2009-01-09, 08:00
Bannlyst
Snabb fråga: Hur många prenumerationer kan man ha? Finns det någon gräns? Finns det någonting liknande Flashscript eller Stylish så ett tryck automatiskt ställer in antingen "Inget e-postmeddelande", "Omedelbart meddelande via e-post" osv.? Dvs man slipper klicka vidare när man valt att prenumerera på ämnet.

Sökte lite men hittade bara det här i Flashscript-tråden.

Tack.
Senast redigerad av Bowzer 2009-01-09 kl. 08:03.
Citera
2009-01-09, 08:12
Medlem
micaeles avatar
Du kan ha en obegränsad mängd prenumerationer, det är bara en utrymmesfråga. Jag har t.ex. 4000 i skrivande stund.
Den prenumerationstyp du väljer första gången i ett inlägg du skriver kommer automatiskt bli standard för alla framtida meddelanden tills du säger annat, om det var det du menade.
Citera
2009-01-09, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du kan ha en obegränsad mängd prenumerationer, det är bara en utrymmesfråga. Jag har t.ex. 4000 i skrivande stund.
Den prenumerationstyp du väljer första gången i ett inlägg du skriver kommer automatiskt bli standard för alla framtida meddelanden tills du säger annat, om det var det du menade.
Så är det tyvärr inte för mig, får alltid "Omedelbart meddelande via e-post", då jag bara vill ha dagligen för att inte fylla min inkorg totalt.
Ska man ignorera detta, och skapa en ny "FB-mail"? Eller är det onödigt slit för servern att skicka ut ett mail varje gång?
Citera
2009-01-09, 08:33
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowzer
Så är det tyvärr inte för mig, får alltid "Omedelbart meddelande via e-post", då jag bara vill ha dagligen för att inte fylla min inkorg totalt.
Ska man ignorera detta, och skapa en ny "FB-mail"? Eller är det onödigt slit för servern att skicka ut ett mail varje gång?
Jaha, du menar att det är marigt att ställa om alla prenumerationer du redan har? Det håller jag med om, och vet att det är en feature som saknas i vBulletin. Man är tvungen att sitta sida upp och sida ner och ändra.
Ett sätt är att bli varnad och avstängd, vilket raderar alla dina prenumerationer...
Citera
2009-01-09, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jaha, du menar att det är marigt att ställa om alla prenumerationer du redan har? Det håller jag med om, och vet att det är en feature som saknas i vBulletin. Man är tvungen att sitta sida upp och sida ner och ändra.
Ett sätt är att bli varnad och avstängd, vilket raderar alla dina prenumerationer...
Det var ju inte ett så roligt alternativ. Tack i alla fall
Citera
2009-01-09, 14:57
Medlem
Rospiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowzer
Det var ju inte ett så roligt alternativ. Tack i alla fall
Med 299 inlägg antar jag att du inte har så överväldigande många prenumerationer. Då funkar följande:

Öppna kontrollpanelen och klicka på Visa alla ämnen med prenumeration, så ser du sidan 1 av X med dina prenumerationer. Till höger på varje rad finns en ruta som du kan bocka i, överst i den kolumnen finns en ruta som bockar för alla rader. Efter att ha klickat där scrollar du ner till Valda ämnen: och väljer lämplig inställning. Klicka på OK. Hoppa till sidan 2 av X och upprepa, o.s.v.
Citera
2012-09-27, 19:22
Bannlyst
Finns det nån gräns på hur många inlägg man kan prenumerera på?

Jag ställde nyligen om inställningarna till att jag automatiskt prenumererar på alla ämnen jag skriver i (vilket underlättar, fattar inte varför jag inte använt den funktionen förr), men jag märker ju att det börjar bli en del ämnen i listan. Finns det nån övre gräns på hur många ämnen man kan prenumerera på?
Citera
2012-09-27, 19:27
Medlem
The Crashs avatar
Svar nej.
Citera
2012-09-27, 19:34
Bannlyst
Tackar!
Citera
2012-09-27, 22:35
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Svar nej.

Frågan är hur du vet det? Det kan ju finnas en teknisk gräns någonstans.

Jag har en bit över 7000 prenumerationer, men då försvann alla prenumerationer vid ett tillfälle.
https://www.flashback.org/t287648
Citera
2012-09-27, 22:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Frågan är hur du vet det? Det kan ju finnas en teknisk gräns någonstans.

Jag har en bit över 7000 prenumerationer, men då försvann alla prenumerationer vid ett tillfälle.
https://www.flashback.org/t287648

Här är en som har 12800 prenumerationer iaf länk

Sedan är det ju så att en avstängning raderar alla prenumerationer.
Citera
2012-09-27, 23:34
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Här är en som har 12800 prenumerationer iaf länk
12929 and counting, till dags dato. Så nej, man kan gott anta att Flashback inte satt någon övre gräns på prenumerationsantalet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in