Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-09-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så om du frågar Siri varför du har så konstiga känslor för din svägerska kan Siri ge ett vettigt svar på det?

Eller kan du diskutera politik med Siri?

Om du diskuterar med Siri och ger dig ut på stickspår - kan Siri följa ditt resonemang och återknyta till det? Kan Siri förstå vart en tankegång leder?
Jag vet inte. Men varför skulle det inte kunna föra en djup diskussion?
Citera
2012-09-30, 23:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag vet inte. Men varför skulle det inte kunna föra en djup diskussion?
Därför att det krävs att programmet att kan tänka och analysera för att följa ett mänskligt resonemang, följa en mänsklig tanke - kan den det har man ju skapat mänsklig intelligens.
Citera
2012-09-30, 23:47
Bannlyst
Jag tror på idén och hoppas verkligen Flashbacks tekniker arbetar på det här.
Citera
2012-10-01, 00:58
Medlem
vivalarevolucions avatar
Boten måste varar fullt utvecklad innan den sätts i bruk, annas är risken överhängande att den löper amok och börjar förstöra. Det är en risk som jag tror ingen vill ta.
Citera
2012-10-01, 01:03
Medlem
negerbarns avatar
När tillfredställande bra AI finns att tillgå för en rimlig penning. Mer tror jag inte att man kan få ut ur denna tråd.

Diskussioner om AI i allmänhet bör med fördelar kunna tas i FMT.
Citera
2012-10-01, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
När tillfredställande bra AI finns att tillgå för en rimlig penning. Mer tror jag inte att man kan få ut ur denna tråd.

Flashbacks tekniker skulle väl kunna designa en egen AI?
Citera
2012-10-01, 01:30
Medlem
Citat:
Därför att det krävs att programmet att kan tänka och analysera för att följa ett mänskligt resonemang, följa en mänsklig tanke - kan den det har man ju skapat mänsklig intelligens.
Det är fortfarande fullt möjligt. Ett gäng snubbar i USA har ju snickrat ihop en dator som är bäst i världen på Jeopardy. http://www.youtube.com/watch?v=qO1i7-Qx00k
Citera
2012-10-01, 01:40
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Flashbacks tekniker skulle väl kunna designa en egen AI?

Rimlig penning är fortfarande en springande punkt. Utvecklingskostnader för en AI som ligger på en nivå lååångt över vad de högst budgeterade och mest kompetenta utvecklingsteamen har uppnått ligger nog inte inom Flashbacks ramar för vad de anser vara en rimlig penning.

Kolla på Olepeters länk, den visar rätt bra på bara vilken hårdvara som krävs för att kunna spela Jeopardy, vilket är bra mycket lättare än att moderera ett forum. 15 TB RAM ligger nog på gränsen för budgeten (som för modereringen idag är ungefär lika med noll) och då är det en av de billigare komponenterna i en dator.
Senast redigerad av negerbarn 2012-10-01 kl. 01:46.
Citera
2012-10-01, 02:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det är fortfarande fullt möjligt. Ett gäng snubbar i USA har ju snickrat ihop en dator som är bäst i världen på Jeopardy. http://www.youtube.com/watch?v=qO1i7-Qx00k
Det är stor skillnad på det och på att kunna tänka. Jeopardy har ju givna svar på frågorna - men din tankegång i ett ämne är inte given.
Citera
2012-10-01, 10:50
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Inte bara opartiskt, utan även helt åt helvete. Fingertoppskänslan skulle nämligen försvinna, vilken är oerhört viktig för en rättvis moderering. Det krävs dessutom en förmåga att tolka nyanser i ett inlägg - gör det med en bott och jag imponeras grundligt!

Helt sant och riktigt Humbug!

Lägg sedan till det rätt komplicerade språk vi kallar svenska - som ju har flera olika betydelser för samma ord etc. Kolla exempelvis på SAOB vilka betydelser som finns för ett sådant enkelt ord som "slarva". Hur skulle en AI/Bot någonsin kunna uttolka rätt betydelse för ordet ifråga.

Ibland har ju tillochmed mänskliga skribenter svårt att förstå vad som står skrivet.
Citera
2012-10-01, 12:05
Moderator
evilhoneys avatar
Det skulle vara roligt att se deras diskussioner kring eventuella regeländringar, gränsfall och liknande. Skulle också vara roligt att höra ramaskriet när ALLA som postat ett inlägg som raderats för OT får varningar =)
Citera
2012-10-01, 13:37
Medlem
Citat:
Det är stor skillnad på det och på att kunna tänka.
På vilket sätt? Det är fortfarande ord som bildar meningar som datorn sätter i ett sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in