2010-07-16, 23:08
Medlem
Lady Tesss avatar
Tyler Farrar tog sig inte i mål idag, så det blir väl ett par etappsegrar till för Cavendish, även utan Renshaw. Tycker Farrar utmanat Cavendish mer än vad Petacchi gjort.

Citat:
White explained that, while Farrar could overcome the pain to sprint, he paid for the effort the following day. "Sprints are easier for Tyler to get through because the adrenaline in that situation helps mask the pain.

"Today was the hardest day of the race so far and the kind of climbing and descending these guys did is incredibly painful for an injury like Tyler's. Having to brake on the descents is probably the most painful thing to do with a broken wrist.

http://www.cyclingnews.com/news/farrar-out-of-tour-de-france
Citera
2010-07-17, 15:25
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Det var en fin attack. Jag satt bara och väntade på den. Jävlar vad han blixtrade till!
Schleck kommer nog att få det svårt att rå på Contador i sammandraget, han verkar otroligt stark.
Kul att Katusha fick en seger.

Inte konstigt, han är ruskig när det blir brantare. Det var ju en 10,9% lutning mellan 3 kilometer och den sista kilometern och där är han helt bäst. Tycker inte AC varit i fjolårsformen hittills (på grund av sin influensa den sista veckan, missade nationsmästerskapen) men nu börjar den visa sig. 30 sekunder nu och fortfarande inget tempolopp.

Läser att AC körde runt 25 km/h på 11% lutningen, mot slutet. Sjukt.
Citera
2010-07-17, 19:59
Medlem
Markmags avatar
Jonas Ahlstrand segrade på kortbane SM i Malmö. U23 mästaren hade perfekt plats inför spurten och tog hem det ganska enkelt.

Dessutom så segrade Gustav Larsson på tempoloppet i Madrid idag. Han kör loppet "Vuelta a la Comunidad de Madrid" som pågår idag och imorgon. En trevlig cykeldag!
Citera
2010-07-17, 21:49
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Inte konstigt, han är ruskig när det blir brantare. Det var ju en 10,9% lutning mellan 3 kilometer och den sista kilometern och där är han helt bäst. Tycker inte AC varit i fjolårsformen hittills (på grund av sin influensa den sista veckan, missade nationsmästerskapen) men nu börjar den visa sig. 30 sekunder nu och fortfarande inget tempolopp.

Läser att AC körde runt 25 km/h på 11% lutningen, mot slutet. Sjukt.

Ja, det är ruggigt snabbt.
I morgon blir det riktigt intressant med två rejäla stigningar. För att inte tala om tisdagsetappen. På tisdag blir det nog en del som kliver av för gott.

Armstrong var avvaktande idag. Väntar han på att få visa upp sig när det bär uppför på allvar de kommande dagarna eller är motivationen slut efter vurpor och annat? Jag vill se en Armstrong köra för fullt uppför även om han är borta i sammandraget! Contador och Armstrong gör upp om etappsegern på tisdag, det vore nåt! Missade inledningen av loppet idag men var han omkull redan innan första kilometern? Omkull? Igen?!
Citera
2010-07-17, 22:46
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Armstrong var avvaktande idag. Väntar han på att få visa upp sig när det bär uppför på allvar de kommande dagarna eller är motivationen slut efter vurpor och annat? Jag vill se en Armstrong köra för fullt uppför även om han är borta i sammandraget! Contador och Armstrong gör upp om etappsegern på tisdag, det vore nåt! Missade inledningen av loppet idag men var han omkull redan innan första kilometern? Omkull? Igen?!

