2012-09-29, 12:44
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Jag har slagit på det för att prova lite. Men vad finns det egentligen för för- och nackdelar?
Finns det någon statistik på hur många som använder "surfa osynligt"?
Citera
2012-09-29, 12:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag har slagit på det för att prova lite. Men vad finns det egentligen för för- och nackdelar?
Finns det någon statistik på hur många som använder "surfa osynligt"?

När jag var moderator så använde jag det ibland, orsaken var att man ibland bara ville läsa lite trådar osv, dock om en användare såg att du var online och pm:ade dig, så förväntade denna sig ett svar inom 5minuter annars ignorerade man användaren i dess ögon.

Många användare inser inte att moderatorerna gör detta ideellt, utan avlöning osv, och tror därför att om du är online så ska du vara tillgänglig.

Sen ska man se det ur en paranoid synvinkel, så kan inte kartlägga dina FB tider eftersom det inte står när du var senast inloggad osv
Citera
2012-09-29, 14:05
Medlem
25Decembers avatar
Man ser väl inte vad en användare tittar på heller på dens profil om man har det på?
Citera
2012-09-29, 14:13
Medlem
epost72s avatar
Ser bara fördelar.

Ingen har med att göra vad jag gör på FB utom när jag gör ett inlägg och då syns det ju vilket som.
Citera
2012-09-29, 16:59
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag använder det för jag tycker inte att andra användare (eller moderatorer för den delen...dock påverkar inte inställningen dem) ska kunna se vad jag läser i för trådar.

Hade jag fått välja hade jag dock synts som online men utan att folk kunde se vilja trådar jag kollade in.
Citera
2012-09-29, 17:08
Medlem
vivalarevolucions avatar
Tycker att grönt är snyggare än rött, därför är jag inloggad hela tiden på min avatar!

Citera
Igår, 08:43
Medlem
oligarkss avatar
Fördel vore om alla Moderatorer var synliga, lättare se när de senast var inloggade.

Flashback Forum har 90 moderatorer.
https://www.flashback.org/moderatorer
Flashback: Inställningen "surfa osynlig" låter dig surfa på forumet
utan att synas i listan 'Aktiva användare för närvarande'
Citera
Igår, 11:46
Medlem
The Crashs avatar
Gillar inte att visa mina sömnvanor.
Citera
Igår, 13:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Fördel vore om alla Moderatorer var synliga, lättare se när de senast var inloggade.

Flashback Forum har 90 moderatorer.
https://www.flashback.org/moderatorer
Flashback: Inställningen "surfa osynlig" låter dig surfa på forumet
utan att synas i listan 'Aktiva användare för närvarande'

Det är säkert en fördel för användarna. För moderatorerna not so much. Ibland vill man modda i lugn och ro eller faktiskt läsa som användare i lugn och ro. Det är dessutom förbaskat obehagligt när någon får för sig att kartlägga och analysera. Låt oss få vara osynliga.
Citera
Igår, 13:33
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är säkert en fördel för användarna. För moderatorerna not so much. Ibland vill man modda i lugn och ro eller faktiskt läsa som användare i lugn och ro. Det är dessutom förbaskat obehagligt när någon får för sig att kartlägga och analysera. Låt oss få vara osynliga.
Det är ju tur att man får ha vissa saker privat.
Citera
Igår, 14:54
Medlem
oligarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är säkert en fördel för användarna. För moderatorerna not so much.
Ibland vill man modda i lugn och ro eller faktiskt läsa som användare i lugn och ro.

Det är dessutom förbaskat obehagligt när någon får för sig att kartlägga och analysera.
Låt oss få vara osynliga.

Helt okej, en tanke bara, isåfall borde det vara lika för alla Moderatorer att vara "osynliga".

Tycker det är obehagligt oxå att någon kikar över axeln här på forumet, men får gilla läget.
Citera
Igår, 15:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Helt okej, en tanke bara, isåfall borde det vara lika för alla Moderatorer att vara "osynliga".

Tycker det är obehagligt oxå att någon kikar över axeln här på forumet, men får gilla läget.

Tanken är ju god och jag förstår vad du menar. Jag surfade också synligt i början av min "karriär" som moderator just på grund av det du tänkte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in