Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-02, 10:40
Medlem
Ersattarens avatar
Hej!

Jag vet att du kan stänga av Nsfw avatarer men jag finner vissa avatarer tråkiga att kolla på även om dessa inte är hemska i sig.

Finns det något sätt att "blocka" användarens avatar? Om det inte finns, är det något ni kan tänka er i framtiden att göra?

Mvh
2012-10-02, 10:42
Medlem
Logga inte in så slipper du avatarer helt och hållet.
2012-10-02, 10:44
Moderator
evilhoneys avatar
Verktygen uppe till höger-->Kontrollpanel-->Redigera alternativ-->Synliga komponenter i inlägg-->Bocka ur rutan för visa avatarer.
2012-10-02, 10:44
Medlem
Gorillabass avatar
https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

Längst ner kan du välja detta...
2012-10-02, 10:46
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Hej!

Jag vet att du kan stänga av Nsfw avatarer men jag finner vissa avatarer tråkiga att kolla på även om dessa inte är hemska i sig.

Finns det något sätt att "blocka" användarens avatar? Om det inte finns, är det något ni kan tänka er i framtiden att göra?

Mvh

Det finns.. #2 på bollen
2012-10-02, 10:54
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kefftorp
Logga inte in så slipper du avatarer helt och hållet.

Smart tänkt! Eller..?

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Verktygen uppe till höger-->Kontrollpanel-->Redigera alternativ-->Synliga komponenter i inlägg-->Bocka ur rutan för visa avatarer.

Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

Längst ner kan du välja detta...

Men vill inte blicka alla avatarer utan endast ett par som inte klassas som NSFW.
2012-10-02, 10:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Men vill inte blicka alla avatarer utan endast ett par som inte klassas som NSFW.
adblock, högerklicka på den oönskade avataren och ta bort så är den ett minne blott.
2012-10-02, 11:06
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
adblock, högerklicka på den oönskade avataren och ta bort så är den ett minne blott.

Då får jag tacka så mycket!
2012-10-02, 17:28
Medlem
Moff .. es avatar
epost72: Jag gjorde så dvs blockade en avatar för att testa - och ALLA försvann ;(((
Likaså försvann citera-rutan och alla smileys.
Blev helt knas med sidan och inget kan jag göra för att ändra tillbaka! *förtvivlad*
2012-10-02, 18:22
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
epost72: Jag gjorde så dvs blockade en avatar för att testa - och ALLA försvann ;(((
Likaså försvann citera-rutan och alla smileys.
Blev helt knas med sidan och inget kan jag göra för att ändra tillbaka! *förtvivlad*

Firefox: Ctrl+shift+F för att öppna ABP:s filterinställningar. Ctrl+F, sök efter "flashback.org" och ta bort alla filter du hittar.

Om du fortsätter att använda adblock hoppas jag att du inte gör det på flashback, inte på reklamen alltså. Jag har själv efter många års inbitet adblockanvändande tillåtit reklam på flashback, och nu när jag vant mig är det helt klart värt det

Admin om reklamfinansiering: https://www.flashback.org/sp39296735
2012-10-02, 18:45
Medlem
Moff .. es avatar
Joomla:

Korkad på sånt här *skäms* Exakt VAR ska jag befinna mig då jag klickar ctrl/shift/F?? Jag menar på vilken sida?
2012-10-02, 19:00
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Joomla:

Korkad på sånt här *skäms* Exakt VAR ska jag befinna mig då jag klickar ctrl/shift/F?? Jag menar på vilken sida?

tryck bara ctrl+shift+f samtidigt med firefox/chrome uppe så kommer listan upp. Gå till egna filter och ta bort flashback blockaden.

För att ta bort 1 bild får man välja att den ska ta 25/siffror

Väljer man 25/* (med den ikonen efter) tar den bort ALLA avatarer.

Testade själv för att se och det var ju inga problem att lösa :P
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in