2009-09-24, 16:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karpfan
Du brukar vara en bra tippare. Vad tror du om Lövkvists chanser i linjeloppet?

Har han laddat upp bra och får hjälp så kan det nog bli ganska så bra ändå. Är det en bana som passar honom?

Bra tippare? Tack för det omdömet.

Gör Lövkvist något liknande som förra året tycker jag att det godkänt. Lövkvists form är lite i dunkel. Det är svårt att säga var han står. Svenskarna får hoppas mycket på att andra lag tar initiativ.
Citera
2009-09-24, 17:10
Medlem
NS_14s avatar
Herrejävlar vad tempoloppen har blivit sämre på bara några år. Medioker tid och ytterst medioker snittfart. Klart som tusan att en medioker tempocyklist som Cancellara kan skina i en sådan här omgivning.

Kan man tänka sig att det är samma disciplin som för inte så länge sedan hade Indurain, Boardman, Obree, Zülle, Olano, Ullrich, Rominger? Fan tro´t.

Inte desto mindre faller någon skugga över Gustav Larsson att vara duktig i en tidsålder där tempoloppet aldrig varit sämre. Det är en historiskt usel generation tempoåkare vi ser nu.
Senast redigerad av NS_14 2009-09-24 kl. 17:13.
Citera
2009-09-24, 17:12
Medlem
cyberkalles avatar
Grattis till Gustav. Jag trodde ärligt talat inte på en silvermedalj men kul att få fel när det är på detta viset. Tony Martin fanns då inte med på min toppfem lista.
Citera
2009-09-24, 17:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Herrejävlar vad tempoloppen har blivit sämre på bara några år. Medioker tid och ytterst medioker snittfart. Klart som tusan att en medioker tempocyklist som Cancellara kan skina i en sådan här omgivning.

Kan man tänka sig att det är samma disciplin som för inte så länge sedan hade Indurain, Boardman, Obree, Zülle, Olano, Ullrich, Rominger? Fan tro´t.

Vågar man komma med en antydan av vad det kan bero på?
Citera
2009-09-24, 17:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14

Inte desto mindre faller någon skugga över Gustav Larsson att vara duktig i en tidsålder där tempoloppet aldrig varit sämre. Det är en historiskt usel generation tempoåkare vi ser nu.

Missade loppet på tv men vad var snittfarten idag?
Citera
2009-09-24, 17:23
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Missade loppet på tv men vad var snittfarten idag?

var det 51,7 tro? minns inte exakt
Citera
2009-09-24, 17:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
var det 51,7 tro? minns inte exakt
Men nog måste väl det vara ett anständigt bra snitt eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera
2009-09-24, 19:42
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Men nog måste väl det vara ett anständigt bra snitt eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jag funderar oxå... vad hade de för tider på de gammla gossarnas tider omd et här nu va så dåligt? Vafan NS, glädj dej Sverige nu förfan.
Citera
2009-09-24, 20:09
Medlem
scottbikess avatar
Kanon Gustav!

Då är det Emmas tur på lördag!
Citera
2009-09-24, 20:10
Medlem
Jimmy Hjorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vågar man komma med en antydan av vad det kan bero på?

Har funderat MYCKET på det här. Kan det vara så att dagens cyklister tränar för lite?
Citera
2009-09-24, 21:27
Medlem
dom har väll slutat med piller
Citera
2009-09-24, 22:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Med tanke på banprofil och sträckning var det till och med riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in