2012-09-28, 05:28
Medlem
ekeroth4presidents avatar
Hur gärna vi än hade velat få till en förändring på vansinnet som sker så är det bara att inse att vi aldrig kommer få Sverige tillbaka. Indoktrineringen sitter för djupt rotat i det svenska folkhemmet idag. Visst Sd lär väl öka ännu något efter 119 miljarders avslöjandet, böneutropen och vågen av anhöriginvandringen men så länge Svensson har ett jobb att gå till och en tv att glo på om kvällarna kommer nödvändiga åtgärder aldrig att vidtas!

Därför föreslår jag att vi ändrar fokus och satsar på att medelst alla till buds stående medel( må så vara om det är politiska eller mer aggressiva former) kräva våran rätt till en fristad inom Sverige avsedd för en Svensk/europeisk befolkning fri från multikulti, feminism och kostsam invandring. Ett 1950 talets Sverige stöpt i modern form helt enkelt. Det börjar bli förbannat tröttsamt att argumentera och kämpa för en framtid med Svenskar som själva gräver sin egen grav. Låt dom få sitt drömsamhälle med sina nickedockor mot att vi får en bit land av det som våra förfäder en gång slet i sitt anletes svett för att bygga upp( och vilket tack sen, glad att mina morföräldrar sen länge är bortgångna. Tänk att bygga upp den mest högstående civilisationen mänskligheten skådat för att sedan se allt rasa på 30 år.) och vi håller käften om vad dom gör med sitt.

Detaljer som vad vi skall göra när alla förvirrade Svenskar som blev kvar kommer och knackar på och vill med på tåget alternativt hur hårt man drar gränsen, vid västerlänning eller betydligt snävare får väl vi kulturnationalister och rasister försöka enas om men allt är bättre än dagens vansinne med ökande mena/afropopulation den saken är klar! Har Svenskar och driftigt folk i våran närhet en gång kunnat bygga världens främsta land en gång går det att upprepa.

Frågor:
Är Sverige förlorat?
Hur lång tid har Sverige kvar som ett land i framkant om politiken ser likadan ut i framtiden?
Är en fristat en möjlig/vettig/tillräcklig kompromiss?
Senast redigerad av ekeroth4president 2012-09-28 kl. 05:33.
Citera
2012-09-28, 07:22
Medlem
Det går ju alltid att köpa upp land och bygga upp samhället du har i tanke där men jag tvivlar på att det skulle avsättas land gratis för ett sådant samhälle.
Citera
2012-09-28, 07:27
Medlem
Joe-Smiths avatar
Sverige som nation är förlorad, som jag ser det finns det inget sätt backa bandet och få tillbaka ett fungerande Sverige.

Majoriteten av alla Invandrare/Flyktingar vill bosätta sig i våra större städer, pga av detta är svensken inom kort i minoritet i våra 3 största städer. Den gemene invandraren gillar inte kyla, och bosätter sig därför ytterst motvilligt i Norrlands inland.

Södra Sverige går tyvärr inte i att rädda i dag med mindre än en väpnad konflikt, I Norrland däremot finns det ännu hopp då svensken fortfarande är i majoritet, och det fortfarande finns vissa helsvenska byar.

Min lösning på det hela är att vi styckar av Sverige längs dalälven. Detta borde gynna alla PK reportrar och politiker i södra sverige då majoriteten av invandrarna som finns i norra sverige troligtvis kommer att söka sig söderut när planerna blir kända. Vidare borde även dom flyktingmisstrogna gynnas av detta då detta skapar en chans att bibehålla det svenska.

Dom invandrarna som blir kvar i norrland är dom som lyckats anpassa sig i samhället och dessa får gärna bo i norrland enligt mig.

I Norrland skall vi behålla Svea rikeslag i stort, naturligtvis är några ändringar nödvändiga, Flyktingar skall tas emot, dock skall en frisk flyktingpolitik införas. Fokus på välfärden skall ligga på Norrlänningarna (Svenskarna) och inte på andra nationaliteter.

Vi blir självförsörjande på Malm , Skog , Elkraft. Vi kan satsa våra skattekronor där dom verkligen behövs.

Denna plan behöver det naturligtvis filas en hel del på, men som helhet tror jag att detta kan bli riktigt bra. I övrigt skall inga böneutrop från minareter tillåtas i Norrland... fan vet om minareter skall tillåtas överhuvudtaget..
Citera
2012-09-28, 07:56
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
I&I -> PI.

/Mod
Citera
2012-09-28, 08:45
Medlem
02-02-2012s avatar
Det vanliga tramset om att utlänningar skall beskyllas för allt dåligt och att "landet är förlorat och aldrig kan fås tillbaks". Öppna ögonen och se verkligheten för vad den är och lev för framtiden istället för myter om hur bra det var förr så kommer ni se att det inte på något sätt är förlorat. Det första ni måste förstå är att ni inte kan fly från problemet och att en röst var fjärde år inte hjälper ett skit. Arbeta sedan vidare med det så kommer ni nog på något sätt att reda ut röran.
Citera
2012-09-28, 08:48
Medlem
Raw.Meats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LincolnContinental
Varför inte rösta SD 2014

Född i Sverige, men invandrare så länge jag kan minnas, haha

Jag börjar ifrågesätta mig om att rösta på SD 2014 inte är redan försent för Sverige. Så som utveckligen går med alla dessa MENA-invadndrare till Sverige så tror jag inte politiken kan eller kommer göra så mycket...

