2012-09-28, 16:49
Medlem
Machinerators avatar
En sak som har slagit mig flera ggr är de svenska kvinnornas otroliga anpassningsförmåga till invandring vilket i sin tur talar om en högre intelligens. Intelligens är till stor del en individs anpassningsförmåga till omgivningens förändringar.

Har inte rasisterna här tänkt på detta fenomen? Vad händer? Eller kan det vara så att kvinnorna är inte är lika utsatta för den drogande effekten av testosteron och dess tribala machoskit som föder rädslan inför andra alfahanar? Eller har de kanske på en djupare nivå redan märkt att dessa invandrare kan försörja/försvara dem bättre än dessa internetriddare som vägrar att se dagsljudet och som vägrar att ta itu med sina problem pga en pumpande bekvämhet ?

Svenska kvinnor har iof alltid varit mer autentiska, spontana, starkare och smartare än svenska män.

Det vore dock ändå intressant att höra åsikter i frågan.
Citera
2012-09-28, 17:09
Medlem
deaners avatar
Fysisk styrka är ingen väsentlig faktor i dagens samhälle - allt handlar om pengar tyvärr. I det perspektivet är blattar efter med tanke på att arbetsmarknaden främst främjar etniska medborgare då risken för kulturella krockar minskar. Arbetsgivare vet att invandrare skapat en del problem p.g.a. kultur/religion, i vissa fall är det en hörsägen och i vissa fall är det befogat. Vidare vet ju alla att hög inkomst ger högre social status, vilket är en bifaktor.

Sen att kvinnor finner invandrare intressanta även fast de är socioekonomiskt fattigare har att göra med att dagens kvinnor tänder på "det förbjudna" d.v.s. interkulturella relationer. Sen inser de vilken kvinnosyn MENA-män verkligen har, och de blir behandlade som lägre stående varelser tänker de inte på i första taget.

Vem ska invandrare skydda sina kvinnor från? Andra invandrare? När jag varit ute på klubb med min flickvän har det alltid varit invandrare som försöker ragga upp min tjej fast de vet/ser att jag är hennes stadiga sällskap. Både en och två gånger har jag behövt smälla dessa apor på käften för att de ska ge sig. Vidare har hon berättat att hon förföljts från bussen/tåget på väg hem av mörka män som brtyer på svenska och numera hämtar jag henne personligen alltid när hon ska gå hem. Trevligt samhällsklimat vi skapat.

Jag får en känsla att du är en militant ultrafeminist med tanke på dina grova generaliseringar i slutet av trådstarten. Har jag fel?
Citera
2012-09-28, 17:20
Medlem
RutSvenssons avatar
Ja på de flesta stora protester så närvarar många kvinnor som inte riktigt vet vad de pratar om. Jag tycker snarare det är ett tecken på låg intelligens att inte förstå problemen. Om man blundar för problemen så är man ju patetisk.
Citera
2012-09-28, 17:52
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Fysisk styrka är ingen väsentlig faktor i dagens samhälle - allt handlar om pengar tyvärr. I det perspektivet är blattar efter med tanke på att arbetsmarknaden främst främjar etniska medborgare då risken för kulturella krockar minskar. Arbetsgivare vet att invandrare skapat en del problem p.g.a. kultur/religion, i vissa fall är det en hörsägen och i vissa fall är det befogat. Vidare vet ju alla att hög inkomst ger högre social status, vilket är en bifaktor.

Sen att kvinnor finner invandrare intressanta även fast de är socioekonomiskt fattigare har att göra med att dagens kvinnor tänder på "det förbjudna" d.v.s. interkulturella relationer. Sen inser de vilken kvinnosyn MENA-män verkligen har, och de blir behandlade som lägre stående varelser tänker de inte på i första taget.

Vem ska invandrare skydda sina kvinnor från? Andra invandrare? När jag varit ute på klubb med min flickvän har det alltid varit invandrare som försöker ragga upp min tjej fast de vet/ser att jag är hennes stadiga sällskap. Både en och två gånger har jag behövt smälla dessa apor på käften för att de ska ge sig. Vidare har hon berättat att hon förföljts från bussen/tåget på väg hem av mörka män som brtyer på svenska och numera hämtar jag henne personligen alltid när hon ska gå hem. Trevligt samhällsklimat vi skapat.

