/er för ni får väl inget av frugan hemma, och det är väl anledningen till att du är så grinig gammal gubbe.

För övrigt så bryr jag mig inte om vad du skriver till mig. pig.
Citera
2005-04-04, 19:12
Medlem
Hagriddens avatar
Det finns faktiskt ett praktiskt skäl till att inte skriva på. Om du gör dig skyldig till fler saker som du bötfälls för får du rabatt med halva beloppet på de övriga lägre böterna när tingsrätten har sagt sitt.
Citera
2005-04-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurac
Gulligt...

Ifall du är en av dem poliserna som jag träffade på idag tycker jag synd om dig/er för ni får väl inget av frugan hemma, och det är väl anledningen till att du är så grinig gammal gubbe.

För övrigt så bryr jag mig inte om vad du skriver till mig. pig.

Frugan står bredvid och skrattar och hälsar att hon är mer än nöjd.

Jag är ingen grinig gammal gubbe, jag är nyutexad.

Hade folk tagit lite ansvar för vad de hade gjort så kanske de äldre kollegorna inte skulle vart så trötta på er rättshaverister. Det är fantastiskt vad fega folk är. Trots förkrossande bevisning så vägrar man erkänna något och man fattar inte att de bara sänker ens trovärdighet i rätten.

Hagridden

Citat:
Det finns faktiskt ett praktiskt skäl till att inte skriva på. Om du gör dig skyldig till fler saker som du bötfälls för får du rabatt med halva beloppet på de övriga lägre böterna när tingsrätten har sagt sitt.

Kunskap är makt. Detta gäller även om du erkänner på plats. Det blir straffrabatt även då.
Citera
2005-04-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Är inte det jävligt olagligt?

Nej, uppgifterna hamnar bla i allmänna spaningsregistret (asp).
Citera
2005-04-04, 19:59
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Vilka har tillgång till detta register och i vilken utsträckning kan jag komma att misskrediteras om somliga i min bekantskapskrets inte har rent mjöl i påsen?

Skulle det till exempel göra att min trovärdighet bedöms som lägre i en rättegång eller något liknande? Skulle enbart ett umgänge med en ljusskygg individ kunna medföra att man får span på sig?
Citera
2005-04-04, 20:00
Medlem
Hagriddens avatar
Citat:
Kunskap är makt. Detta gäller även om du erkänner på plats. Det blir straffrabatt även då.
Nu menade jag inte vid samma rapporteringstillfälle. Om du får fler böter innan saken hamnar i tinget men vid olika tillfällen får du rabatt. Erkänner du vid vart och ett av tillfällena får du betala hela beloppet.
Citera
2005-04-04, 20:03
Medlem
Madchilds avatar
Känns som detta kommer hamna underst i någon pappersdriva hos länsman om du står på dig.
Citera
2005-04-04, 20:07
Moderator
Evil Eds avatar
Du kommer att hamna i rätten till slut, där klubbar domaren igenom böterna och går på två polisers utlåtande mot ditt och din kompis utlåtande.

Du får böter och ytterligare skattepangar försvinner.

Om du skulle erkänna eller inte spelar ingen roll, däremot ska poliser inte gå i klinch med vanligt folk om skitsaker, de ska fungera som föredömmen och ge dig trafikvett.

- Nästa gång använder du bälte, okej?

Hade det fungerat på det viset så hade staten sparat pengar och polisen tjänat in lite respekt.
Det går att slappna av även i bestämande position.
Citera
2005-04-04, 20:13
Medlem
Hagriddens avatar
Citat:
En vanlig QP slagning visar t.e.x. om fordonet förekommer i asp.
Citera
2005-04-04, 20:23
Medlem
Ett tips:

SKRIV ALDRIG PÅ NÅGOT, ALDRIG NÅGONSIN.
Dom läger ner i princip allting..
Citera
2005-04-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Vilka har tillgång till detta register och i vilken utsträckning kan jag komma att misskrediteras om somliga i min bekantskapskrets inte har rent mjöl i påsen?

Skulle det till exempel göra att min trovärdighet bedöms som lägre i en rättegång eller något liknande? Skulle enbart ett umgänge med en ljusskygg individ kunna medföra att man får span på sig?

Enbart polisen har tillgång till registret.

Nej, det används inte som bevisning.

Ja, umgås du med en kriminell så kan det medföra att du får span på dig.
Om du umgås med en som är känd att använda narkotika så kan det medföra att även du får åka med för "pisseprov" om du befinner dig i dennes närhet vid eventuell husrannsakan eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in