Mina fråga är dock, varför ni Svenskar inte går ut och proteserar som folk istället för att hoppas på ett parti?
Rebellerna i Syren slåss för deras frihet, grekerna slåss för att staten stryper deras bugdett, men här i Sverige så sitter folk hemma, knyter näven och bara - jävla invandrare, bla bla bla.. Rösta SD!

Jag skulle stå vid er Svenskar ifall det blev innbördes krig, jag älskar detta land som mitt egna och jag skulle göra mycket för att få det på fötterna igen.
Men ifall ni ser mig på stan så stämplar ni mig bara som en blatte, pga av allt skit som händer..

Alla verkar vänta på någon frälsare, någon som kastar den första stenen i glashuset..

- Ber om ursäkt för särskrivning, sitter i skolan. Man lär väl få rasist-stämpeln ifall någon skulle se detta, haha.

Mvh
Senast redigerad av Raw.Meat 2012-09-28 kl. 08:51.
Citera
2012-09-28, 09:19
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raw.Meat
Mina fråga är dock, varför ni Svenskar inte går ut och proteserar som folk istället för att hoppas på ett parti?
Svenskar är generellt kollektivister och väntar på att nog många skall hålla med dem för att sedan ändra allt över natten. Problemet med detta är att det kan gå väldigt långt före något händer men när väl moment fås går det väldigt snabbt och kan slå över åt det andra hållet istället. Sedan har man möjlighet att i Sverige isolera sig från utlänningar, dåliga skolor, kriminalitet, drogproblem, dålig social service och annat bara man har en lön på ~20.000 och det gör det lite för bekvämt. I andra länder sitter man där man är och kan inte flytta från problemen vilket gör att man måste ta itu med dem direkt.

F ö hjälper inte folkliga protester ett skit, det är blodiga knivar och rykande gevärspipor som skapar förändring i samhället. Så länge folket sitter och skyller allt på utlänningar kommer ingen verklig förändring att ske. När de lyfter blicken och ser till vad som skapat de problem som finns, för utlänningar är ett mindre problem i det stora, kommer de att förstå vad som måste göras.
Citera
2012-09-28, 09:48
Medlem
For.My.Peoples avatar
Bra artikel angående ämnet:

Citat:
Ursprungligen postat av Realisten
Defaitismen är vår värsta fiende
"Krönika Sverige har på kort tid förvandlats till en multietnisk stat som behandlar sin ursprungsbefolkning mycket illa. Det är lätt att ge upp, men då lurar vi oss själva. Slaget är inte förlorat... "

http://www.realisten.se/2012/09/12/defaitismen-ar-var-varsta-fiende/

Det är nog ingen som riktigt vet hur det kommer att se ut i framtiden. Jag tror inte att Sverige kommer att se likadant ut som det har gjort förr och det är ingen anledning att försöka sträva tillbaka i tiden. Det svenska folket är lite som en metallfjäder. Media och politiker har i decennier stått och tryckt med en riktad kraft mot oss. Vi har backat, sagt ja och inte protesterat. Vi är inne i en spännande tid där all den uppsamlade kraften som vi har fått kommer att utlösa förändringar i samhället. Media och politiker försöker hålla oss på mattan men många bryr sig inte längre om vad de säger.

För att besvara frågan så tror jag att Sverige som det ser ut idag på många sätt är förlorat. Vi kan förvänta oss stora neddragningar i välfärdssystemen och en sänkt levnadsstandard. Däremot så är inte Sverige förlorat förrän det svenska folket är försvunnet.
Citera
2012-09-28, 10:03
Medlem
<propaganda>

Ett förslag på hur man skulle kunna argumentera för detta:

Om det är så att ni har ett gemensamt mål med resten av alla andra (svenskar som västerlänningar som icke-svenskar och icke-västerlänningar), som är rätt enkelt och allmänt accepterat som uppenbart - ungefär, ett samhälle som stöttar alla medlemmar och där varje individ kan uppnå sina livsmål - föreslå sedan för resten av de som är involverade i den politiska diskussionen att det är långt ifrån uppenbart att deras nuvarande politik är i närheten av optimum. Alltså, om man försöker se på frågan rent logiskt och rationellt - vad är det som säger, egentligen, att dagens politik eller dagens politiska system löser de problem som finns idag?

Om det råder osäkerhet om vilka politiska medel som är bäst för att uppnå gemensamma mål, borde det inte då vara rimligt att låta de som vill pröva sitt eget system få göra det? Även ifall man skulle starta ett samhälle som är negativt för dess medlemmar, tjänar det ett allmänt intresse genom att visa, verkligt tydligt, att det systemet inte fungerar.

