Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-02, 20:31
  #1
Medlem
Tjena flashback!

Det är så att jag fått reda på att vi haft en del mördare i familjen.
Skulle vilja veta hur jag ska gå till väga för att få reda på mer om dessa mord.
Mellan 1900-1960, ingen av mina nu levande släktingar har några detaljer förutom plats på ett av dom.
Finns där några arkiv, kanske till och med på nätet om äldre mord historier?
Citera
2012-10-02, 20:36
  #2
Medlem
TheMajoritySayss avatar
Låter fett intressant!
Vet inte riktigt, men jag kan tänka mig att man kan ringa polisen och fråga. Kanske inte 112 då utan på ett mer avspänt nummer. Dom måste veta vart det arkiveras osv
Citera
2012-10-02, 20:46
  #3
Medlem
Ja eller hur, skulle vara intressant och få lite detaljer om det.
Dom borde ju veta om det arkiverats och var, kanske knallar förbi polishuset och hör där.
Citera
2012-10-02, 22:28
  #4
Medlem
William Hainess avatar
Ärligt talat så skulle jag fråga användaren Skaraborg2 om hjälp då denne verkar ha koll på det mesta. Man får hoppas att han ser tråden.
Citera
2012-10-04, 18:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Ärligt talat så skulle jag fråga användaren Skaraborg2 om hjälp då denne verkar ha koll på det mesta. Man får hoppas att han ser tråden.

Tackar för tipset
Citera
2012-10-04, 19:09
  #6
Medlem
googla på mord+orten eller så skickar du ett meddelande till Skaraborg2, det är mitt tips. Har du ingen mer information att komma med nu? Norra eller södra Sverige??
Citera
2012-10-04, 22:04
  #7
Medlem
nordisk kriminalkrönika från de aktuella åren bör finnas på biblan
Citera
2012-10-04, 22:06
  #8
Medlem
Vet du vart morden inträffade och på ett ungefär vilken tid på året läs gamla dagstidningar finns på microfilm på universitetsbibliotek. Den vägen borde du kunna luska fram datum för dom och sedan hitta domen i gamla domböcker
Citera
2012-10-06, 04:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
googla på mord+orten eller så skickar du ett meddelande till Skaraborg2, det är mitt tips. Har du ingen mer information att komma med nu? Norra eller södra Sverige??

Södra Sverige har testat google funktionen utan resultat.
Jag kan nog luska fram årtal på ett av dom, genom min mormor.
På farsans sida är det dock fler frågetäcken.

Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
nordisk kriminalkrönika från de aktuella åren bör finnas på biblan

Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Vet du vart morden inträffade och på ett ungefär vilken tid på året läs gamla dagstidningar finns på microfilm på universitetsbibliotek. Den vägen borde du kunna luska fram datum för dom och sedan hitta domen i gamla domböcker

Ja på ett av dom har jag plats, inget årtal än dock.
På farsan sida har jag enbart hört lite löst om att det har hänt, dom är väll inte så villiga att diskutera familjehemligheter direkt.
Så jag tror inte jag kommer kunna få några vidare detaljer där ifrån.

Tack för tipsen förresten!
__________________
Senast redigerad av RealityFreakSW 2012-10-06 kl. 04:12.
Citera
2012-10-06, 09:04
  #10
Medlem
googla dråp+orten eller dödsfall+orten i kombination med några av årtalen som ligger i närheten av det du tror det kan vara..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback