2012-09-29, 17:18
Medlem
UngeHerrMasks avatar
Hejsan!

Jag har ett problem med min handkontroll till min pc. Handkontrollen är köpt på spelbutiken Game för ett antal år sedan..
Saken är den att jag kan använda handkontrollen till Gta2 som jag har installerat men jag lyckas inte få den att fungera till Skyrim.
Jag fick inte med några drivrutiner etc till kontrollen. När jag startar Skyrim så ger handkontrollen inga signaler dvs jag kan inte gå upp eller ner i menyerna etc. Hur ska jag göra för att få den att fungera?? Några tips?
Citera
2012-09-30, 00:35
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrMask
Hejsan!

Jag har ett problem med min handkontroll till min pc. Handkontrollen är köpt på spelbutiken Game för ett antal år sedan..
Saken är den att jag kan använda handkontrollen till Gta2 som jag har installerat men jag lyckas inte få den att fungera till Skyrim.
Jag fick inte med några drivrutiner etc till kontrollen. När jag startar Skyrim så ger handkontrollen inga signaler dvs jag kan inte gå upp eller ner i menyerna etc. Hur ska jag göra för att få den att fungera?? Några tips?

Fungerar kontrollen överhuvudtaget i skyrim?
Det vill säga, kan du starta spelet med tangentbordet och sen använda kontrollen?

Jag har ingen erfarenhet av kontroller till skyrim men om du inte hittar något så kan jag i största allmänhet ge dig ett tips på program som omvandlar rörelser från kontroller till kommandon som kan utföras av mus eller tangentbord.

Det blir lite pill och det blir aldrig lika bra som med ett spel som är gjort för att spelas med kontroll, men det fungerar till alla spel.

Xpadder - heter programmet

Lycka Till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in