2012-10-02, 14:08
Medlem
bitchinhighheelss avatar
Tänkt börja handla lite kläder och skor på http://www.aliexpress.com
Och jag undrar ifall någon har erfarenhet av denna sidan ?

*Är det svårt och bli medlem där ?
*Får man sina grejer man köpt där, så de inte lurar en ?
*Hur är kvalitén på deras grejer ?
*Är det svårt och handla därifrån ?
*Lite allmän info om era egna erfarenheter är gärna välkomna
Citera
2012-10-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinhighheels
Tänkt börja handla lite kläder och skor på http://www.aliexpress.com
Och jag undrar ifall någon har erfarenhet av denna sidan ?

*Är det svårt och bli medlem där ?
*Får man sina grejer man köpt där, så de inte lurar en ?
*Hur är kvalitén på deras grejer ?
*Är det svårt och handla därifrån ?
*Lite allmän info om era egna erfarenheter är gärna välkomna

1. Nej
2. Köper man från folk med bra omdömen och många försäljningar brukar det gå bra.
3. Gissa, det är kinasaker, du får vad du betalar för. Läs bara vad som står, texten gäller framför bilderna.
4. Nej
5. Har beställt både elektronik och lite kläder, allt har fungerat smärtfritt, har tagit mellan 10-20 dagar att få hem sakerna
Citera
2012-10-03, 14:00
Medlem
bitchinhighheelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
1. Nej
2. Köper man från folk med bra omdömen och många försäljningar brukar det gå bra.
3. Gissa, det är kinasaker, du får vad du betalar för. Läs bara vad som står, texten gäller framför bilderna.
4. Nej
5. Har beställt både elektronik och lite kläder, allt har fungerat smärtfritt, har tagit mellan 10-20 dagar att få hem sakerna

okey tack !

men du tror att skorna går att använda mer än en gång eller.. ? så det inte bara är engångs, utan kanske samma kvalite som dinsko skor ?
och hur är det med frakten, det är ju ända från kina.. ?
Citera
2012-10-03, 18:55
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinhighheels
okey tack !

men du tror att skorna går att använda mer än en gång eller.. ? så det inte bara är engångs, utan kanske samma kvalite som dinsko skor ?
och hur är det med frakten, det är ju ända från kina.. ?

Det är helt ok skor där faktiskt. Kinakopior brukar i regel vara helt ok fick mina. Äkta läder och samma uppbyggnad som ett par orginal (nu har jag bara köpt knock offs for the lulz så jag vet dock inget om hur kvaliten är på andra saker )

Edit. Frakten brukar inte vara så blodig om man letar runt en stund och hittar bra säljare.
Citera
2012-10-03, 20:08
Medlem
bitchinhighheelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Det är helt ok skor där faktiskt. Kinakopior brukar i regel vara helt ok fick mina. Äkta läder och samma uppbyggnad som ett par orginal (nu har jag bara köpt knock offs for the lulz så jag vet dock inget om hur kvaliten är på andra saker )

Edit. Frakten brukar inte vara så blodig om man letar runt en stund och hittar bra säljare.

okey, tack så hemskt mycket !
Citera
2012-10-03, 21:48
Moderator
Gromguttens avatar
Tror nog vi har ett bättre forum før detta:

Føretagsskvaller -> Kläder och skor

/Mod

Citera
2014-02-02, 22:05
Bannlyst
Snor tråden!

Vad är egentligen Aliexpress? Får vibbar att det är folk som säljer begagnade kläder osv då frasen "om säljaren är seriös" dyker upp ofta i diverse trådar.

Jag som hade tänkt beställa men nu verkar det som någon slags lam sida där folk som gör egna kläder tjänar pengar, typ Spreadshirt.com
Citera
2014-02-14, 18:44
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
Snor tråden!

Vad är egentligen Aliexpress? Får vibbar att det är folk som säljer begagnade kläder osv då frasen "om säljaren är seriös" dyker upp ofta i diverse trådar.

Jag som hade tänkt beställa men nu verkar det som någon slags lam sida där folk som gör egna kläder tjänar pengar, typ Spreadshirt.com
Nej Aliexpress är en sajt där kineser säljer nya kläder utan märken eller ''kopior'' billigt. Om du väljer en bra säljare kan det vara bra kvalitet. Kläderna och elektroniken är helt ny och oftast direkt från fabrik. Om du ska hitta märkeskläder får du tänka lite och inte skriva emporio armani watch utan du får skriva modellens namn t.e.x. AR5860. Då kommer flera resultat upp.
Senast redigerad av KillenMedSkillen94 2014-02-14 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in