2026-01-29, 12:21
Medlem
Katzyns avatar
Jag gillar folk som kan göra upp en plan och hålla sig till den, så planerande överlag. Det är inget fel på spontanitet heller så länge:

1. Den spontana inte mer eller mindre kräver att man ska släppa allt för att springa med på dennes infall direkt.

2. "Spontan" inte bara är ett annat ord för att man tänker skita i uppgjorda planer om man inte känner för det.
Citera
2026-01-29, 21:55
Avstängd
Gillar människor som kan planera men som inte tvunget strikt måste hålla sig till ursprungplanen hela vägen ut.
En plan kan ofta vara bra.
Och att kunna avvika från planen kan bli bäst.
Citera
2026-01-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Gillar människor som kan planera men som inte tvunget strikt måste hålla sig till ursprungplanen hela vägen ut.
En plan kan ofta vara bra.
Och att kunna avvika från planen kan bli bäst.

Du låter som en beställare. En utförare som komner undan 😊 Ibland måste han avvika från ursprungsplanen när polisbilarna dyker upp några minuter snabbare än väntat.
Citera
2026-01-30, 08:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Du låter som en beställare. En utförare som komner undan 😊 Ibland måste han avvika från ursprungsplanen när polisbilarna dyker upp några minuter snabbare än väntat.

Du menar sådana som beställer mord?
Du har insyn. Berätta allt!
Nu blev tråden mer intressant.
Citera
2026-01-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Du menar sådana som beställer mord?
Du har insyn. Berätta allt!
Nu blev tråden mer intressant.

Haha jag är ingen hitman tyvärr men man kanske ska byta till det yrket. Det verkar vara ett intressant yrke. En blandning av planering och att vara spontan på jobbet.
Citera
2026-01-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag gillar folk som kan göra upp en plan och hålla sig till den, så planerande överlag. Det är inget fel på spontanitet heller så länge:

1. Den spontana inte mer eller mindre kräver att man ska släppa allt för att springa med på dennes infall direkt.

2. "Spontan" inte bara är ett annat ord för att man tänker skita i uppgjorda planer om man inte känner för det.

Där ringar du in det fint. Det känns som att det ofta blir:

1. Den spontana kan ofta vara lite flummig.

2. Killen med planen kan ofta vara lite nördig.

Det är kombon av dessa som skapar en intressant person.
Citera
2026-01-30, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha jag är ingen hitman tyvärr men man kanske ska byta till det yrket. Det verkar vara ett intressant yrke. En blandning av planering och att vara spontan på jobbet.

Låter som ett roligt jobb!
Förutom delen med att just behöva mörda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in