Att Lövkvist är stark är inget som förvånar, det har han bevisat tidigare på Girot. Vill avvakta och se hur han hanterar de sista etapperna då det har varit hans akilleshäl men ännu så länge sköter han sig bra. Problemet är ju dock som jag tidigare sagt att han befinner sig i en period i sin karriär där han skall vara mer än "bara" vattenbärare åt en överskattad, brittisk åkare.
Citat:
Ursprungligen postat av MJ
Förresten, vad sysslade Contador med för dumheter idag? Var även lite konstigt agerat i förrgår när han började tjafsa med Rodriguez istället för att bara köra på.
Ja, han verkar lite nervös och stressad. Har varit inne på det att han inte är i fjolårets, jämna form. Det märker man på den avvaktande körning han har (alternativt väntar på tempot). Inte desto mindre börjar det bli hög tid för AS att börja köra nu för han kan inte sitta och hålla Contadors hjul fram till och med tempoloppet. Formstark eller inte blir han av med den där och då. Sista veckan blir som alltid grymt intressant.
Att Armstrong visar att han inte är intresserad av lagtävlingen bevisar han när han cyklar in eoner efter de andra omgivna av två hjälpryttare.
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
I morgon blir det riktigt intressant med två rejäla stigningar. För att inte tala om tisdagsetappen. På tisdag blir det nog en del som kliver av för gott.
Rejäla och rejäla. Vi har den sällan utslagsgivande Aspet (kategori 2) 60 kilometer från den dock så intressanta Port de Balés innan nedförsåk i mål, det kommer bli attacker på Balés absolut. På tisdag har jag inga jätteförväntningar. Alla större stigningar kommer i början av etappen innan Aubisque 40/50 kilometer innan mål. Det är som uppgjort för några lyckade långbrytningar, dessutom är det vilodag på Onsdag om jag inte missminner mig.
På Torsdag däremot...