Jag tror att vägen framåt för alla politiska ideologier är att se att man delar många fundamentala värden, de som typ alla människor delar (vänskap, framgång, gemenskap, bra hälsa, ta hand om svaga, ge barn möjligheter att utvecklas o.s.v.) - åtminstone när man rätt fritt får önska vad man verkligen vill ha. Och därefter använda de allra bästa intellektuella verktygen som finns för att skapa institutioner som hjälper oss att uppnå de här målen. Det är inte ett perspektiv som delas i andan av de flesta människor, gissningsvis för att alla är så involverade med att gå samman i sin grupp för att hacka på alla andra grupper som rena rama puckon. Vilket de är i vissa fall, uppenbarligen (med så många som har olika åsikter är minst en grupp galen, men troligtvis är de flesta det).

Okaj, så, om ni presenterade era argument med den "stil" eller den politiska jargong som folk i gemen använder sig av kommer ni nog att uppnå en fristat mycket snabbare. Det passar också rätt bra ihop med svensk historia; det svenska samhället har ju haft en lång historia av att försöka uppnå, åtminstone lokalt, kompromisser som alla kan leva under. Nu när folk agerar som om deras rationella sinne är många gånger bättre borde folk vara mer villiga att acceptera alla argument som bygger på en rationell grund. En hemsida som ger en bra introduktion till det sättet att tänka är följande:

http://wiki.lesswrong.com/wiki/Sequences#Core_Sequences

Och, världens bästa bok: Harry Potter and the Methods of Rationality, som går igenom samma idéer i bokformat.

Det är min tanke, och det är så jag försöker sprida idén om att tillåta alla att ingå i den fristat de själva vill gå med i, för att alla skall kunna uppnå sina egna, högsta mål Jag är inte rasist, jag ser inget större värde i en främling för att våra förfäder har levt under samma härskare en längre tid. Gemensam kultur är värdefullt, för att det underlättar samarbete, men jag tror att varje kultur kan bli bättre och ge bättre möjlighet för alla individer blomstra.

</propaganda>

Det här inlägget var tänkt att sprida idén om att alla borde få bilda sitt eget samhälle, efter sina egna interna regler. Vi som står för den här generella rätten är organiserade i Organisationen för frihetligt utträde ur svenska staten.

http://ofuss.se/
Citera
2012-09-28, 10:09
Medlem
Saoshyants avatar
Dumheter. Sverige är naturligtvis inte förlorat så länge det finns stolta svenskar som står upp för och kämpar för sitt folk och sitt land. Vilka uppoffringar har DU gjort för att göra Sverige till ett tryggare, bättre, vackrare och mer välfungerande land? Kan man verkligen säga att "Sverige är förlorat" samtidigt som det enda man har gjort är att sitta på röven och vänta på att någon annan ska ta tag i problemen?

När fientliga trupper genom århundradena gick in i Sverige, mördade, brände och våldtog så var det säkert många som även då menade att "Sverige var förlorat" men som tur var för övriga så fanns det då som nu modiga och stolta svenskar som inte tänkte ge upp utan tvärtom ta tillbaka deras land, oavsett vad de själva behövde offra på vägen.

Så är det idag också, så länge man själv inte gör något för sitt folk eller sitt land så har man heller ingen rätt att skriva gnällinlägg där man ylar om att "allt är förlorat". En sak har dock TS rätt i och det är att vi behöver kämpa och slåss, mer nu än någonsin tidigare. Men vi ska naturligtvis inte nöja oss med någon fristat eller något reservat - vi ska ta tillbaka hela landet och vi ska rensa det från främlingar, förrädare, korrupta politiker och alla andra som rövknullat oss totalt och satt oss i den här skiten. För bara när de är borta kan vi få tillbaka det gamla vackra, starka och välfungerande Svensk-Sverige igen.
Citera
2012-09-28, 10:13
Medlem
Hela Sverige dvs drygt 449 000 kvadratkilometer är svenskarnas. så fan heller att vi mesigt ska slåss för en bit av landet. Nej vi ska slåss över hela landet och till slut befria nationen.

Jävla mesigt resonemang att fly från landet eller slåss för en snutt. Går det dit hän så ska vi kämpa som fan för vårt land.
Citera
2012-09-28, 12:01
Medlem
3Fatapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Svenskar är generellt kollektivister och väntar på att nog många skall hålla med dem för att sedan ändra allt över natten. Problemet med detta är att det kan gå väldigt långt före något händer men när väl moment fås går det väldigt snabbt och kan slå över åt det andra hållet istället. Sedan har man möjlighet att i Sverige isolera sig från utlänningar, dåliga skolor, kriminalitet, drogproblem, dålig social service och annat bara man har en lön på ~20.000 och det gör det lite för bekvämt. I andra länder sitter man där man är och kan inte flytta från problemen vilket gör att man måste ta itu med dem direkt.

F ö hjälper inte folkliga protester ett skit, det är blodiga knivar och rykande gevärspipor som skapar förändring i samhället. Så länge folket sitter och skyller allt på utlänningar kommer ingen verklig förändring att ske. När de lyfter blicken och ser till vad som skapat de problem som finns, för utlänningar är ett mindre problem i det stora, kommer de att förstå vad som måste göras.

Men du som verkar sitta på alla svar, vad anser du måste göras?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in