• 9
  • 10
2005-04-04, 18:34
Medlem
LadyTieras avatar

rot lelle, du har iaf gjort min dag lite gladare.
2005-04-04, 18:35
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Nej den grundas erfarenheter jag har fått genom alla år precis som jag skrev ovan.

Vad baserar du din åsikt om jag inte har några uppbackning av mina åsikter på?
Nu har detta blivit en tjafstråd och du har fortfarande inte motiverat dig tillräckligt enligt de tillsägelser du fått. Ev åtgärd kommer efter poll.

För övrigt så har du inte varit användare mer än ngn månad så måste vara jävligt tufft att veta hur det varit tidigare.

Tramseriet är nu slut och denna tråden låses upp när Admins uttalat sig.

/MODERATOR
2005-04-04, 18:41
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
För att svara på din fråga:
Citat:
Vad är nyttan av att mods ser ip-nummer?

För att identifiera troll och användare som hypar sina trådar.

Majoriteten av dem som är troll har inte en aning om hur man använder proxys, låt gå för att en del vet om det men faktum kvarstår att de flesta INTE vet och då är detta ett mycket bra verktyg eftersom det hjälper oss att hålla ordning på debatter.

Anledningen till att moderatorerna har tillgång till IP är för att de flesta användare är mycket snäva och håller sig i "sina" forum vilket gör att den enskilda moderatorn känner igen stilen och förhållningssättet som vissa användare har vilket gör att hypare och troll går att med stor säkerhet identifiera genom att jämföra deras IP. Admin eller jag har verkligen inte möjlighet att klara detta jobbet själva.

Sakfrågan i sig är inte för diskussion. Mods kommer i fortsättningen att få tillgång till IP, punkt slut.

Eftersom jag har svarat på frågan låser jag nu tråden eftersom det inte finns något mer att prata om. Det är bara att inse detta faktum att mods HAR tillgång till IP.
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in