2012-09-30, 14:07
Medlem
När jag vaknade så kände jag att jag hade lite ont i hjärtat, 2/10 på "ondhetsskalan". Så det var mest bara en jobbig känsla.

Jag provade nyss att springa lite för att få upp pulsen och då kändes det lite kraftigare, kanske 3-4/10 på ondhetsskalan.

Jag är inte ens säker på om det är hjärtat men om jag tar ett djupt andetag och sedan blåser ut all luft så skär det till lite nära hjärtat, när jag blåser ut den sista luften som finns kvar i lungorna. Det gör inte fasligt ont men det är störande.
Citera
2012-09-30, 14:16
Medlem
Polacksallts avatar
Förmodligen en nerv eller muskler i bröstkorgen. Ökar smärtan när du andas in djupt?
Citera
2012-09-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polacksallt
Förmodligen en nerv eller muskler i bröstkorgen. Ökar smärtan när du andas in djupt?

Nej, det är bara när jag andas fullt ut den sista luften som finns kvar i lungorna som smärtan kommer, då skär det liksom till.

Sen när jag andas normalt så känner jag att någonting är konstigt vid hjärtat eller kanske nedre delen av vänster lunga?
Citera
2012-09-30, 14:19
Medlem
SirSeriouss avatar
Har också fått liknande. ta DJUUPA andetag , även fast det gör ont och är lite läskigt. Det brukar släppa!
Citera
2012-09-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirSerious
Har också fått liknande. ta DJUUPA andetag , även fast det gör ont och är lite läskigt. Det brukar släppa!

Tog 10 så djupa andetag jag kunde. Blev helt varm och yr i hela huvudet. Yrseln och värmen har redan släppt.

Ingen skillnad. Gör fortfarande ont när jag andas ut så mycket jag kan.
Citera
2012-09-30, 14:51
Medlem
Otems avatar
Är det en intensiv smärta/ondhet? Gör det ont hela tiden? Eller kommer det i vissa stunder? Som att det hugger?
Citera
2012-09-30, 14:56
Medlem
Ronilles avatar
Ring sjukvården och be om en akuttid om du är så orolig. Skriv inte inne på något forum med en massa spekulationer. Klart du ska kolla upp det.
Citera
2012-09-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Är det en intensiv smärta/ondhet? Gör det ont hela tiden? Eller kommer det i vissa stunder? Som att det hugger?

Det gör ytterst lite ont hela tiden men när jag andas ut den allra sista luften ur lungorna, alltså om jag verkligen pressar ut den sista luften som finns kvar så skär det till.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Ring sjukvården och be om en akuttid om du är så orolig. Skriv inte inne på något forum med en massa spekulationer. Klart du ska kolla upp det.

Med tanke på att jag inte är så hemskt orolig över detta så vände jag mig till Flashback.
Citera
2012-09-30, 15:13
Medlem
Hjärtmuskelinflammation. Farligt.
Åk till sjukhus om fler symtom kommer.
Tex lågt blodtryck, det märker du om du blir yr.
Be sjukhuspersonalen mäta värdet troponin.
Är det högt blir du inlagd. Normalt värde ca 14.
Hade jag varit du så hade jag omedelbart sökt vård.
// DI
Citera
2012-09-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DantesInferno
Hjärtmuskelinflammation. Farligt.
Åk till sjukhus om fler symtom kommer.
Tex lågt blodtryck, det märker du om du blir yr.
Be sjukhuspersonalen mäta värdet troponin.
Är det högt blir du inlagd. Normalt värde ca 14.
Hade jag varit du så hade jag omedelbart sökt vård.
// DI

Jag har haft såhär förut och då har det varit så att jag inte kunnat ligga ner för då har det gjort riktigt ont. 7/10 på ondhetsskalan. Det slutade med att jag sov sittandes hela natten, på morgonen var besvären borta.

Jag är helt frisk och har aldrig haft några besvär med mina organ. Det känns inte som att jag är påväg att dö heller. Mitt hjärta slår regelbundet, jag har ingen feber, känner inte något tryck över bröstet och känner mig inte speciellt trött eller andfådd.
Citera
2012-09-30, 20:10
Medlem
Smärtan är nästan helt borta nu.
Citera
2012-10-01, 19:19
Medlem
Polacksallts avatar
Fem sekunder senare sprängdes hjärtat.
Citera
  • 1
  • 2