2011-07-22, 06:43
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Kul läsning

Tack för en grymt bra sammanfattning av gårdagen.
Citera
2011-07-22, 08:55
Medlem
Grym etapp!
Detta rörde om i grytan rejält.
Tänk vilket surr och vilka spekulationer som ägde rum hos de olika stallen igår.
Hur mår de olika stallens hjälpryttare efter detta, jag tror att de stall (som har någon med i toppstriden) som har "friskas" hjälpryttare idag kommer ge sin kapten en seger i TDF.
Citera
2011-07-22, 12:18
Medlem
Ostrobothnias avatar
Kudos till NS_14 för ett välskrivet inlägg
Citera
2011-07-22, 12:26
Medlem
Lady Tesss avatar
89 cyklister klarade inte maxtiden igår. Men istället för uteslutning blev det -20 poäng i poängtävlingen för dom. Cavendish leder därför bara med 15 poäng över Rojas. Samma scenario idag och Rojas tar över poängtröjan.
Citera
2011-07-22, 12:47
Medlem
Stålverks avatar
NS_14, inte mycket att lägga till där med en av de mäktigaste etapperna på år och dagar i bakhuvudet. Detta trodde jag aldrig. Andy och Cadel körde inte bara som en hel karl, de körde som ett kompani dieselluktande spetznas. Däremot kan jag inte låta bli att nämna den obevekliga mannen i gult. Voeckler ska inte kunna stå upp så här bra som han gör just nu. Han bör inte ha kapacitet för det, ändå gör han det. Voeckler och Rolland, de enda förutom Basso och Fränk som orkar följa Cadel upp för Galibier, vem hade ens kunnat ana det på förhand? Voeckler har satt färg på ännu en upplaga av Touren och igår vann han mycket respekt från mig och var ytterligare en ingrediens som gjorde gårdagens etapp till en etapp man kommer minnas på ålderdomshemmet.

Nu vill jag bara att dagens etapp drar igång. Håller Andy och Evans efter gårdagen? Vaknar Contador till liv? Är det Fränks tur att sätta press (jag som många andra tror det)? Sliter sig Vockler med upp för Alp d´Huez också?
Citera
2011-07-22, 13:01
Medlem
erzys avatar
Hur är det mellan de 4 i toppen (för ingen annan ska väl kunna komma ikapp?) i tempokapacitet?

Evans > A Schleck >= Voeckler > F Schleck

Nått sånt borde det vara? Läste på Twitter att Andy har slagit Voeckler i 11 av 12 tempolopp som båda har åkt. Men hur mycket bättre är Evans än de andra i sekunder ungefär?
Citera
2011-07-22, 13:24
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erzy
Hur är det mellan de 4 i toppen (för ingen annan ska väl kunna komma ikapp?) i tempokapacitet?

Evans > A Schleck >= Voeckler > F Schleck

Nått sånt borde det vara? Läste på Twitter att Andy har slagit Voeckler i 11 av 12 tempolopp som båda har åkt. Men hur mycket bättre är Evans än de andra i sekunder ungefär?

Alltid svårt att säga då utgångsläget aldrig varit detsamma. Förra året var Voeckler 4 min och Evans 5 min bakom Andy på tempot, men då hade de inte heller något att köra för. Evans är duktig på tempo och har vunnit en tempoetapp på Touren tidigare. Vad kan man gissa, att Andy bör ha över minuten ner till Evans för att känna sig någorlunda trygg? Andy är ingen usel tempoåkare till skillnad från sin bror. Bara att minnas förra säsongen där han inte tappade mer än halvminuten till Contador.

Fränk och Voeckler är rätt kassa på tempo så de måste skapa tid idag om de ska ha någon chans. Allt talar för att Touren står mellan Andy och Evans om vi inte får se något galet liknande gårdagen.
Citera
2011-07-22, 14:05
Medlem
perry2s avatar
Saxobank bjöd sina cyklister på vin i gårkväll för att trösta dem enligt Riis.

Låt nu sista akten börja.
Citera
2011-07-22, 15:02
Medlem
zavers avatar
Action direkt
Kollar ni inte sätt på nu för Contador försöker rycka med 10km kvar och bröderna Schleck hänger på. Voeckler kvar i klungan

edit; nä nu kom Voeckler flygande.
Citera
2011-07-22, 15:02
Medlem
Lady Tesss avatar
Contador attackerar direkt, blir en trevlig cykeleftermiddag
Citera
2011-07-22, 15:05
Medlem
Stålverks avatar
Nu snackar vi!

Citera
2011-07-22, 15:12
Medlem
Äntligen har Eurosport agerat och uppgraderat till en liknande player som British Eurosport använder sig av. Har använt mig av British Eurosportplayer de senaste två veckorna och har njutit av Touren i HD utan en enda sekund av buffring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in