2012-09-27, 20:25
Medlem
Renewables avatar
Hej,

Tänkte kolla om någon har köpt madrass/bäddmadrass i memoryskum från USA? Tänkte mig följande bäddmadrass:

http://www.overstock.com/Bedding-Bath/Serta-Ultimate-4-inch-Memory-Foam-Mattress-Topper/1657609/product.html

Alla storlekar kostar lika mycket så man kan köpa den allra största (177X203x10cm) och skära till rätt storlek. Tydligen är det inga konstigheter med att skära i madrassen. Denna lägger man sedan på en hård skummadrass på kanske 12cm och vips så har man en gedigen memoryskummadrass. Vad tror ni om det?

Efter tull och frakt ligger denna fortfarande på ett väldigt bra pris med tanke på densiteten, tjockleken och storleken.
Citera
2012-10-03, 15:27
Medlem
Renewables avatar
Fick hem min madrass idag. Den luktade inte alls så dåligt som vissa påstod att nya sådana madrasser gör. Efter att ha luftat den i ca 2 timmar, skar jag den till rätt storlek och lade ner den på sängen. Totalt tog det 5 (inkl. en helg) dagar från USA hit till Sverige, väldigt kort leveranstid alltså.

Jag fick över en hel del memoryskum som jag tänkte kanske göra kuddar av. Skummet är inte lika stumt som i en tempurmadrass och det beror nog på att jag köpte en madrass med en densitet på "4ib/foot^3" eller ca 64kg/m^3 medan tempur ligger på 85kg/m^3 eller mer.

Skriver igen om ett par dagar för att berätta om hur madrassen är att sova på.
Citera
2012-10-07, 21:04
Medlem
Renewables avatar
Nu efter ett par dagars användande kan jag säga att detta sängprojekt blev lyckat. Jag vaknar upp utvilad och pigg. Känslan att långsamt sjunka in i skummet när man går och lägger sig är svårslagen.

Jag har gjort en kudde från en del av skummet och den funkar väldigt bra. Madrasserna har jag gjort till en enhet med ett hörnlakan som omsluter båda.

Hoppas att den som kanske letar efter något liknande och hittar detta får ut något av det.
Citera
2012-10-09, 20:16
Medlem
JGGs avatar
Hur mycket sparade du genom att köpa från USA och hur skar du till den?
Citera
2012-10-09, 20:27
Medlem
Tycker inte nya memoryskummadrasser luktar illa, de luktar bara lite målarfärg och det försvinner efter några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in