2005-12-15, 21:26
Moderator
Gromguttens avatar
Gutten forsätter att kasta skit på Armstrong, denna gång genom Dagbladet:

Armstrong må møte i retten

Den amerikanske sykkelstjernen Lance Armstrong må møte i retten, anklaget for å ha ærekrenket italienske Filippo Simeoni.

Armstrongs italienske advokat Enrico Nan opplyste i dag at den sjudobbelte Tour de France-vinneren ble tiltalt onsdag og skal møte i retten 7. mars.

http://www.dagbladet.no/sport/2005/12/15/452359.html

Övergrepp i rättsak...
Citera
2006-02-05, 02:43
Medlem
Splinters avatar
Finns det ingen som följer vintersäsongen?

Tour de Langkawi har startat och kört två etapper. Ställning:
1: Maximiliano Richeze (Ceramica Panaria-Navigare)
2: Steffen Radochla (Wiesenhof Akud)
3: Erki Pütsep (Ag2r Prevoyance)

Förövrigt rekas Langkawi till turister som tröttnat på Thailands stränder. Cykel och sportdykning står på schemat!

Och Boonen verkar regera i Qatar, med Zabel på en andraplats (som vanligt?). Men det var kul att se att De Jongh och Jalabert presterade bra (7:a resp. 8:a). Dekker hittar vi på en 19:e-plats, men jag vet inte vilken roll han har haft i tävlingen, någon som kan?
Ljunken hittar vi som 54:a (18' 40")
Citera
2006-02-05, 09:25
Medlem
danbanans avatar
Ja Boonen verkar stark redan nu....ingen Världsmästartröje-förbannelse där inte.....
Petacchi vann GP degli Etruschi igår också så alla verkar vara igång.
Citera
2006-02-12, 18:32
Medlem
Splinters avatar
Vårschema, klassikerna

Det börjar dra ihop sig för vårklassiker, även om vintern ligger kvar här uppe i norr. Personligen så tycker jag nästan bättre om vårtävlingarna än de stora tourerna, som ibland känns som för mycket transportsträcka.

För de närmast sörjande som följer tråden kommer lite cykelservice. Schemat samt några TV-cappar från förra årets tävlingar finner ni nedan.

5/3 - 12/3 Paris - Nice
8/3 - 14/3 Tirreno - Adriatico
18/3 Milano - Sanremo (Bild)
2/4 Ronde van Vlaanderen (Bild)
5/4 Gent - Wevelgem (Bild)
9/4 Paris - Roubaix (Bild)
16/4 Amstel Gold Race (Bild)
19/4 La Flèche Wallonne (Bild)
23/4 Liège - Bastogne - Liège (Bild)
25/4 - 30/4 Tour de Romandie
6/5 Nu börjar Giro d'Italia!

På med Eurosport, fram med träningscykeln och lägg er på rulle framför teven!
Citera
2006-02-12, 20:21
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splinter
Det börjar dra ihop sig för vårklassiker, även om vintern ligger kvar här uppe i norr. Personligen så tycker jag nästan bättre om vårtävlingarna än de stora tourerna, som ibland känns som för mycket transportsträcka.

Jag håller med till viss del, dem stora vårklassikerna är ju lopp som har körts på samma vägar i hur många år som helst, medan man i tourerna kör lite olika upplägg varje år.
Finns inte mycket som slår veckorna med Flandern Runt, Paris-Roubaix på Eurosport
Citera
2006-02-24, 20:25
Medlem
Lill-Einars avatar
Nu är våren här...
Het Volk imorgon, jag gissar på Tom Boonen, han ger 4 ggr pengarna på Unibet.
Lite kul att CSC ställer upp med ett lag där 7 av 8 är skandinaver.
Citera
2006-02-24, 21:48
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Nu är våren här...
Het Volk imorgon, jag gissar på Tom Boonen, han ger 4 ggr pengarna på Unibet.
Lite kul att CSC ställer upp med ett lag där 7 av 8 är skandinaver.

Ja, Boonen är ju ingen vild gissning precis, han har öppnat urstarkt i år....precis som Pettacchi, men han är inte med i morgon.
Får se om dem behöver ändra något på bansträckningen pga snö och is, för 2 år sedan ställde dem väl t o m in för snön som kom.
Jag tror också på Boonen. Viktiga tävlingar för hans del som en förberedelse för Flandern runt etc..Het Volk kan väl kallas mini-Flandern, dem allra flesta Flandern Runt-backarna finns ju med, Kvaaremont, Muur osv....klassisk cykelmark
Citera
2006-02-25, 17:57
Medlem
Lill-Einars avatar
Philippe Gilbert vann Het Volk efter en att brutit sig loss från en tätgrupp med 8 km kvar. Imponerande. Då lyfter man på hatten och tar ett torskat bet med välmod.

Löfkvist slutade 9:a i Vuelta a la Comunidad Valenciana.
Citera
2006-02-25, 23:11
Medlem
danbanans avatar
Ja, han hade man ju glömt, Gilbert...värdig vinnare, han kan kanske ta en del vårklassiker i år....var ju bra med framme i höstas, och han lär ju inte ha blivit svagare i år....
Vi får ta nya tag med Kuurne-Bryssel-Kuurne.
Citera
2006-03-03, 20:36
Medlem
Splinters avatar
Vad sägs om CSC på Milano-Turin imorgon? Sätter en tia...

Ljungqvist säger att han känner sig pigg efter vurpan i söndags, men kör han imorgon, eller laddar han för Tirreno-Adriatico? CSC är nog sugna på några segrar nu på våren...
Citera
2006-03-04, 15:32
Medlem
hur kommer det gå för våra svenskar i år ? kommer vi få några etapp segrar på några av dom stora loppen ? någon som sett bra ut under vinter/åren nu ? tyvärr inte följt med alls :/ men det skall det bli ändring på
Citera
2006-03-04, 15:49
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garmen
hur kommer det gå för våra svenskar i år ? kommer vi få några etapp segrar på några av dom stora loppen ? någon som sett bra ut under vinter/åren nu ? tyvärr inte följt med alls :/ men det skall det bli ändring på

Lövkvist har verkat stark nu i säsongsupptakten. Visade fin form på Tour de Mediteraneen eller vilket etapplopp det nu var.
Annars är det väl Bäckis som ligger bra till på vårklassikerna och etappsegeri Touren.
Ljunken vet jag inte riktigt, men han kanske kan få en nytändning i o med lagbytet, om man nu behöver det efter att varit 4:a på VM.
Det är väl främst dem 3 herrarna man får lita till i dem stora loppen.
Gustav Larsson, Renäng, Adamsson och dem andra kanske kan sprätta till i lite mindre lopp om de får utrymme.

Ska förresten själv ner till Nice om 3 veckor och köra en veckas träningsläger. Tänkte knäcka Armstrongs rekord uppför Col de la Madone
Extra intressant att följa Paris-Nice på Eurosport eftersom man själv ska ner bara några veckor efter....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in