Bevisen skall förstöras alltså, ja det börjar bli dags att sparka ut Spanien ifrån allt vad toppidrott heter. Om inte alla fuskare avslöjas. Är också sjukt trött på att det i media refereras som en cykling skandal. Förmodligen involverar skandalen Nadal, hela fotbollslag, frirottare och simmare. Förmodligen är de enda utländska klienterna cyklister vilket lett till att de är de enda som åkt dit. "Tyvärr" drogs ju några spanska cyklister med också.
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Dags att lägga all krut på Girot nu.
Japp bättre att fokusera på själva sporten.
Citat:
Kommer Astana kunna matcha Sky i lagtempot?
Nja, det tror jag väl inte, men tempot är såpass kort så jag tror inte de kommer att tappa speciellt mycket.
Citat:
Vilket lag kan komma att överraska?
Svårt att säga, men alla de fyra Wild Card lagen har mycket starka uppställningar, kommer att ta några etapper och tröjor tillsammans, svårt att se vem som tar vad dock. I övrigt så tycker jag Ag2r har ett väldigt starkt lag med duktiga klättrare.
Citat:
Kommer Girots avgörande etapp vara det enskilda tempoloppet(etapp 18)?
Nja, den kan vara avgörande på så vis att man inte riktigt vet vem som kommer vinna den på förhand. Kan egentligen bli vem som helst av förhandsfavoriterna, men tidsavstånden kommer nog inte bli allt för stora.
Citat:
Kan Ryder Hesjedal försvara sin titel?
Kan han väl, men jag tror inte det, eftersom jag misstänker att några konkurenter är starkare, men omöjligt är det absolut inte.
Citat:
Har Euskaltel jobbat på formen hela våren med en Samuel Sanchez i superslag?
Jag tror att Sanchez är i fint slag, han brukar åka bra på treveckorslopp och speciellt sista veckan, så jag tror han kommer göra det bra. Laget han har med sig känns väl dock nästan som ett skämt, antagligen sämsta laget i hela tävlingen. Tyvärr en följd av det kassa World Tour systemet.
Citat:
Är Kessiakoff tänkt att användas sista veckan för att hjälpa Nibali?
Jag anatar iallafall att Astana kommer att spara på Kessiakoff de etapper som Grouzdev, Vanotti, Agnoli, Zeits och Kangert likagärna kan hjälpa till på. Men exakt hur de kommer använda honom och Tiralongo (kanske även Aru) är svårt att veta. Men verkar väl som att Aru eventuellt skall satsa på vitt så han lär ju försöka hänga med täten sålänge det går. Tiralongo säkert också med tanke på hur nära det var att han höll till topp-10 ifjol. Med det sagt så är det väl inte orimligt att de försöker spara Kess till tredje veckan eftersom det inte är omöjligt att både Tiralongo och Aru spricker. Någon av de andra tvivlar jag på kommer vara behjälpliga i det rikitgt höga bergen.
Citat:
Är Sky så pass överlägset lagmässigt att man kan köra som i Touren förra året?
Jag tycker egentligen Astana har ett likabra lag i bergen, Henao och Uran är inte heller lika pålitliga som Rogers och Porte. Dessutom är ju terrängen i Girot lite annorlunda så kommer bli lite intressant att se faktiskt.
Citat:
Har Wiggins utvecklat sin explosivitet för att kunna täppa Nibalis attacker i bergen?
Det tror jag han har, Nibali är heller ingen attakmaskin vilket gör att jag tror att Wiggins klarar även Girots berg på ett fint sätt.
Citat:
Vad kan Ludvigsson hitta på?
Jag hoppas att han kan göra det bra på främst tempoloppen och att han tar det lugnt i början, klart att han skall hjälpa Degenkolb och så, men tar man det piano i början så kommer det visa sig vara mycket enklare att göra resultat andra och tredje veckan när fler är trötta. Jag har inga riktiga förväntningar men tycker det skall bli kul att se honom varje dag i tre veckor och att han samlar rutin. I framtiden så kommer han kunna bli en riktigt duktig cyklist, det är ett som är klart iallafall, oavsett vad han åstadkommer detta Giro.
Vad tror du själv?