2012-09-28, 13:41
Medlem
JagHarAldrigFel.s avatar
Jag blir så jävla förbannad när jag ser att Jimmie Åkesson är inbjuden i nån form av debattprogram och sedan när han väl får öppna munnen då blir han avbruten direkt av programledaren som bollar över ordet till någon annan och det slutar alltid med att Jimmie inte fått sagt något.

Samtidigt får alltid alla andra inbjudna politiker eller debattörer talartid så det liknar ett helt jävla seminarium!

Det är så jävla uppenbart att all media och alla andra politiker försöker göra allt i sin makt för att Sverigedemokraterna inte ska få komma till tals. Hur demokratiskt är det?

Sverige har blivit en bananrepublik där fulspel och diktatur mer känns vanligare och vanligare!

Men för min egen del spelar det ingen roll att Jimmie Åkesson aldrig får komma till tals, eftersom det största hotet för de andra partierna inte är vad Jimmie Åkesson ska säga, utan det är dumheterna som kommer från de andra partiernas utvalda politikers munnar!
Citera
2012-09-28, 13:50
Medlem
FlamingBacons avatar
Det är väl en medveten taktik som ofta sker när en av parterna har "fel" åsikter i något fall. Vill minnas att den hedervärda Jan Mild har en hel del gamla videos när han räknar upp hur ofta personer med olika åsikter får tala i olika debatt program och dylikt.

Min åsikt är dock att majoriteten om inte samtliga av Sveriges debatter, förutom möjligen de i riksdagen (tveksam även där) egentligen bara är billiga pr-jippon. Debatt i sig är omöjlig, men man får chansen att kasta ut några slogans och förolämpa motståndaren lite.
Citera
2012-09-28, 14:08
Medlem
mungs avatar
Om du inte har mätt tiden så kan det egentligen bara vara så att det är så du upplever det. Det vore intressant att få bekräftat att just Jimmie Åkesson får mindre tid än alla andra innan man börjar hitta på skäl för att det skulle kunna vara så.
Citera
2012-09-28, 14:31
Medlem
JagHarAldrigFel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Om du inte har mätt tiden så kan det egentligen bara vara så att det är så du upplever det. Det vore intressant att få bekräftat att just Jimmie Åkesson får mindre tid än alla andra innan man börjar hitta på skäl för att det skulle kunna vara så.

Det kan man om man orkar, dock skrev jag ju att det var en markant skillnad och då behövs det ingen mätning eftersom då är det stor skillnad på talartid och inte liten skillnad och där med kan man utesluta att det skulle röra sig om att det upplevs så.

Lika uppenbart som att du inte kan avgöra vilken sträcka som är längst av 101cm och 100cm med blotta ögat om du står 10 meter ifrån, då behöver du mäta först, men om det var två sträckor på 1meter och 10 meter då behöver du inte mäta vilken som är längst om du står några meter ifrån, rätt uppenbart!
Citera
2012-09-28, 15:17
Medlem
Robin Woods avatar
Hur skulle det se ut, ifall JÅ fick lika mycket tid i debatter som Reinfeldt exempelvis!

Man kan inte på en gång låta JÅ få ordet s.a.s.
Det skulle bli allt för genomskådat, att man har låtit någon få bli en av de som skall synas i TV allt för tidigt. Vilket är meningen på sikt, då man framledes troligtvis har JÅ som en del i den politik som skall föras i framtiden. Låt er inte luras av media och hur de hanterar utvecklingen. Man skall sakta men säkert få folk in på en viss linje som man kan styra efter ett visst mönster!
Citera
2012-09-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarAldrigFel.
Jag blir så jävla förbannad när jag ser att Jimmie Åkesson är inbjuden i nån form av debattprogram och sedan när han väl får öppna munnen då blir han avbruten direkt av programledaren som bollar över ordet till någon annan och det slutar alltid med att Jimmie inte fått sagt något.

