2009-03-15, 00:03
Medlem
Eroica video

http://www.dewielersite.net/db2/wielersite/ritfiche.php?ritid=133468

Spola fram till 13:30 om ni vill se när Lövkvist sätter in stöten i sista backen.
Citera
2009-03-15, 10:53
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetsgordon
Alberto gick i väggen. Hunger-flat

Ja, det var ingen dålig svacka han hamnade i
Citera
2009-03-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casar
Ja, det var ingen dålig svacka han hamnade i

Det är bara på längre cykelpass man kan bli så förbannat tvärhungrig och tom på energi. Systemet med att dela ut "slungor" till cyklisterna är ju som gjort för att bomma energiintag. Totalt livsfarligt.
Citera
2009-03-15, 20:05
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Det är bara på längre cykelpass man kan bli så förbannat tvärhungrig och tom på energi. Systemet med att dela ut "slungor" till cyklisterna är ju som gjort för att bomma energiintag. Totalt livsfarligt.

Förklara, vad menar du?

Man såg ju som en parantes att de var iviriga med att ge honom bars idag...
Citera
2009-03-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Förklara, vad menar du?

Man såg ju som en parantes att de var iviriga med att ge honom bars idag...

Jag menar...
- s k hunger-attack som följs av att man helt tappar kraften. Det har hänt mig två gånger att jag inte haft med tillräckligt att äta på cykelpass. I de fallen tog jag mig knappt hem trots drag och putthjälp i uppförsbackar haha. Den jävulska hungern inträffar inte lika ofta på t ex långlopp i skidor.

- Feeding zoones eller vad de kallas. Varför envisas de att medvetet skapa detta kaos? Att massörer och andra står längs vägen och langar påsar med mat till racercyklister. De kunde åtminstone sprida ut sig eller langa från bilen. Finns det inte tillräckligt med plats i team-bilarna?
Citera
2009-03-16, 20:11
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Jag menar...
- s k hunger-attack som följs av att man helt tappar kraften. Det har hänt mig två gånger att jag inte haft med tillräckligt att äta på cykelpass. I de fallen tog jag mig knappt hem trots drag och putthjälp i uppförsbackar haha. Den jävulska hungern inträffar inte lika ofta på t ex långlopp i skidor.

- Feeding zoones eller vad de kallas. Varför envisas de att medvetet skapa detta kaos? Att massörer och andra står längs vägen och langar påsar med mat till racercyklister. De kunde åtminstone sprida ut sig eller langa från bilen. Finns det inte tillräckligt med plats i team-bilarna?

Jo nu när du säger det så håller jag med... Det måste ju vara en lätt match att en hjälpåkare tar ett gäng slungor o delar ut... Har för mig att jag såg slungor delas ut från bilen på tdf 07
Citera
2009-03-16, 20:28
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Jo nu när du säger det så håller jag med... Det måste ju vara en lätt match att en hjälpåkare tar ett gäng slungor o delar ut... Har för mig att jag såg slungor delas ut från bilen på tdf 07

Nu har jag inte full koll på detta, men Vacchi pladdrar ju alltid om fasta langningssträckor. Innebär det att man inte får langa ngn annanstans eller vad har dessa för betydelse annars?

Edit: stavfel.
Citera
2009-03-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nu har jag inte full koll på detta, men Vacchi pladdrar ju alltid om fasta langningssträckor. Innebär det att man inte får langa ngn annanstans eller vad har dessa för betydelse annars?

Det är lite olika tror jag, ofta får man nog langa från bilarna ute på banan om det går. Risken är väl att de inte har allt för mycket mat i bilarna.
Citera
2009-03-17, 07:17
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr

Ofta e det väl bara i början av en nerförsbacke, direkt efter nåt KOMkör lixom - helt enkelt ett ställe där ingen kommer att attackera. Vet inte heller hur det är men antar att alla kör på samma "Feeding Zone" som de snackar om på engelska just därför
Citera
2009-03-17, 08:09
Moderator
Gromguttens avatar
Om man ser till det just avhållna Paris Nice så hade man på den etapp (#7) som Contador gick tom på matleverans strax søder om Lorgues, på rakan efter rondellen ned mot Taradeau. Där har man 2 kilometer slakbacke nedfør innan den riktiga nedførsbacken tar vid. Alla etapper har denna typ av løsning, dessutom brukar føljebilarna ha med sig lite kompletteringar. Sista milen är det normalt sett ingen langning.

I Contadors fall verkar det som att han inte fick kontakt med sin føljebil och fick därfør vare sig dricka eller gel, inte heller hade han ju några lagkamrater omkring sig som kunde hjälpa till. Vet inte om ni han se det med direkt när han gick i mål stod han tre meter efter mållinjen och mumsade gel, lite sent då, men bättre än inte alls.
Citera
2009-03-21, 13:06
Medlem
f.mosers avatar
vad tror ni om milan-san remo?
Citera
2009-03-21, 13:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f.moser
vad tror ni om milan-san remo?

Columbia-Highroad kommer arbeta stenhårt på slutet för att hålla inne attackerna . Klarar de det vinner Cavendish, men om inte är det hugget som stucket. Det finns flera duktiga italienare på startlistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in