Citat:
Ursprungligen postat av chillkatt
Hej!
Jag har varit darrhänt i händerna under hela tonårstiden, men det har blivit värre och värre med tiden.
Vänner påpekar det likväl som släktingar. Kan gå så långt att jag spiller när jag håller i vattenglas, jobbigt att skriva med penna, osv. Är 18 så det är ju knappast åldersrelaterat.
Vrider mig för att gå till skolsköterskan då jag inte vill skämma ut mig om jag bara är nojjig.
Är det så att jag bör kolla upp mig, kan det vara någon sjukdom, eller är jag bara nojjig?
Tacksam för svar,
MvH Chillkatt.
Ja du! Det är en svår fråga att försöka gissa via internet.. Dock kan jag säga att alla neurologiska sjukdomar har sitt ursprung i nerverna. Ulla-Carin Lindkvist, Stephen Hawkin och gitarristen Jason Becker alla blev diagnosterades med ALS. Med det sagt så är det ganska oklart hur gammal man blir med denna sjukdom.
I USA benämns det som Lou Gehrigs diceace.
Trots det .. och det betyder ju inte att du drabbats av nåt faktiskt (jag är ju faktiskt en ganska korkad internetperson
Jag vet inte om det är värt att nämna, dokumentären om Ulla-Carin Lindkvists kamp mot ALS sändes för första gången på julafton - Samma dag hon valde att lämna jordelivet.
Samma dag, det var julafton. Ni vet att det det kan vara jobbigt att vara så trevlig mot alla..
Jag tog mig en promendad. Det var lite under nollgradigt och stora snökristaller dalade ner.
Swish -> Från vänstra sidan till höger. Ett rådjur! Jag uppfattade det som nåt slags djur...
Men i denna ljuva julafton. Vad såg jag? En liten modig tog sig över vägen och stannade på andra sidan. Jag gick fram och funderade på varför hon inte drog. Men så vände jag huvudet och såg att resten av familjen stod därborta och var redo att ansluta. Jag backade tillbaka och så fick familjen komma tillsammans. Mamma, Pappa och 4 kids sammanstrålade.
Det låter lite fånigt möjligen, men så var det. Det bjuder jag på! Att lämna min egen familj för att gå ut och oväntat se en familj av rådjur.. På nåt sätt förändrade det min livssyn för jag visste inte ens att dom fanns här i min närhet!