Det är inte bara programledare som ogillar honom, även har det visat sig i politiskadebatt att han ogillas av politiker. Att välja SD är inte klokt, det vet både programledare och politiker.

Med andra ord är jag heller inget fan av SD.

Edit: Kommer sluta med att undersökningar visar att JÅ inte är frisk i hjärnan. Han måste väl ha tappat många h-celler.
Citera
2012-10-01, 23:10
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:

Samtidigt får alltid alla andra inbjudna politiker eller debattörer talartid så det liknar ett helt jävla seminarium!

Det är så jävla uppenbart att all media och alla andra politiker försöker göra allt i sin makt för att Sverigedemokraterna inte ska få komma till tals. Hur demokratiskt är det?

Sverige har blivit en bananrepublik där fulspel och diktatur mer känns vanligare och vanligare!

Men för min egen del spelar det ingen roll att Jimmie Åkesson aldrig får komma till tals, eftersom det största hotet för de andra partierna inte är vad Jimmie Åkesson ska säga, utan det är dumheterna som kommer från de andra partiernas utvalda politikers munnar!
Jo men debattledarna vill väl rädda token. Jag blir likadan när någon idiot håller på att göra bort sig. Jag avbryter innan personen hinner göra sig till åtlöje. Det tillhör ju allmänt hyfs! Sån är jag, man hjälper sina medmänniskor. :)
Citera
2012-10-02, 08:58
Medlem
JagHarAldrigFel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jo men debattledarna vill väl rädda token. Jag blir likadan när någon idiot håller på att göra bort sig. Jag avbryter innan personen hinner göra sig till åtlöje. Det tillhör ju allmänt hyfs! Sån är jag, man hjälper sina medmänniskor.

Hmm, du har inte funderat på att flytta till Saudiarabien? Där tänker alla som dig, dom har
te:x förbjudit kvinnor att köra bil, rösta och vara utomhus själva utan sällskap av nån man!

Säkert för att "rädda" dom innan dom gör sig till åtlöje som du beskriver det.

Oavsett så var det fel av programledarna att ta ställning när deras jobb är att vara neutrala och objektiva. Kan dom inte sitt jobb ska dom jobba med något annat!
Citera
2012-10-02, 09:31
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Hmm, du har inte funderat på att flytta till Saudiarabien? Där tänker alla som dig, dom har
te:x förbjudit kvinnor att köra bil, rösta och vara utomhus själva utan sällskap av nån man!

Oavsett så var det fel av programledarna att ta ställning när deras jobb är att vara neutrala och objektiva. Kan dom inte sitt jobb ska dom jobba med något annat!

Men dom har inte förbjudit JÅ att föra sin talan,eller hur!

Vi hade haft en helt annan politik i landet om vi sluppit expo afa och alla andra undergrupper som för talan åt den politik som förs på riksdagsnivå!
När man bakar en kaka efter ett recept, vill man att den skall bli så som man har tänkt sig.
Att släppa fram ett sionistiskt parti alltför snabbt stämmer inte riktigt efter hur man skall baka kaka efter recept!
Sdu råkade ut för en improvisation"utan recept", och den blev alldeles för salt, så den kakan fick slängas. För tillfället söker dom efter rätt recept!
Citera
2012-10-02, 09:35
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung

Brukar väl vara så att regeringspartiet får mer tid än opposition,utom kanske när det gäller sossarna.
Så antar att Jimmy och SD oftast får som andra småpartier,men då många ofta hoppar på honom kan det upplevas som att han får mindre tid.
Citera
2012-10-02, 10:57
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:

Ja Åkesson tycker ju uppenbarligen att vare sig den saudiske kvinnan eller mannen ska röra sig utanför det egna landet...
Citera
2012-10-02, 11:19
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja Åkesson tycker ju uppenbarligen att vare sig den saudiske kvinnan eller mannen ska röra sig utanför det egna landet...

Tror inte han bryr sig så mycket om de åker till Jemen från Saudiarabien faktiskt, men du kanske har källor som tyder på något annat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in