2020-01-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Är det verkligen ett hån? Eller kan man vara kritisk mot nyhetsrapporteringen även ifall "barn" har dött?

Man kan ju alltid vara kritisk mot allt, men att som Ekeroth i den position han befinner sig vara så otydlig och göra inlägg som om man vill kan misstolkas tyder på total tondövhet eller ren dumhet.

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Hans syfte är ju att göra narr av rapporteringen, men någon taktkänsla får man liksom ha. Tyder på enorm problem med empatin om man inte själv förstår att något sådant inte bör postas så kort efter en olycka. Jag menar, snubben använder inte ens ord för att föra fram någon slags kritik mot hur medier väljer att uttrycka sig, utan använder en skrattande emoji. Jag menar, det är bortom dumhet.

Håller med fullständigt, SD behöver inga politiska motståndare om de har sådana som Ekeroth, han fixar ju på egen hand till det så att många som tvekar mellan olika politiska partier får skrämselhicka och hellre väljer något annat politiskt parti. Fattar han inte det så är han som du skriver bortom all dumhet, dessutom känner jag själv en undran över hur många fler som han som ännu finns inom SD. Hoppas för deras skull att det är ytterst få och att dessa kan kastas ut snabbare än snabbt.
Citera
2020-01-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Hans syfte är ju att göra narr av rapporteringen, men någon taktkänsla får man liksom ha. Tyder på enorm problem med empatin om man inte själv förstår att något sådant inte bör postas så kort efter en olycka. Jag menar, snubben använder inte ens ord för att föra fram någon slags kritik mot hur medier väljer att uttrycka sig, utan använder en skrattande emoji. Jag menar, det är bortom dumhet.
Absolut bortom dumhet. Har man dålig impulskontroll behöver man något som balanserar detta. Det har Ekeroth uppenbarligen inte.
Citera
2020-01-09, 15:51
Bannlyst
SD förlorar bara på såna där dumma utspel. Varför sticker han inte till AfS bara? Eller är han så pass ovän med Kasselstrand att det inte fungerar? Uteslut skiten.
Citera
2020-01-09, 16:16
Medlem
Herostratoss avatar
Ekeroth påpekar det uppenbara. MSM goes bananas. 🤡
Citera
2020-01-09, 16:19
Medlem
Picamagpies avatar
Han gick i en fälla. Media skriver smålänningar för att locka fram sådana kommentarer
Citera
2020-01-09, 16:22
Medlem
Lundellins avatar
Han är ju för bra den lille juden
Citera
2020-01-09, 16:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu har han skrivit i Samnytt

https://samnytt.se/nej-min-tweet-handlade-inte-om-olyckan-utan-om-svensk-media/

Men han uttrycket sig ju klumpigt, han borde ha lärt sig.
Citera
2020-01-09, 16:56
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Vart får du 20-åringar ifrån? Det fanns barn som omkom. Prata inte utan vetskap
Hans inlägg handlade om de ’smålänningar’ som var ensamkommande flyktingbarn, gissningsvis hazarer från Afghanistan som lämnat Iran för bidragen i Sverige, sen åkte tillbaka på semester på skattebetalarnas bekostnad. Alltså varken barn, flyktingar eller smålänningar.
Att folk inte fattar det gör mig mörkrädd, hur korkad kan man bli?
Citera
2020-01-09, 17:18
Medlem
Polaren träffade Kenta i lördags. Han var ute och dansade på Nattklubben ROSE i Stockholm. Hemsläp fick han också tydligen
Citera
2020-01-09, 17:34
Medlem
Inte ens när han lämnat riksdagen kan han hålla sig ifrån att skada SD och alla som vill ha en fungerande migrationspolitik. Sådant skrämmer iväg de invandrare som själva vill ha en strikt migrationspolitik.

Han saknar verkligen impulskontroll och kan inte hålla sig från att göra olämpliga uttalanden i samband med tragedier. Han borde uteslutas ur partiet (Han har fortfarande uppdrag som suppleant i Värmdö kommun.
Citera
2020-01-09, 17:52
Medlem
mjukmjukares avatar
Kenth Ekroth är ett enda stort inflammerat sår som aldrig läker.
Det rinner blodblandat var ur honom och ingen normal vill komma honom nära.

Stackars Jimmie Åkesson och hans parti.

Citera
2020-01-09, 17:59
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlsupreme
I en normal värld hade det uppenbara hånet förstås bestått av att de benämns som "smålänningar", "svenskar" eller whatever, i massmedia. Men nu lever vi ju i det närmaste i en ding ding värld där saker och ting inte är normala, där det mest onormala ses som normalt och vice versa.

Sen tolkar jag det som att han hånar public service. De som tolkar det som hån mot offren är nog mest bara ute efter att plocka billiga poänger då afghanerna själva knappast ser sig som "smålänningar" eller "svenskar".

Håller med. Detta är kärnan, att stats-tv ofta går ut med beskrivningen 'svensk' trots att många personer kanske bara bott några år i Sverige eller inte alls identifierar sig som särskilt svensk då de är av annan befolkningsgrupp, eller, att de vägrar identifiera sig som svensk vilket gör det hela absurt. Svensk medborgare är rättare benämning i det invadrings- och idhaveri som regeringen tillåter. Annika Strandhäll och lågpanneWolodarski twittrar om 'rasism', att 'svenskar' dör och hånas? Det hela är löjligt för att plocka poänger samt motsägelsefullt.

Det exempelvis SvT eller Sr gör är att ge tvångsidentiteter (tvångs-etnifiera) människor. Det är det Ekeroth med många flera pekar mot som ren falskhet vilket det också är. Igen, svensk medborgare är rätt benämning om någon är eller var det. Hur personerna som det handlade om identifierade sig och hur jag och du identifierar dem bestämmer vi själva.
Vi tvingas nu in i en falsk gemenskap, politikernas gemenskap eller dröm om Sverige och 'svenskar' via statsmedia. Blir jag afghan om jag bor några år eller månader i Afghanistan. Svar nej. Blir en afghan svensk av att bo några år eller månader i Sverige. Nej.

Jag önskar ingen att dö i en flygplansolycka! vilket inte hör till saken för de som kan tänka längre här,
men, kring alla medialögner om politisk svenskhet finns även mängden följdfrågor som att afghanerna flyger tillbaka dit de flytt från..varför? Hade de svenskt medborgarskap? osv. Detta att ifrågasätta statsmedia och politikeröversittare är inget att 'skämmas' för eller vara ängslig för att anklagels som 'rasist'.
De som plockar syniska politiska poäng är Strandhäll och Wolodarski, dessa broilers med gelikar som sedan några årtionden skuldlägger riktiga journalister och människor som bryter maktens politkerlögner. Men deras tänder biter inte längre då de är ruttnade av sina egna lögner. Deras feta löner är dessutom en skam som vi tvingas betala. Ta ifrån dem skattesubventioner och deras höga löner då de förstör Sverige och är emot sina egna, svenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in