2000-06-16, 03:01
Medlem
Ville bara tipsa om att Simon Postford bytt Artistnamn, Stil och drog.
Han hette tidigare Hallucinogen, men heter nu Shpongle. Dessutom hör man förkortningen DMT nu istället för LSD... ååååh... det där DMT vill jag pröva!
Nåja... grym musik! hämta napster och ladda hem dessa MP3or
Citera
2000-06-16, 16:42
Medlem
Musiktips!

Jo Sphongle är verkligen nyskapande och "intelligent" musik! Astral Projection och Hallucinogen, Infected Mushroom etc har jag alltid tyckt varit ganska tråkiga och förutsägbara, alltid samma koncept: djup baskagge i runt 220 BPM + de sedvanliga TB303-ljuden, något uttjatat vid det här laget..

"Divine moment of truth" där man genom en vocoder sjunger "DMT,DMT, LSD, LSD" är verkligen lysande bra "knarkarmusik" ;)

Det mesta med Ozric Tentacles kan jag också rekommendera..
Citera
2000-06-16, 19:53
Medlem
Musiktips!

Can - "mushroom"

Guru Guru - "der lsd march"

Brainticket - "celestial ocean"

Cosmic Jokers - "planeten sit in"

- otrolig kosmische musik av tyska elektrohippieskrautrockarepå 70-talet!!
Flummar SATAN!!

PS. Har heller aldrig förstått vad flummare ser i "goa-trance" - superförutsägbar tråkig och kommersiell musik. Tacka vet jag då lite progressive house eller collagehiphopelectro eller ren och skär DUB
Citera
2000-06-16, 22:08
Medlem
Musiktips!

goa och trancemusik är ju visst så j*vla skönt att lyssna på....Sätt på en fet tranceskiva när du är E:ad så lovar jag att du njuter.....och njuter......och mår alldeles alldeles jättegreat....=)
Och om du är flummig som fan är det jäkligt schysst att försvinna in i goamusiken.....Fast smaken är ju som baken.....
Citera
2000-06-17, 01:55
Medlem
Musiktips!

Shpongle låter som musik gjord på en Amiga, plus lite etnokitsch. Fruktansvärt amatörmässigt, men också väldigt charmigt.

Lovar dig, sätt på en fet krautplatta när du är spik nykter, så lovar jag att du njuter och försvinner i musiken, om du har ett öppet sinne vill säga.

Ash Ra Tempels 3-4 första plattor, Göttschings Inventions for Electric Guitar, Amon Duul - Phallus Dei är några till exempel på helt otrolig kraut.

Åsså svenska The Spacious Mind såklart, har du inte lyssnat på dom Mike så har du missat nåt stort! Kolla på delerium.co.uk och fe.org ...
.
Citera
2000-06-17, 11:17
Medlem
Musiktips!

har hört att Hallucinogen är professor vid Harvard i matematik eller nåt och är relativt ung, typ 30 eller nåt. Stämmer detta, eller är det nåt sorts rykte bara?
Citera
2000-06-17, 23:08
Medlem
Musiktips!

((Amon Duuls "phallus Dei" tyclker jag e lite väl tysk rockopera...!!))

Men ASHRA:s första platta e verkligen far out.

Eller ash ra tempels "seven up" som de gjorde tillsammans med Tim Leary - och en s*even-up*-flaska med ren lsd!!!!...

Där kan man tala om TRIPP-musik bokstavligt talat...!!

Citera
2000-06-18, 02:00
Medlem
Musiktips!

Men du Brap... Du måste väl hålla med om att Hallucinogen's Deranger och Jiggle of the Sphinx är jävligt sköna också? För att inte tala om Gamma Goblins I & II
Citera
2000-06-18, 02:07
Medlem
Musiktips!

Nu är du taskig! Shpongle's musik är dunder! Vissa gamla Hallucinogen också!
Fast jag ska lyssna på dina grejer... någon speciell låt du kan rekommendera?
Citera
2000-06-18, 02:08
Medlem
Musiktips!

Jag mår så bra och är så lycklig även utan musik till en E :-)
Citera
2000-06-18, 02:09
Medlem
Musiktips!

hmmm... efter att ha läst din postning igen finner jag en viss sarkasm... eller missförstår jag?
Citera
2000-06-18, 13:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Musiktips!

Jo, visst kan jag väl lyssna på Hallucinogen oxå och tycka det är rätt ok, men det når inte samma höjder som Sphongle..

Den som tyckte att Sphongle lät som nått som var gjort på en Amiga har nog inte hört dom... I så fall använder väl Vangelis och JMJ commodore-64 hehe...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in