Jag får en känsla att du är en militant ultrafeminist med tanke på dina grova generaliseringar i slutet av trådstarten. Har jag fel?

Intressant åsikt! Du har tyvärr fel då jag verkligen ogillar feminism.
Senast redigerad av Machinerator 2012-09-28 kl. 18:17.
Citera
2012-09-28, 18:24
Medlem
Enligt TS logik så är de mest intelligenta svenska männen de 55-åriga gubbar som ensamma drar till Pattaya väldigt ofta...
Citera
2012-09-28, 18:34
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Att vita kvinnor skulle vara vinnare med dagens massinvandring från MENA anser jag är en rent förhastad slutsats och jag har svårt att se att de kommer vara vinnare i längden.
Citera
2012-09-28, 18:37
Medlem
Mandi74s avatar
Svenska kvinnor är väl att överdriva, svenska bittra feminister är nog mer rätt. Att inte ifrågasätta eller bara acceptera allt känns inte direkt smart enligt mig, tycker tvärtom att många svenskar har en väldigt naiv syn när det gäller invandringen.
Citera
2012-09-28, 18:38
Medlem
Du måste hålla dig till fakta och se verkligheten som den är om du vill föra en seriös diskussion.
Vuxna, mogna svenska kvinnor väljer INTE invandrare som brölar och kaxar med andra. De svenska damer som går i denna fälla är sk. white trash och lider av daddy-issues.

Tolka mig rätt nu. Det finns invandrare som landar riktiga fina svenska damer men dessa är helt assimilerade/förmodligen adopterade och för sig exakt som en svensk.

Det är bara en myt att blattar skulle sno våra tjejer. Iaf de som är något att ha
Senast redigerad av Renovatio 2012-09-28 kl. 18:43.
Citera
2012-09-28, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Att vita kvinnor skulle vara vinnare med dagens massinvandring från MENA anser jag är en rent förhastad slutsats och jag har svårt att se att de kommer vara vinnare i längden.
Vita kvinnor kommer snarare få så som de förtjänar, så som man bäddar turken får man ligga med han.
Citera
2012-09-28, 19:28
Medlem
3Fatapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
En sak som har slagit mig flera ggr är de svenska kvinnornas otroliga anpassningsförmåga till invandring vilket i sin tur talar om en högre intelligens. Intelligens är till stor del en individs anpassningsförmåga till omgivningens förändringar.

Har inte rasisterna här tänkt på detta fenomen? Vad händer? Eller kan det vara så att kvinnorna är inte är lika utsatta för den drogande effekten av testosteron och dess tribala machoskit som föder rädslan inför andra alfahanar? Eller har de kanske på en djupare nivå redan märkt att dessa invandrare kan försörja/försvara dem bättre än dessa internetriddare som vägrar att se dagsljudet och som vägrar att ta itu med sina problem pga en pumpande bekvämhet ?

Svenska kvinnor har iof alltid varit mer autentiska, spontana, starkare och smartare än svenska män.

Det vore dock ändå intressant att höra åsikter i frågan.

Du har nog missuppfattat det där med vad anpassningsförmåga innebär. Dessa kvinnor du talar om anpassar sig inte, de viker sig. De är snarare dumhet som får dem att inleda ett förhållande med en blatte. De mer intelligenta anpassar sig genom att stanna inomhus eller flytta ifrån invandrartäta områden.

Visserligen är jag inte en svensk kvinna, utan en finsk, men jag skulle inte uppleva min tillvaro tryggare med en hetsig oberäknelig blatte än med min svenska mesiga man som tack och lov besitter såpass hög intelligens att han väljer att inte riskera sitt eget och sin familjs liv genom att konfrontera invandrarna när de härjar.
Citera
2012-09-28, 23:16
Medlem
snapphonas avatar
Som sagt TS, eftersom de svenska kvinnor som väljer sk blattar till partners, är betydligt färre än de svenska kvinnor som väljer svenskar eller västerlänningar, så känner de nog inte så stort behov av att "beskyddas" av de sk "kaxiga invandrarna"

Generellt verkar invandrarmän vara betydligt mer intresserade av svenskor än vad svenskorna är av dem. Undantag finns dock alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in