Forsberg helt okay som arenakommentator. Låter väldigt lik Vacchi på rösten om det nu kan vara någon tröst.
Gissar att det blir tufft för en ny kommentator att växa in i rollen som kompetent ersättare till Vacchi, som så totaldominerat skrået under många år. Mycket plugga blir det.
Forsberg helt okay som arenakommentator. Låter väldigt lik Vacchi på rösten om det nu kan vara någon tröst.
Gissar att det blir tufft för en ny kommentator att växa in i rollen som kompetent ersättare till Vacchi, som så totaldominerat skrået under många år. Mycket plugga blir det.
Både Forsberg och Blomqvist är seriösa yrkesmän. De är ambitiösa i det de gör. Jag tror inte de sätter sig där utan att ha läst in sig på fakta. Problemet är väl att kunna kommentera själva loppet och vad som händer. För det behövs lite erfarenhet. Jag tror inte det blir sämre än Bränholm/Bäckstedt. Bäckstedt funkar när han kommenterar för engelska Eurosport, men inte i svensk TV faktiskt.
Jag tror det blir okej. Det som de varit dåliga med är information. De borde varit ute mycket tidigare med information om sändningarna. Det har gjort en lite lätt orolig.
Läste ngnstans att Orica legat i Spanien och tränat TTT de var ju bra i Touren också, så de borde kunna vara med i kampen. Men det är väl en ganska lätt bana tekniskt sett så det borde väl gynna de som ska hänga med Martin.
Kajsa Persson ligger näst sist i mål. Heja! Julia Karlsson kan väl bli topp 30 med lite tur. Hoppas de har en ursäkt. Blåbär. Varför skickar vi damjuniorer till VM? Tveksam till att någon av dem kommer att fullfölja linjeloppet.
Sütterlin favorit och vinner väl. Belgaren Campenaerts emot. Undrar vad Lasse Norman Hansen kan göra? Många spännande till start. Kan Fåglum-Karlsson vara topp 20? Har inte jämfört han så mycket med de andra. Han var 19:e på tempot i Thüringen. http://www.procyclingstats.com/race/118595-Internationale-Thuringen-Rundfahrt-U23-2013-Stage-5-ITT-Streufdorf-raquo-Streufdorf Rätt snarlik startlista på en flack bana. Några går bort på grund av nationsbegränsningen men det kommer istället in andra som inte var med då.
Senast redigerad av mishima 2013-09-23 kl. 11:15.
Kajsa Persson ligger näst sist i mål. Heja! Julia Karlsson kan väl bli topp 30 med lite tur. Hoppas de har en ursäkt. Blåbär. Varför skickar vi damjuniorer till VM? Tveksam till att någon av dem kommer att fullfölja linjeloppet.
Sütterlin favorit och vinner väl. Belgaren Campenaerts emot. Undrar vad Lasse Norman Hansen kan göra? Många spännande till start. Kan Fåglum-Karlsson vara topp 20? Har inte jämfört han så mycket med de andra. Han var 19:e på tempot i Thüringen. http://www.procyclingstats.com/race/118595-Internationale-Thuringen-Rundfahrt-U23-2013-Stage-5-ITT-Streufdorf-raquo-Streufdorf Rätt snarlik startlista på en flack bana. Några går bort på grund av nationsbegränsningen men det kommer istället in andra som inte var med då.
Topp 15 för Fåglum-Karlsson hoppas jag på minst mellan 10-15 tycker jag han ska kunna vara om han får till de..hans form är nog rätt bra...
Körde idag mitt sista tempolopp inför VM. Det på en 13km lång bana i skåne och det kändes riktigt fint, lyckades vinna 15sek för Jocke. Kunde för första gången snitta över 49km/h på ett tempolopp. Skönt med riktigt bra känsla inför VM.