Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Fast jag förväntar för mig mer av vissa. En sådan som Kim Magnusson. Han är åtta minuter efter på en etapp som inte är så jävla tuff. Vädret är ingen ursäkt. Lucas Eriksson gör det bra för sin ålder och Wetterhall är godkänd. De övriga är ju usla. Hur fan kan de norska continental-cyklisterna vara så jävla bra hela tiden. De utvecklas och blir bättre. Kristian Skjerping och Sven-Erik Byström var ungefär på samma nivå som Kim Magnusson för ett par år sedan. Nu mil före. Sebastian Balck och Niklas Gustavsson, vilka jävla alibicyklister.
Jag har slutat förvänta mig att dessa cyklister göra något som utmärker. De flesta svenskarna får ju knappt chansen att tävla utomlands. Där kan jag hålla med om att en sådan som Kim Magnusson som faktiskt varit i ett Vini Fantini borde blivit bättre.
Vi har några få som vi kan hoppas på i framtiden och det är väl Ericsson, F. Ludvigsson, Höög, Bengtsson, Marcus och Alex Fåglum. Resten av de "yngre" gänget är för långt efter i utvecklingen och lär lägga av inom några år om inte något exceptionellt händer med deras karriärer.
Jag fortfarande lite bitter över att Wetterhall hamnade utanför Nettapp och inte kunde hitta något bra alternativ. Han tappade mycket i utvecklingen av att skoja omkring i det patetiska Uppsalalaget.