Han är ju borta från sammandraget så han tar väl inte ut sig i onödan. Han kör väl för att få Leipheimer upp på podiet (så duell mellan Contador och Armstrong lär det inte bli) och sen leder ju Radioshack lagtävlingen (21 sek före tvåan och 16 min före tredje laget), något att köra för. Och ja, det var innan kilometer noll som han var omkull.
Citera
2010-07-17, 23:04
Medlem
abborrmasters avatar
Han trillar ju oftare än Fränk Schleck nu för tiden
Citera
2010-07-18, 01:46
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Han trillar ju oftare än Fränk Schleck nu för tiden

Allt jävla trillande på det kanylkillen är som killen som stukade foten när det var dags för höjhopp. Trillandet är rubriken som urskuldar de gråa tinningarna och årets svaga rena kropp....
Citera
2010-07-18, 17:15
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Mycket bra kört av Lövkvist idag. Jag följde en australiensisk stream så jag blev så klart orolig när Wiggins tappade och jag inte kunde hitta Lövkvist, men det blev en 19:e plats 2.30 efter Riblon. Totalt ligger han på 16:e plats.
Citera
2010-07-18, 19:57
Medlem
Sky verkar äntligen insett att Wiggins inte är med i matchen i år. Kul att Lövkvist hänger i, hoppas han håller ihop resten av touren. Synd för oss svenkar och för Saxo Bank att Riis inte tog ut Gustav Larsson, Han hade nog kunnat hänga i väl så bra som danskarna i bergen, åtminstone på någon etapp.

Förresten, vad sysslade Contador med för dumheter idag? Var även lite konstigt agerat i förrgår när han började tjafsa med Rodriguez istället för att bara köra på.
Citera
2010-07-18, 20:36
Medlem
Lövkvist kännst riktigt bra i år!

Man blir bara glad av att se honom!
Riktigt enkelt följer han, ja kör ifrån killar med mycket mer cred!
Citera
2010-07-18, 20:41
Medlem
Markmags avatar
Thomas kör fantastiskt bra. Tur att han nu ser ut att få köra själv, så han slipper leta upp den trötte Wiggins hela tiden. Wiggins är helt slut. Thomas gör det riktigt bra. 16e plats i totalen är strålande.
Citera
2010-07-18, 21:05
Medlem
NS_14s avatar
Att Lövkvist är stark är inget som förvånar, det har han bevisat tidigare på Girot. Vill avvakta och se hur han hanterar de sista etapperna då det har varit hans akilleshäl men ännu så länge sköter han sig bra. Problemet är ju dock som jag tidigare sagt att han befinner sig i en period i sin karriär där han skall vara mer än "bara" vattenbärare åt en överskattad, brittisk åkare.

Citat:
Ursprungligen postat av MJ
Förresten, vad sysslade Contador med för dumheter idag? Var även lite konstigt agerat i förrgår när han började tjafsa med Rodriguez istället för att bara köra på.

Ja, han verkar lite nervös och stressad. Har varit inne på det att han inte är i fjolårets, jämna form. Det märker man på den avvaktande körning han har (alternativt väntar på tempot). Inte desto mindre börjar det bli hög tid för AS att börja köra nu för han kan inte sitta och hålla Contadors hjul fram till och med tempoloppet. Formstark eller inte blir han av med den där och då. Sista veckan blir som alltid grymt intressant.

Att Armstrong visar att han inte är intresserad av lagtävlingen bevisar han när han cyklar in eoner efter de andra omgivna av två hjälpryttare.

Citat:
I morgon blir det riktigt intressant med två rejäla stigningar. För att inte tala om tisdagsetappen. På tisdag blir det nog en del som kliver av för gott.

Rejäla och rejäla. Vi har den sällan utslagsgivande Aspet (kategori 2) 60 kilometer från den dock så intressanta Port de Balés innan nedförsåk i mål, det kommer bli attacker på Balés absolut. På tisdag har jag inga jätteförväntningar. Alla större stigningar kommer i början av etappen innan Aubisque 40/50 kilometer innan mål. Det är som uppgjort för några lyckade långbrytningar, dessutom är det vilodag på Onsdag om jag inte missminner mig.

På Torsdag däremot...
Senast redigerad av NS_14 2010-07-18 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in