Jag har nästan inte druckit nånting sen juni förra året, nån vinare och nån öl och 4-5 öl för två helger sen. Men i går drack jag 5 öl, och idag har jag ett tryck över bröstet och upp över halsen liksom. Jag fick så ibland när jag drack förut också, och om jag äter Hennings limpa (Vanligt bröd) så får jag också det!
har känt det med några gånger; jag tror(en n00b gissning) att det rör sig om nåt obehag med matstrupen, typ att den är öm eller liknande. Jag hade problem med magen en hel del för en del år sedan, och då kunde jag känna just så, även när jag bara käkade vissa grejer. testa kör nån lättviktsdiet typ så matkanalen blir i bättre skick är mitt tips, eller rådfråga nån sköterska eller läkare.
Jag har nästan inte druckit nånting sen juni förra året, nån vinare och nån öl och 4-5 öl för två helger sen. Men i går drack jag 5 öl, och idag har jag ett tryck över bröstet och upp över halsen liksom. Jag fick så ibland när jag drack förut också, och om jag äter Hennings limpa (Vanligt bröd) så får jag också det!
Vad tusan kan det bero på??
kan de va nån allergi då? Limpan kanske innerhåller vört eller
nått som ölen också innehåller
Skitskumt. Händer mig ibland när jag äter bröd. Får även lite svårt o andas känns det som. Riktigt obehagligt. Men som sagt, mig händer det bara när jag käkar bröd
T ex refluxsjukdom kan ha symptom som får den drabbade att associera till andningssvårigheter o/e tryck över bröstet. Så jag tror också på strupe, magmun, magsäck eller dylikt - särskilt som det specifikt är vid intag av vissa saker. Sök på t ex reflux eller halsbränna och läs om de skumma symptom som kan uppkomma och se om du inte känner igen det...
Detta hände mig för några dagar sen, när jag skulle svepa i mig ett glas öl snabbt. Hade inte druckigt något innan, utan det var den första, så jag var sålades helt nykter när det inträffade.
Jag svalde och svalde, men ju mer klunkar jag tog desto mer ont gjorde det då det tryckte på något fruktansvärt för varje extra klunk jag tog. Kändes som att ölen/kolsyran stannade kvar mellan magsäcket och strupen, typ i höjd med mellangärdet. Kändes som att jag skulle spricka eller något, så ont gjorde det. Trodde jag skulle svimma, så jag slängde mig ner i sängen och började kallsvettas och andas fort p.g.a. smärtan (var lite chockad). Jag försökte rapa, men det gick inte.
Jag har fortfarande ont och det känns som att jag har luft som ligger och trycker mellan magscken och strupen, men jag antar att det inte är något som ligger och trycker där då jag inte kan rapa upp det. Idag känns det som det kan kännas efter man varit riktigt sjuk och spytt en miljoner gånger, ni vet den där träninghsverken som kan uppstå efter att ha spytt många gånger under en kort period, när nysningar och hostningar kan orsaka enorm smärta. Saken är den att min smärta inte sitter i musklerna, utan det gör bara ont där inne.
Kommer detta gå över, eller bör jag uppsöka läkare?