2012-09-30, 23:44
Medlem
Tjo

Jag kikar på en Saab 9-3, men den har inte originalstereon kvar utan en Kenwood (av okänd modell) som sägs ska ha stöd för att ta emot signaler från ratten. Men hur kopplar jag in det? Har Saab nån dokumentation på vilken sladd som gör vad så jag kan löda ihop bara eller måste jag köpa nån adapter eller liknande?

Mvh Negern
Citera
2012-10-01, 01:04
Medlem
provocative77s avatar
På vilket sett har du fått det bekräftat?
Jag kan inte i min vildaste fantasi ens tro att en utbytesstereo ska vara kompatibel med bilen.
Det där borde du kolla med en Saabverkstad innan du ger dig på.
Citera
2012-10-01, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
På vilket sett har du fått det bekräftat?
Jag kan inte i min vildaste fantasi ens tro att en utbytesstereo ska vara kompatibel med bilen.
Det där borde du kolla med en Saabverkstad innan du ger dig på.

Kanske skrev lite konstigt, jag har en liknande stereo (ser lika ut) som den i bilen jag ska köpa som i min bil nu, och enligt manualen till den ska man kunna ta emot signaler för att styra den genom att koppla ihop lite sladdar i bak i kontakten till stereon. Nu har jag inte kontroller på min ratt i min nuvarande bil.

Så du tror att jag måste köpa nån slags adapter för att det skall fungera?
Citera
2012-10-01, 07:37
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerslaven
Kanske skrev lite konstigt, jag har en liknande stereo (ser lika ut) som den i bilen jag ska köpa som i min bil nu, och enligt manualen till den ska man kunna ta emot signaler för att styra den genom att koppla ihop lite sladdar i bak i kontakten till stereon. Nu har jag inte kontroller på min ratt i min nuvarande bil.

Så du tror att jag måste köpa nån slags adapter för att det skall fungera?
Nja. Jag trodde mer att det var falsk marknadsförning. Men har du det skriftligt så är det bara o köra.
Vet att det finns vissa modeller som funkar till min Volvo o har jag förstått det rätt så är det Plug and Pray. Kan kanske behövas att koda in dem i bilarna.
Förstod jag dig rätt så sitter den i en bil du funderar på att köpa.
Köp bilen o ta problemet med stereon i efterhand om den inte redan är kompatibel.
Man kan i värsta fall leva utan rattkontroller.
Citera
2012-10-03, 02:07
Medlem
Sådär, nu är bilen köpt. Det är ingen dealbreaker, men det vore trevligt att få igång. Någon som har någon erfarenhet med detta?
Citera
2012-10-03, 05:54
Medlem
Europapalls avatar
Titta här om det finns något interface som passar med din bil och stereo.

http://www.backesljud.se/produkter.php?category_id=339&path=Modellanpassat/Saab/Rattinterface//339
Citera
2012-10-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europapall
Titta här om det finns något interface som passar med din bil och stereo.

http://www.backesljud.se/produkter.php?category_id=339&path=Modellanpassat/Saab/Rattinterface//339

Så man behöver alltså en sån där låda för att det skall fungera?

"Passar till kompatibla Kenwood huvudenheter" You don't say?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in